در گفتگو با مهر مطرح شد؛

داغ حذف جوانان چند سال می‌ماند/ فدراسیون به فکر تیم بزرگسالان است

سرمربی اسبق تیم فوتبال جوانان ایران ضمن بیان دلایل حذف این تیم در دور مقدماتی قهرمانی آسیا گفت: اتفاق تلخی رخ داده که تبعات آن را سال‌ها به دوش خواهیم کشید.

داغ حذف جوانان چند سال می‌ماند/ فدراسیون به فکر تیم بزرگسالان است

اکبر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دلایل حذف تیم فوتبال جوانان ایران در رقابت های مرحله مقدماتی آسیا گفت: باید بحث حذف تیم جوانان را بطور ریشه ای بررسی کرد. نگاه سطحی به این حذف می تواند بار دیگر باعث شود تا با چین مشکلی دست و پنجه نرم کنیم. به همین خاطر هم فکر می کنم بهتر است بحث ساختارهای نادرستی که برای نتیجه‌گیری تیم جوانان در نظر گرفته شد را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه نحوه آماده سازی تیم جوانان بسیار مبتدیانه بوده است. روندی که این تیم برای حضور در رقابت ها دنبال کرده است باید باز هم بررسی شود. کارشناسان خبره ای توانسته اند استعدادیابی کرده و این تیم را دور هم جمع کنند. سپس در فاصله دو ماه مانده به شروع بازی ها برایش سرمربی انتخاب کردند تا کارش را آغاز کند. طبیعی است برای تیمی که تنها دو ماه سرمربی داشته است نباید انتظارات زیادی را ترسیم کرد.تصمیمات اتخاذ شده در انتخاب سرمربی جوانان در فاصله دوماه مانده به آغاز بازی ها کاملا غیرکارشناسی است.

سرمربی اسبق تیم جوانان درباره برکناری امیر حسین پیروانی و حضور فرهاد پورغلامی در کادر فنی این تیم اظهار داشت: تیم جوانان همیشه توانسته بود از دور مقدماتی بالا بیاید اما تصمیم مدیران فدراسیون این بود که امیرحسین پیروانی را که شناخت کاملی از این تیم داشت را کنار بگذارند و آقای پور غلامی را بیاورند.

محمدی تصریح کرد: من با اسامی کاری ندارم و معتقدم روندی که مدیران فدراسیون در نظر گرفت صحیح نبود. متاسفانه از تجربیات افرادی مثل پیروانی و دوستی مهر که خاک فوتبال در رده های پایه را خورده اند خیلی راحت گذشتیم تا یک نسل از بهترین فوتبالیست این کشور نتوانند استعدادهای خود را بروز دهند.

وی درباره میزبان نشدن ایران در دور مقدماتی این بازی ها نیز اظهار نظر کرد و گفت: همیشه بازی های دور مقدماتی را میزبان بودیم و همین موضوع هم می توانست به تیم کمک کند تا خودش را بالا بکشد. اما این بار نتوانستیم میزبانی را هم عهده دار شویم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه اظهار داشت: متاسفانه سرمایه گذاری برای تیم های پایه کاملا از بین رفته است و فدراسیون نشینان تنها به نتیجه گیری تیم بزرگسالان، دل خوش کرده اند. در زمان ریاست آقای کفاشیان چنین مسائلی رخ نمداد. او معتقد بود تیم های پایه باید اردوهای بلند مدت برگزار کنند تا ضعف بدنی باشگاهها در اردوهای ملی پوشش داده شود.

اکبر محمدی خاطرنشان کرد: مربی جوانان را که نباید دو ماهه یا دو ساله انتخاب مرد. این افراد باید حداقل 5 سال در راس کادر فنی تیم های پایه باشد تا بتواند نتیجه گیری لازم را داشته باشند. من فکر می کنم مسئولان فدراسیون فوتبال هنوز نمی دانند که حذف این تیم از رقابت های جوانان آسیا چه تاثیرات منفی در آینده فوتبال ایران خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر