پوشش اینترنت برای بخشی از طوفان زدگان پورتوریکو توسط بالون های آلفابت

کمپانی آلفابت اعلام کرد که به کمک بالون های پروژه Loon و با مشارکت دو اپراتور T-Mobile و AT&T دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اهالی پورتوریکو فراهم آورده است.

پوشش اینترنت برای بخشی از طوفان زدگان پورتوریکو توسط بالون های آلفابت

کمپانی آلفابت اعلام کرد که به کمک بالون های پروژه Loon و با مشارکت دو اپراتور T-Mobile و AT&T دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای بیش از 100 هزار نفر از اهالی پورتوریکو فراهم آورده است.

لازم به یادآوری است که این پروژه مشترک از حدود یک ماه پیش و به دنبال وقوع طوفان ماریا در این کشور آغاز شد و هدف آن ایجاد بستری ارتباطی برای آن دسته از افرادی بود که در مناطق آنها سایر زیرساخت ها توسط طوفان نابود شده.

البته هنوز بخش زیادی از آسیب دیدگان طوفان ماریا در پورتوریکو دسترسی به موبایل یا اینترنت ندارند. بنا بر اعلام مقامات محلی هنوز 44 درصد از آنتن های BTS در سرتاسر این کشور بحران زده از دسترس خارج هستند.

یکی از مدیران ارشد Loon در خصوص پروژه به اجرا درآمده در پورتوریکو می گوید: «در زمان وقوع بلایای بزرگ امکان ارتباط برقرار کردن با عزیزان در دیگر نقاط و یا اعلام موقعیت مکانی و درخواست کمک بسیار حیاتی و نجات بخش خواهد بود و تلاش های مجموعه Project Loon، اپراتورها و دولت در چند هفته گذشته واقعاً کمک کننده بوده است.»

گرچه پوشش 100 هزار نفری به نوبه خود عددی قابل تقدیر برای زیرمجموعه آلفابت به شمار می رود، اما به نظر می رسد با توجه به جمعیت 3.5 میلیونی پورتوریکو و خارج از دسترس بودن بیش از نیمی از شبکه مخابراتی این کشور، هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر