کتاب صوتی «محمد (ص)» منتشر شد

نسخه صوتی کتاب «محمد: بر پایه کهن‌ترین منابع» نوشته مارتین لینگز با ترجمه سعید تهرانی‌نسب منتشر شد.

کتاب صوتی «محمد (ص)» منتشر شد

به گزارش ایسنا، کتاب صوتی «محمد (ص)» با روایت حامد فعال با زمانی برابر با 26 ساعت و 35 دقیقه از سوی نشر صوتی «نوار» ضبط و در بازار دیجیتال عرضه شده است.
 
در معرفی نویسنده این کتاب نوشته شده است:مارتین لینگز (2005-1909) نویسنده این اثر، با نام اسلامی ابوبکر سراج‌الدین، در یک خانواده مسیحی پروتستان در بریتانیا زاده شد. شعله حقیقت‌خواهی در وجود لینگز، که دانش‌آموخته و استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه بود، زمانی شعله‌ور شد که با آثار رنه گنون با نام اسلامی شیخ عبدالواحد یحیی، محقق سنت‌گرای فرانسوی آشنا شد.
اما خلاصه پیام گنون برای لینگز چه بود؟ او نوشته بود: «همه ادیان بزرگ جهان حقیقی‌اند و هر کدام از آنها توانایی نشان دادن راهی را که به "کمال اصیل و ازلی و ملاقات خدا" بینجامد، دارد.» همچنین نوشته‌های گنون به لینگز می‌گفت: «در دوران جدید دین (مخصوصا مسیحیت) عقل انسان‌ها را به حال خود رها کرده و تنها احساسات آنها را تغذیه می‌کند و فاجعه مدرنیسم پیامد بلافصل این امر است.»

 بخشی از کتاب:
پیامبر فرمود: «"بهترین‌های امت من از نسل هم‌عصر من‌اند؛ سپس کسانی که بعد از ایشان می‌آیند؛ سپس کسانی که بعد از آنها می‌آیند." او از پارسایی اعضای برجسته نسل معاصر خود، یعنی از کسانی که آنها را صحابه خود می‌دانست حظ می‌برد. او پیش‌تر گفته بود: "بهشت در اشتیاق سه تن بی‌تاب است: علی، عمار و سلمان." پیامبر به دخترش فاطمه گفت: "مرتبه تو از همه زنان بهشت بالاتر است، تنها استثنا مریم عذرا دختر عمران است".»
با اینکه در این ایام مذهب رسمی لینگز، مسیحیت بود، او معتقد بود: «کشف گنون مثل برق مرا گرفت؛ می‌دانستم که رو در روی حقیقت نشسته‌ام ... و اینکه باید کاری انجام می‌دادم». و او کار بزرگش را به ثمر نشاند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان