فراخوان "پوستر و هویت بصری" و "عکس" جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

فراخوان‌های مسابقه «پوستر و هویت بصری» و مسابقه «عکس» سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بخش‌های جدیدی چون «تبلیغات تئاتر» و «عکس پشت‌صحنه» منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از ایران تئاتر، امیر اسمی مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره با اعلام این خبر افزود: امسال بخش پوستر و هویت بصری شامل سه رویداد و برنامه خواهد بود. یکی از رویدادها مسابقه‌ پوستر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص‌شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت‌داوران، برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده منتشر خواهد شد.

برنامه‌ دیگر به موضوع هویت بصری در تئاتر می‌پردازد و گفت‌وگو در مورد مباحث پراهمیت برندینگ، هویت کلامی و هویت بصری را در برمی‌گیرد. این سومین دوره‌ مستمر این مباحث در جشنواره خواهد بود. رویداد آخر و جدید این بخش، تبلیغات تئاتر است.

اسمی درباره بخش تبلیغات تئاتر توضیح داد: در سال‌های اخیر با اضافه شدن تئاتر غیردولتی به فضای تئاتر کشور و گسترش کمی سالن‌ها و نمایش‌ها، رقابت در نحوه‌ اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات و جذب مخاطبان فشرده‌شده. نقش فنّاوری‌های تازه و فضای مجازی، در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانه‌ها هم به استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر دامن زده. به همین خاطر توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولیدشده و تأثیرش بر مردم و سلیقه‌ جامعه، نکته‌ای پراهمیت و قابل‌تأمل است. این بخش در واقع با هدف پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفت‌وگو پیرامون آن ایجاد شده است.

این مدیر جشنواره درباره جزئیات بخش عکس سی‌وششمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر گفت: این بخش شامل دو رویداد رقابتی خواهد بود. رویداد نخست مسابقه‌ی عکس تئاتر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص‌شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت‌داوران برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده هم منتشر خواهد شد. رویداد جدید این بخش هم «عکس پشت‌صحنه» است.

امیر اسمی با اشاره به ویژگی‌های این رویداد جدید افزود: «آن‌چه ما روی صحنه‌ تئاتر می‌بینیم، برآیند تلاشِ جمعیِ افراد و هنرمندان مختلف است. عکس‌های این بخش که نامش را «بیرون از ‌صحنه» گذاشته‌ایم، راوی زوایای پنهان و آشکار این فرایند است و ثبت‌کننده‌ حافظه‌ تاریخی. یکى از دلایل طراحى این بخش در واقع توجه به عکاسان تئاتری است که با حضور در گروه نمایش و فرآیند تولید آن، می‌کوشند با نگاه حرفه‌ای و خلاقانه‌ خود، این لحظات ناب را روایت کنند».

مهلت ارسال آثار و سایر مقررات و جزئیات برنامه‌های این بخش در فراخوان مشخص‌شده است.
لینک فراخوان‌ مسابقه «پوستر و هویت بصری» http://fitf.theater.ir/fa/attach/238161
لینک فراخوان بخش عکس http://fitf.theater.ir/fa/attach/238160

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان