ماهان شبکه ایرانیان

مسئول اداره حمل و نقل هرات

"هرات" به مترو مجهز می‌شود

مسئول اتوبوسرانی اداره تنظیم حمل و نقل در هرات با اشاره به ازدحام ترافیک هرات،گفت: در برنامه بازسازی و شهر جدید هرات که به تازگی از سوی اداره محلی هرات منظور شده است ایجاد دو خط مترو نیز گنجانده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، حیات الله مهمند مسوول اتوبوسرانی اداره تنظیم حمل و نقل در هرات با اشاره به ازدحام ترافیک و مسافران که از اتوبوس‌های سطح شهر استفاده می‌کنند، گفت: در برنامه بازسازی و شهر جدید هرات که به تازگی از سوی اداره محلی هرات منظور شده است ایجاد دو خط مترو نیز گنجانده شده است.

وی افزود: با ایجاد دو خط مترو در شهر هرات پس از تصویب برنامه شهر جدید هرات از سوی رئیس جمهور افغانستان در کاهش ترافیک جاده ای، از دحام شهروندان در ایستگاههای اتوبس و به موقع رسیدن شهروندان به ادارات و کارهای روزه مره کمک بزرگی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است این دوخط مترو در مسیرهای بزرگراه های هاشمی الی شیدایی هرات و از شهرک معلمین تا بزرگراه فرودگاه هرات را تحت پوشش خود قرار دهد

فریدون سروری رئیس اداره شهرسازی هرات گفت: تمام تسهیلات کامل و لازم در برنامه شهر جدید در هرات برای حمل ونقل سریع پیش بینی شده است، در صورت اجرایی شدن برنامه جدید وزارت حمل و نقل افغانستان باید بودجه لازم را برای راه اندازی زودتر مترو در هرات را فراهم کند‌.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز گفت: اجرای خط مترو نیاز مبرم شهروندان در هرات است که نیاز به زمان دارد و در برنامه های توسعه وی هرات در درازمدت خطوط مترو برای اولین بار نیز پیش بینی شده است.

مسوولان اتوبوسرانی در اداره حمل ونقل هرات تصریح کردند که تا سال جاری ، 50 اتوبوس مسافربری شهری که از سوی کشور هند برای مردم افغانستان اهدا شده است به هرات خواهد رسید که با استفاده از این اتوبوس های مسافربری شهری بیشتر مشکلات حمل و نقل شهری به میزان چشم گیری کاهش خواهد یافت.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان