ثور ۳: راگناروک صدرنشین جدول پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی

همراهان همیشگی کافه هفت سلام. با هم سری به جدول پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی می‌زنیم تا ببینیم فاتح گیشه هفته گذشته کدام فیلم بوده است

ثور 3: راگناروک صدرنشین جدول پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی

همراهان همیشگی کافه هفت سلام. با هم سری به جدول پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی می‌زنیم تا ببینیم فاتح گیشه هفته گذشته کدام فیلم بوده است. در هفته‌های اخیر معمولا هر فیلم تازه اکران شده فقط یک هفته در صدر باکس آفیس هفتگی باقی می‌ماند و تنها فیلم ترسناک آن توانست مدت بیشتری صدرنشین جدول پرفروش‌ترین‌ها باشد. اگر از علاقمندان سینمای ابرقهرمانی هستید، فیلم صدرنشین این هفته نظر شما را جلب خواهد کرد.

جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی – هفته دوم آبان

رتبه نام فیلم فروش هفتگی( میلیون دلار) مجموع فروش
1 ثور: راگناروک 121 121
2 کریسمس مادران بد 17 21,5
3 اره 8 (جیگ‌ساو) 6,7 28,8
4  ﺑﻮﻭ 2!: ﯾﮏ ﻫﺎﻟﻮﻭﯾﻦ ﻣﺪﯾﺎﯾﯽ 4,6 42,9
5  ﻃﻮﻓﺎﻥ ﺟﻐﺮﺍﻓﯿﺎﯾﯽ 3 28,7
6  روز مرگت مبارک 2,8 52,9
7 تشکر به خاطر خدمت‌تان 2,2 7,3
8 بلید رانر 2049 2,2 85,4
9 تنها شجاعان 1,9 15,2
10 اجازه بده نور وجود داشته باشد (بگذار نور بتابد) 1,6 4

ابرقهرمانی که اره 8 را شکست داد

در هفته‌ای که گذشت اره 8 گویا برش خود را از دست داد و جایگاه اولی‌اش در جدول پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی را در رقابت با فیلم ابرقهرمانی ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok) از دست داد و در پله سوم گیشه قرار گرفت. البته این موضوع پر بیراه هم نبود زیرا هالووین و فیلم‌های ترسناک آن تنها مدت کوتاهی داغ بودند.

فیلم تخیلی ثور: راگناروک در اولین هفته اکرانش با فروش 121 میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس شد. فیلم کریسمس مادران بد نیز که در هفته اول اکران خود قرار داشت رتبه دوم فیلم‌های پرفروش آخر هفته را از آن خود کرد و به این ترتیب ﺑﻮﻭ 2!: ﯾﮏ ﻫﺎﻟﻮﻭﯾﻦ ﻣﺪﯾﺎﯾﯽ جایگاه دومی خود را از دست داد و با دو پله سقوط چهارمین فیلم جدول پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی شد.

در جستجوی قهرمان

فیلم‌های ابرقهرمانی که در دسته فیلم‌های علمی-تخیلی، اکشن و فانتزی نیز قرار می‌گیرند یکی از ژانرهای پرطرفدار سینمای جهان هستند. گویا آدمی همیشه در جستجوی قهرمانی است که از او حمایت کند و آنچه را او نمی‌تواند، برآورده سازد.

اینگونه است که گویی بسیاری از شخصیت‌های اسطوره‌ای و ابرقهرمان‌های مدرن برای جبران نقایص بشری خلق شده‌اند تا در مبارزه نهایی بین خیر و شر، داد انسان‌های معمولی را بستانند و جهان را برای زیست بشر امن نگه دارند.

پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی
کریس همسورث در نقش ثور

ظهور یک ابرقهرمان

فیلم‌های ابرقهرمانی معمولا بر اساس کتاب‌های مصور یا کمیک استریپ ساخته شده‌اند. چنانکه در سال 2011 بر اساس یکی از شخصیت‌های این‌گونه کتاب‌ها که شرکت منتشر کرده است یک ابرقهرمان به نام  ثور(Thor) در سینمای آمریکا ظهور پیدا کرد.

کنت برانا کارگردان اولین فیلم ابرقهرمانی با محوریت کاراکتر ثور بود. حیات این ابرقهرمان در فیلم برانا به پایان نرسید و دنباله این فیلم تخیلی به نام ثور: دنیای تاریک به کارگردانی آلن تیلور ساخته شد. فیلم ثور: راگناروک در حقیقت سومین فیلم از این سه‌گانه است.

بازگشت ثور به جدول پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی

سرانجام در سال 2017 فیلم ثور: راگناروک که سومین فیلم از سری فیلم‌های ثور است به کارگردانی ﺗﺎﯾﮑﺎ ﻭﺍﯾﺘﯿﺘﯽ روی پرده آمده است تا بار دیگر مخاطبان علاقه‌مند به این‌گونه فیلم‌ها کریس همسورث را در هیبت ثور ابرقهرمان ببینند.

همسورث به جز سری فیلم‌های ثور در فیلم‌هایی چون (سال 2012 و 2015) نیز نقش این ابرقهرمان را بازی کرده است. همسورث پیش از این بازیگر گمنامی بود که بازی در این فیلم‌ها او را به شهرت رساند. محبوبیت بالای داستان‌هایی با تم ابرقهرمانی، از این بازیگر یک ابرقهرمان حداقل برای خودش ساخته است!

پر‌فروش‌ترین فیلم‌های آمریکایی
ﮐﺎﺭﻝ ﺍﻭﺭﺑﺎﻥ در نقش جلاد و کیت بلانشت در نقش هلای شرور در فیلم ثور 3

داستان فیلم ثور3: راگناروک

ثور ابرقهرمانی است که از سرزمین آسگارد (Asgard) به زمین می‌آید و تبدیل به یکی از مدافعان زمین می‌شود. در فیلم جدید ثور سرزمین آسگارد یا آزگارد با خطری جدی روبرو می‌شود. زنی شرور و قدرتمند به نام هلا (Hela) که ملکه مرگ و خود از خانواده ثور بوده است برای تصاحب تخت پادشاهی آسگارد وارد می‌شود. او می‌خواهد این سرزمین و همه اهالی آن را نابود کند و آسگاردی نو بسازد.

ثور در ماجراهای قبلی‌اش سلاح قدرتمندش (یک چکش به نام ﻣﯿﻮﻟﻨﯿﺮ) را از دست داده است و در سرزمینی دیگر زندانی شده است. حالا ثور باید برگردد و مانع وقوع راگناروک شود. راگناروک نبرد پایانی است که در آن فرجامِ جهان مشخص می‌شود.

ثور برای اینکه بتواند از اسارت بگریزد و سرزمینش را نجات دهد، ابتدا باید در مبارزه‌ای گلادیاتور‌گونه شرکت کند. هماورد او در این نبرد رفیق قدیمی‌اش هالک است (هالک هیولایی سبز رنگ و انسان‌نما است که در فیلم انتقام‌جویان دوست و همراه ثور است)

بازیگران: ﮐﺮﯾﺲ ﻫﻤﺴﻮﺭﺙ، ﺑﻨﺪﯾﮑﺖ ﮐﺎﻣﺒﺮﺑﭻ، ﺗﺎﻡ ﻫﯿﺪﻟﺴﺘﻮﻥ، ﺍﺩﺭﯾﺲ ﺍﻟﺒﺎ، ﮐﯿﺖ ﺑﻼﻧﺸﺖ، ﺁﻧﺘﻮﻧﯽ ﻫﺎﭘﮑﯿﻨﺰ، ﺗﺴﺎ ﺗﺎﻣﭙﺴﻮﻥ، ﮐﺎﺭﻝ ﺍﻭﺭﺑﺎﻥ، ﻣﺎﺭﮎ ﺭﻭﻓﺎﻟﻮ، ﺟﻒ ﮔﻠﺪﺑﻠﻮﻡ، ﺭﯼ ﺍﺳﺘﯿﻮﻧﺴﻮﻥ، ﺳﺎﻡ ﻧﯿﻞ و ….

اگر سری قبلی فیلم‌های ثور را دیده‌اید بهتر است بدانید در ثور جدید خبری از جدیت‌های سرسختانه دو فیلم قبلی نیست و فضا کمی با شوخی و مزه‌پرانی‌های شخصیت اول فیلم تلطیف شده است.

باید دید کمپانی فیلمسازی مارول (Marvel Studios) که تا کنون شانزده فیلم ابرقهرمانی را روانه بازار کرده است از سرمایه‌گذاری‌ 180 میلیون دلاری روی فیلم ثور: راگناروک راضی خواهد بود یا ابرقهرمانش را در همین فیلم متوقف می‌کند.

فیلم را ببینید و نقطه نظرهایتان درباره آن را با کافه هفتی‌ها در میان بگذارید.📽🌻🎬

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر