همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛

یک روز ویژه همراه با کودکان کار در منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ از برگزاری برنامه ویژه برای کودکان کار در سطح این منطقه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

یک روز ویژه همراه با کودکان کار در منطقه 7

به گزارش ایسنا سمیه حاجوی با اعلام این مطلب افزود: همزمان با گرامیداشت این هفته درنظر داریم با اجرای برنامه‌های ویژه، یک روز شاد را برای کودکان کار رقم بزنیم تا این کودکان همراه با دیگر همسالان خود حتی برای یک روز هم که شده روزی به یادماندنی با موضوع کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

وی  افزود: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران چند اتوبوس با تزیین کودکانه طراحی می‌شود و کودکان کار را به شهر کتاب معلم و موسسات انتشاراتی شاخص سطح منطقه خواهیم برد. دعوت از گروه موسیقی ماهور، تهیه بسته‌های سلامت محور به همراه کتاب‌های آموزشی مناسب و برگزاری تور گردشگری تنها بخشی از اقداماتی است که 2 آذر ماه اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد: برپایی جشن اهدای کتاب به تعداد 5000 جلد کتاب به کانون‌های مساجد، برپایی برنامه کتابخوانی توسط هنرمندان و نویسندگان در باغ موزه قصر از جمله برنامه‌هایی است که با مشارکت منطقه 7و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تهران انجام خواهد شد.

حاجوی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی فراوان شهرداری تهران از فرهنگسراها تا سراهای محلات گفت : بر همه ما واجب است که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های ویژه برای کودکان کار در هفته کتابخوانی تاکید کرد: مطمئنا این قشر نیاز زیادی به توجه و رشد فرهنگی دارد و به دلیل نداشتن سرپرست مناسب و یا اوقات بهینه جهت مطالعه در معرض انواع خطرات و آسیب‌های اخلاقی هستند. لذا به نظر می‌رسد فعالیت فرهنگی روی این قشر عزم جدی و ضرورت بیشتری را می طلبد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7،  حاجوی با اشاره به اینکه هدف از اجرای برنامه‌های ویژه کودکان کار در هفته کتابخوانی، ایجاد علاقه و اشتیاق به مطالعه، میان کودکانی است که مجبور به کار کردن هستند، یادآور شد:  ایجاد بستر مطالعه و تغییر نگرش کودکان کار به اینکه آن‌ها هم می توانند فضای زندگی خود را تغییر دهند و همچون سایر کودکان به حقوق آموزشی، تفریحی و مفید و البته مورد علاقه‌شان دست پیدا کنند از جمله اهداف این طرح است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان