به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد حضور یافت و در خصوص یک فوریت طرح شناسایی گرههای ترافیکی شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
پورسید آقایی اظهار کرد: در گذشته 92 نقطه از نقاطی که در کلانشهر تهران گره ترافیکی دارند، شناسایی شدند و 45 نقطه جدید نیز طی روزهای اخیر شناسایی شدند.
وی ادامه داد: طرح شناسایی نقاط دارای گره ترافیکی شهر تهران، نیاز به مطرح شدن به صورت یک فوریتی ندارد و مسأله جدیدی نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیکی تصریح کرد: شورای شهر تهران متولی اصلی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و خوب است که اعضای شورای شهر به آن اعتماد کنند.
پورسید آقایی یادآور شد: در حالی که به لحاظ استاندارد، هر بزرگراه باید دارای 3 لاین عبوری باشد، برخی از بزرگراههای کلانشهر تهران دارای 5 لاین هستند.
وی تاکید کرد: با شرایط فعلی برخی بزرگراهها و مسیرها دارای عرض اضافی هستند و باید بر اساس استانداردها اصلاح شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اولویت اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک خودرو محوری نیست و رفع گرههای ترافیکی با بودجه 100 میلیون تومانی امکان پذیر نیست و به بودجه کلان نیاز دارد.
پورسید آقایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 19 نقطه از نقاط شناسایی شده، قابلیت اجرای طرح رفع گرههای ترافیکی را دارا هستند.
وی تاکید کرد: مطالعات بسیاری برای شناسایی و واکاوی گرههای ترافیکی کلانشهر تهران در دست اقدام و بررسی است.
پورسیدآقایی در مخالفت با طرح یک فوریتی اصلاح ترافیکی نقاط شهری گفت: تنها ١٩ طرح قابل اجراست و مابقی یا رد شده یا در حال مطالعه است.
وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: به معاونت حمل و نقل اعتماد کنید پلیس این توضیحات را به ما هم داده است که با اصلاح ترافیکی ٣٧ نقطه ترافیک تهران بهبود می یابد، اما واقعی نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: گرههای کوچک کم هزینه را حل میکنیم، اما از آنجایی که نگاهمان خودرو محور نیست به مردم بها می دهیم.