باتوجه به شرایط حاکم در جهان، به نظر میرسد که وسایل نقلیه الکتریکی آینده صنعت خودروسازی را تشکیل میدهند، اما این موضوع بدان معنا نیست که از حالا شاهد یک تحول بزرگ در صنعت خودروسازی و حذف کامل ماشینهای بنزینی و دیزلی باشیم، درصورتی که تحقیقات اخیر نشان میدهد که بسیاری از مشتریان همچنان اعتماد کافی به ماشینهای الکتریکی و یا سیستمهای محرک وابسته به آن ندارند.
در گزارشهای اخیر منتشر شده از سوی CNBC، گفته میشود که اکثر مشتریان مطمئن نیستند که وسایل نقلیه هیبریدی و یا تمام الکتریکی بتواند نیازهای آنان را برآورده کند، به همین منظور در صنعت خودروسازی شاهد فروش تنها 5 درصد از اتومبیلها با سیستمهای محرک الکتریکی و یا هیبریدی هستیم، این درحالیست که بسیاری از کشورهای جهان مالیاتهای بسیار کمی به خودروهای دوست دار محیط زیست اختصاص میدهند و یا در برخی از کشورها، دولت برای خرید این نوع اتومبیلها تسهیلات ویژه ارائه میدهد و قیمت آنان را کاهش میدهد تا بین مشتریان انگیزه ایجاد شود.
یکی از کارشناسان CBNC عنوان کرد: مشتریان وسایل نقلیه هیبریدی و یا تمام الکتریکی را به عنوان یک راه حل مناسب برای برطرف کردن نیازهای خود نمیدانند، به همین منظور حتی اگر نیازهای آنان را برطرف کرده و هیچگونه مشکلی در کار آنان بوجود نیاورد، باز هم اطمینان کافی به این دسته از اتومبیلها نداشته و به سمت خرید ماشینهای بنزینی و دیزلی حرکت میکنند.
علاوه بر این، قیمت بالای وسایل نقلیه هیبریدی و یا تمام الکتریکی میتواند یکی دیگر از دلایل مهم مشتریان باشد که به سمت این دسته از اتومبیلها نمیروند و با صرف یک هزینه کمتر، تصمیم به خرید ماشینهای بنزینی و دیزلی میگیرند، این درحالیست که هزینه سوخت اتومبیلهای بنزینی در دراز مدت میتواند یک هزینه بالاتر از وسایل نقلیه هیبریدی و تمام الکتریکی برای مشتریانشان داشته باشد.