"معاون اول راه آهن روسیه": با تکمیل دالان شمال- جنوب سرعت ترانزیت افزایش و هزینه ها کاهش می یابد

معاون اول راه آهن روسیه در حاشیه نشست کارشناسی چهارجانبه ایران، روسیه ، جمهوری آذربایجان و بلاروس ، گفت: با تکمیل و راه اندازی دالان بین المللی شمال - جنوب ، کشورهای شمال اروپا به جنوب آسیا و هند وصل و سرعت ترانزیت بار در این مسیر افزایش و هزینه های آن کاهش می یابد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، ویاچسلاو پاولووسکی افزود: این نشست در پی دیدار سه جانبه رئیسان جمهوری روسیه ، ایران و جمهوری آذربایجان در تهران برگزار می شود و با توجه به تاکید سران این کشورها بر تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب ، وظیفه این نشست بررسی راهکارهای جذب هر چه بیشتر محموله ها برای حمل و نقل از طریق این دالان است .

وی توضیح داد: این دالان امکان حمل و نقل ارزان ، محموله های صادراتی را از هند که کشوری با رشد اقتصادی سریع است ، به سایر نقاط دنیا به ویژه اروپا در کوتاهترین مدت فراهم می کند.همچنین امکان حمل و نقل محموله از اروپا به ایران و هند و همه کشورهای مسیر کریدور فراهم می شود.

معاون راه آهن روسیه با یادآوری اینکه هماهنگی های لازم برای تعیین تعرفه و شرایط حمل و نقل صورت گرفته است،گفت : در این نشست چهار جانبه در خصوص زیر ساخت های لازم برای فعالیت این دالان و افزایش ظرفیت ها برای جذب محموله های بیشتر مورد بحث قرار گرفت .

نشست چهارجانبه تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب سه شنبه با حضور ایران هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین عاشوری عضو هیات مدیره راه آهن کشورمان، هیات روسیه به سرپرستی ویاچسلاو پاولووسکی معاون اول راه آهن این کشور و با حضور اقبال حسین اف معاون راه آهن جمهوری آذربایجان و ایگور شیلوف معاون اول راه آهن بلاروس در باکو برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان