ماهان شبکه ایرانیان

بررسی رفتار کاربران ؛

انتشار ۶۰۰ هزار پست مرتبط با اربعین در فضای مجازی/ ۶۶ میلیون لایک

بررسی رفتار کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام و تلگرام طی ۲ هفته گذشته، از انتشار نزدیک به ۶۰۰ هزار پست مرتبط با واقعه اربعین حسینی حکایت دارد.

انتشار 600 هزار پست مرتبط با اربعین در فضای مجازی/ 66 میلیون لایک

به گزارش خبرنگار مهر، بازتاب فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی با موضوع اربعین در بستر توئیتر، اینستاگرام و تلگرام از سوی سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی (پایشگر) مورد بررسی قرار گرفت.

برمبنای تحلیل صورت گرفته، از ابتدای پیاده روی زائران ایرانی به سمت کربلای معلی تاکنون (حدود 2 هفته) کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی مختلف با انتشار کلیدواژه هایی چون اربعین، پیاده روی، موکب و عمود اربعین، محتوای قابل توجهی را درخصوص این واقعه دینی به اشتراک گذاشتند.

بررسی ها نشان می دهد که در 3 شبکه اجتماعی توئیتر، تلگرام و اینستاگرام که بیشترین طرفدار را در میان کاربران ایرانی دارند، نزدیک به 600 هزار پست با محتوای اربعین منتشر شده است.

براین اساس کاربران شبکه اجتماعی تلگرام 300 هزار پست با موضوع اربعین منتشر کرده اند که تعداد بازدیدهای صورت گرفته یک میلیارد و تعداد کانالهایی که به انتشار محتوای اربعین پرداخته اند 34 هزار کانال اعلام شده است.

درهمین حال تعداد 213 هزار پست با هشتگ های مرتبط با اربعین در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده است که 175 هزار لایک داشته و 51 هزار کاربر به انتشار این محتوا پرداخته اند.

از سوی دیگر 36 هزار کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز 77 هزار پست مرتبط با اربعین منتشر کرده اند که درمجموع 65 میلیون لایک به همراه داشته است.

مجموع تعداد محتوای منتشر شده در سه بستر از 6 آبان ماه تا روز 20 آبان ماه مطابق با نمودار زیر است:

برآوردها نشان می دهد که کاربران فضای مجازی در روزهای 17 و 18 آبان ماه همزمان با روز اربعین بیشترین انتشار محتوا را در این شبکه های اجتماعی داشتند و نزدیک به 45 هزار پست در روز 18 آبان ماه از سوی کاربران در این رابطه منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان