باکس آفیس آخر هفته: Daddys Home ۲ خنده را به کام Orient Express تلخ می‌کند

اکران «خونه بابا ۲» Daddy&#۸۲۱۷;s Home ۲ و «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» Murder on the Orient Express که بسیار بهتر از انتظارات بودند — و به ترتیب فروشی معادل ۳۰ میلیون دلار و ۲۸

اکران «خونه بابا 2» Daddy’s Home 2 و «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» Murder on the Orient Express که بسیار بهتر از انتظارات بودند — و به ترتیب فروشی معادل 30 میلیون دلار و 28.2 میلیون دلار را در آخر هفته رقم زدند — پس از زنجیره‌ی متوالی فیلم‌های پاییزی که از طرف مخاطبان طرد شدند، آرامشی لذت‌بخشی را فراهم کردند.
البته این زنجیره‌ی شکست، شامل محصول مشترک دیزنی Disney و مارول Marvel به نام «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok نمی‌شود. این فیلم بزرگ با کسب پیروزمندانه‌ی 56.6 میلیون دلار فروش در بازه‌ی آخر هفته موفق شد جمع فروش ده روز اول خود را در داخل آمریکا به 211.6 میلیون دلار برساند. «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok در خارج از آمریکا با 75.9 میلیون دلار فروش در صدر قرارگرفته و جمع فروش خارجی خود را به 438.5 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 650.1 میلیون دلار رساند. در آمریکای شمالی عملکرد این فیلم از دو قسمت قبلی مجموعه‌ی «ثور» فراتر رفته و در حال حاضر بهترین عنوان در دنیای سینمایی مارول است.

«خونه بابا 2» Daddy’s Home 2 از پارامونت Paramount که در 3565 سالن سینما پخش شد به لطف حمایت خانواده‌ها رقابت کمدی را بر «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» Murder on the Orient Express پیروز شد و در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم دومین اکران بزرگ کمدی سال را پس از «سفر دختر‌ها» Girls Trip (با فروش 31.7 میلیون دلاری) رقم زد. پارامونت Paramount پس از ناکامی‌هایی مانند «مادر!» Mother! دارن آرونوفسکی Darren Aronofsky و Suburbicon جرج کلونی George Clooney، نیاز شدیدی به این پیروزی داشت.
در این فیلم شاهد بازگشت مارک والبرگ Mark Wahlberg و ویل فرل Will Ferrell، با اضافه شدن مل گیبسون Mel Gibson و جان لیسگو John Lithgow به گروه بازیگران هستیم. این بار داستی Dusty (با بازی والبرگ Wahlberg) و برد Brad (با بازی فرل Ferrel) سعی می‌کنند بهترین تعطیلات را برای بچه‌های خود خلق کنند، اما همکاری آن‌ها وقتی پدرانشان از راه می‌رسند مورد آزمایش قرار می‌گیرد. لیندا کاردلینی Linda Cardellini، جان سنا John Cena و الساندرا آمبروزیو Alessandra Ambrosio هم در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.«خونه بابا 2» Daddy’s Home 2 از سال 2002 و فیلم «نشانه‌ها» Signs تاکنون بهترین اکران گیبسون Gibson به‌عنوان بازیگر بوده است. (او بازگشت خود به‌عنوان کارگردان را سال گذشته با «ستیغ هک‌سا» Hacksaw Ridge رقم زد.)
قسمت اول مجموعه‌ی «خونه بابا» با 38.7 میلیون دلار فروش در کریسمس 2015 اکران شد، اما امتیاز نمایش برای خانواده‌ها در تعطیلات را داشت. قسمت دوم این مجموعه امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد که نسبت به امتیاز B+ قسمت قبلی پیشرفت محسوب می‌شود.
کایل دیویس، رئیس پخش داخلی پارامونت، گفت: “این فیلم برای مخاطبان خانوادگی و مخاطبان طنز لذت‌بخش است، و به خاطر وجود عنصر تعطیلات، می‌خواستیم بیشتر نمایش آن قبل از خود تعطیلات باشد.”

فیلم پرستاره‌ی کمپانی فاکس Fox به نام «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» Murder on the Orient Express که در جایگاه سوم قرار گرفت برای بازار مخاطبان بزرگ‌سال که به خاطر نت‌فلیکس Netflix و سایر بستر‌های پخش آنلاین مورد ستم واقع‌شده‌اند، پیروزی قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید. فیلم اقتباسی کنت برانا Kenneth Branagh از رمان اسرار‌آمیز و برجسته‌ی آگاتا کریستی Agatha Christie که داخل قطار روایت می‌شود، در 3341 سالن سینما به نمایش درآمد و علی‌رغم بازخورد‌های معمولی و امتیاز B سینمااسکور، عملکردی بهتر از تخمین‌های اولیه از خود نشان داد. این فیلم در خارج از آمریکا فروشی 45.8 میلیون دلاری از 57 مارکت را رقم زد — ازجمله فروش فراتر از انتظار 19 میلیون دلاری در چین — و جمع فروش جهانی خود را به 85.4 میلیون دلار رساند.
برانا علاوه بر کارگردانی، در کنار جانی دپ Johnny Depp، پنلوپه کروز Penelope Cruz، ویلم دفو Willem Dafoe، جودی دنچ Judi Dench، میشل فایفر Michelle Pfeiffer، جش گد Josh Gad، درک جاکوبی Derek Jacobi، لزلی اودوم جونیور Leslie Odom Jr؛ و دیزی ریدلی Daisy Ridley در فیلم بازی می‌کند.کریس آرونسون، رئیس پخش داخلی فاکس Fox، گفت: “این یک فیلم اقتباسی بزرگ هالیوودی با گروهی از بازیگران برجسته است. تمام عناصر باهم چفت شده‌اند؛ و دستاورد کن Ken هم جلو و هم پشت دوربین، بسیار ارزنده است.”
کمدی مثبت 17 سال اس‌تی‌اکس فیلمز STXfilms «کریسمس مادرهای بد» Bad Moms Christmas در دومین آخر هفته‌ی خود عملکرد تحسین‌برانگیزی داشت، و با 11.5 میلیون دلار فروش به جمع فروش داخلی 39.9 میلیون دلار رسید. این فیلم در این آخر هفته نسبت به اکران پنج روز اول خود 45 درصد، و نسبت به اولین آخر هفته‌ی خود 31 درصد افت داشت.
«قتل در قطار سریع‌السیر شرق» Murder on the Orient Express و «کریسمس مادرهای بد» Bad Moms Christmas در طول تعطیلات جشن شکرگزاری نیز به نمایش درخواهد آمد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر