ماهواره «ایرانست ۲۱» برای خدمت رسانی اربعین به کار گرفته شد

ماهواره مخابراتی «ایرانست ۲۱» برای خدمت رسانی به ایستگاه های جمعیت هلال احمر در ایام اربعین حسینی به کار گرفته شد.

ماهواره «ایرانست 21» برای خدمت رسانی اربعین به کار گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری آیین پیاده روی اربعین در پایگاه های مرزی ورودی کشور عراق، سازمان فضایی ایران وظیفه پشتیبانی از خدمات ارتباطی ایستگاه های جمعیت هلال احمر بر بستر ماهواره «ایرانست 21» را برعهده گرفت.

ایستگاه های ارائه خدمات ارتباط ماهواره ای در مرزهای مهران و شلمچه و پایگاه مرکزی سازمان امداد و نجات هلال احمر واقع شده و وظیفه ارائه خدمات بیسیم، ویدیو کنفرانس، مشاوره و پزشکی از راه دور را برعهده دارد.

ماهواره ایرانست 21، ماهواره مخابراتی ایران است که در سال 1389 با مشارکت کمپانی عربست تحت عنوان بدر5 به فضا پرتاب شد و در حال حاضر سرویس های ماهواره ای مهمی در کشور از جمله در حوزه های بانکی، نفت و گاز، تلفن روستایی و سایر حوزه هایی که نیاز به ارتباط مخابراتی دارند را تامین می کند.

پزشکی از دور یا tele-medicine به عنوان یکی از کاربردهای ارتباطات ماهواره ای به خصوص در مواقع بحرانی و یا در مناطقی که از زیرساخت های ارتباطی مناسبی بهره مند نیستند، شناخته شده است.

در اینگونه کاربردها امکان تبادل اطلاعات و اسناد پزشکی و نیز برقراری ارتباط صوتی و تصویری بیماران یا آسیب دیدگان با پزشکان حاضر در مراکز پزشکی، از طریق بستر ارتباطی ماهواره مخابراتی فراهم می شود.

در صورت ارتقای شبکه ایجاد شده در این پروژه، امکان برقراری ارتباط ماهواره ای خودروهای سازمان هلال احمر که به پایانه های ارتباط ماهواره ای مجهز باشند، از طریق ماهواره «ایرانست 21 » در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر