لاهوتی در مخالفت با لایحه بودجه ۹۶ اعلام کرد؛

انتقاد از بودجه‌ای که دولت‌های آینده را بدهکار می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از مجوز مجلس به دولت برای انتشار اوراق، اسناد خزانه و فاینانس، گفت: اصل این وام‌ها و سود آن را باید دولت‌های آینده بپردازند.

انتقاد از بودجه‌ای که دولت‌های آینده را بدهکار می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

مهرداد لاهوتی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت: امسال به دولت اجازه انتشار 82 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و اسناد خزانه، به علاوه 50 میلیارد دلار فاینانس را داده‌ایم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر این اساس، دولت می‌تواند نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان از فاینانسورهای دنیا قرض کند و باید بهره آن را نیز در آینده بپردازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نگرانی و دغدغه رئیس مجلس در خصوص انتشار اوراق مشارکت و فاینانس گفت: این بدهی‌ها را باید دولت‌های آینده همراه با سودشان پرداخت کنند.

وی با اشاره به تکرار اشتباهات لایحه برنامه در لایحه بودجه گفت: در لایحه بودجه مقرر شد اگر درآمدهای نفتی تا 83 هزار میلیارد تومان تحقق نیافت، تفاوت آن عدد را دولت از حساب ذخیره ارزی و انتشار اوراق مشارکت تأمین کند که مجمع تشخیص مصلحت نظام به این بند از لایحه ایراد گرفت اما در لایحه بودجه مجدداً در همین بند با عدد 116 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در ادامه پوربافرانی نماینده مردم خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق لایحه بودجه، پیش‌بینی منطقی نرخ دلار و ارز، توجه به استمرار رشد اقتصادی، واگذاری‌ طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی به بخش خصوصی، جلوگیری از فرسودگی بافت‌های پروژه‌های عمرانی، مدیریت آب، توجه به حمل و نقل ریلی و مشکلات بازنشستگان را از نقاط قوت لایحه بودجه سال 96 خواند و خواستار موافقت نمایندگان با این لایحه شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان