پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان برای ایام عزاداری امام حسین(ع)؛

اربعین حسینی را در امامزاده پنج تن(ع) سپری کنید

برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، حضور در بقاع متبرکه‌ و امامزاده‌های شهر تهران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان برای بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی ویژه ماه محرم و صفر غافل نبوده است و بقعه‌های متبرک شهر تهران را به شما معرفی کرده و بهترین راه دسترسی به آن را برای شما شرح می‌دهد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان بقعه متبرک امامزاده پنج تن (ع) است که در منطقه 4 شهر تهران یعنی لویزان قرار دارد. بنای فعلی امامزاده در حدود 130 سال پیش بنا نهاده شده و دارای بقعه‌ای چهارگوش با پوشش گنبدی است‌. ضریح امامزاده پنج تن (ع) در زمان قاجاریه و به صورت مشبک ساخته شده است و به ضریح جعفری معروف بوده و سبز رنگ است.

اربعین حسینی را در امامزاده پنج تن(ع) سپری کنید

تاریخچه بنای امامزاده پنج تن(ع) و تشریح فضای جانبی آن

امامزاده پنج تن(ع) در سال 1376 مورد بازسازی واقع شده است و مساحت فضای داخلی آن به 460 مترمربع می‌رسد و تزئینات فضای داخلی امامزاده به صورت زیبا و چشم نواز آیینه کاری شده است.

این امامزاده بر روی تپه‌هایی در منطقه شرق و کوهپایه‌های شمال شرقی تهران در خیابان شهید فرشادی ساخته شده است و پس از اتمام محدوده جغرافیایی روستای شمس آباد، در منطقه ای خوش آب و هوا به نام لویزان  قرار گرفته است.

اربعین حسینی را در امامزاده پنج تن(ع) سپری کنید

آستان امامزادگان پنج تن (ع) در لویزان یکی از زیارتگاه های مهم کشور است که در تمامی سال میزبان ارادتمندان و زائران فرزندان اهل بیت (ع) است.

صحن جنوبی امامزاده پنج تن (ع) در گذشته به صورت تپه‌ای خاکی بود و  در سال‌های اخیر دستخوش مرمت و بازسازی شده و پس از مسطح سازی، اطراف آن به وسیله‌ نرده‌های فلزی با نورپردازی زیبا محصور شده است. در چهار طرف این بقعه‌ متبرکه به خصوص قسمت جنوبی آن آرامستانی قرار دارد که از سال ها پیش محل دفن اموات ساکنان منطقه لویزان بوده است.

 امامزاده پنج تن (ع) میزبان فرزندان اهل بیت در اعصار مختلف

امامزاده پنج تن (ع) منور به حضور پنج امامزاده است که نسب هر یک از آن بزرگواران به یکی از اهل بیت(ع) می رسد و نام های مبارکشان شامل «سالم‌، ابوطالب‌، صائم‌، رحیم و حسین» است‌ که زیارتگاه آن ها در بالای تپه ای در  منطقه لویزان قرار دارد.

اربعین حسینی را در امامزاده پنج تن(ع) سپری کنید

در ماه محرم الحرام علاوه بر عزاداری ویژه دهه اول و مراسم ویژه در دهه پایانی ماه صفر، برنامه ها و مراسم ویژه ای در آستان مطهر امامزاده «علی اکبر(ع)» با حضور دوستداران و ارادتمندان اهل بیت (ع) برقرار است و علاوه بر این در دیگر ایام مذهبی سال نیز مراسم ویژه ای برگزار می‌شود.

در قسمت شمالی بقعه متبرکه امامزاده پنج تن (ع) گلزار شهدای استان تهران قرار دارد که به لحاظ وسعت سومین آرامگاه شهدای پایتخت است و  پیکر پاک 146 شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آن دفن شده است. مساحت آرامستان یاد شده به 3 هکتار می رسد.

اربعین حسینی را در امامزاده پنج تن(ع) سپری کنید

مراسم مذهبی آستان مقدس امامزاده پنج تن (ع)

برنامه های فرهنگی و مذهبی بسیاری در آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان طی روزهای مختلف برگزار می شود. در طبقه‌ زیرین این بقعه‌ متبرکه، حسینیه‌ ای برای برگزاری جلسات دعا، حضور هیئت مذهبی و برگزاری کلاس‌های آموزشی بنا شده است. برگزاری مراسم دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای ندبه، و دعای کمیل از جمله مراسمی است که در امامزاده پنج تن(ع) لویزان صورت می گیرد.

کتابخانه‌ امامزاده پنج تن(ع) با بیش از دو هزار جـلد کـتاب، مهد قرآن و مرکز پیش دبستانی امامزاده نیز در قسمت بیرونی امامزاده واقع شده‌اند.

اربعین حسینی را در امامزاده پنج تن(ع) سپری کنید

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به «امامزاده پنج تن (ع)»

 بهترین مسیر دسترسی به بقعه مطهر امامزاده پنج تن (ع)  از طریق بزرگراه امام علی(ع) است و شما می توانید پس از عبور از پل شهید زین‌الدین به منطقه لویزان وارد شوید و بعد از گذر از خیابان شهید فرشادی به امامزاده پنج تن (ع) وارد شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان