۸ کتاب در مورد جندی شاپور باستان رونمایی شد

دزفول- در حاشیه کنگره بین المللی جندی شاپور توسط وزیر علوم و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی از هشت کتاب در خصوص جندی شاپور باستان رونمایی شد.

8 کتاب در مورد جندی شاپور باستان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در سالهای متمادی مراجع مفیدی شامل مقالات و کتب ارزشمند در خصوص جندی شاپور از سوی نویسندگان و پژوهشگران داخلی و خارجی گردآوری شده که از این تعداد هشت کتاب تألیف و ترجمه شده و امروز در کنگره بین المللی جندی شاپور توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاون فرهنگی و اجتماعی وی، معاون توسعه امور آموزش و فرهنگ سازمان برنامه ریزی، معاون سازمان میراث فرهنگی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، نماینده ولی فقیه در خوزستان و چند تن دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از دانشمندان خارجی و شخصیت های ملی از آنها رونمایی شد.

اثر جندی شاپور، شهر از دست رفته علم به نویسندگی محمد محفوظ سویلمز، کتاب آکادمی گندی شاپور نوشته هینتس هربرت شفلر ، دو کتاب درباره جندی شاپور به نویسندگی علی اکبر ولایتی، کتاب تاریخ جندی شاپور، مهندسی سازه های آبی در ایران باستان- پل اندایمیش و تاریخ دانشمندان دانشگاه جندی شاپور هر سه به نویسندگی سید نادر پور موسوی و چکیده مقالات کنگره بین المللی جندی شاپور هشت کتاب رونمایی شده در این کنگره بودند.

کار ترجمه کتب خارجی توسط دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول با حضور میهمانان خارجی و مقامات ارشد کشوری و مسئولان محلی صبح امروز سه شنبه در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد.

علاوه بر سخنرانی های متعدد، پخش کلیپ معرفی دزفول، کلیپ معرفی دانشگاه صنعتی جندی شاپور و کلیپ مستند کاوش های باستان شناسی در محوطه جندی شاپور از آیتم های اجرا شده در این کنگره بود.

افتتاح دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی جندی شاپور، بازدید از دانشگاه و جلسه هیئت رئیسه دانشگاه نیز از دیگر آیتم های صورت گرفته پس از اجرای این کنگره بود.

در دومین روز این کنگره علی اکبر ولایتی و محمدرضا مخبر دزفولی به عنوان میهمانان ویژه آن وارد شهرستان دزفول خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان