ماهان شبکه ایرانیان

محمد داوودی فیلمبردار سینما:

پیاده‌روی اربعین تاثیر زیادی بر هنر و فرهنگ کشورمان می‌گذارد

محمد داوودی فیلمبردار سینما بیان کرد که پیاده روی اربعین تاثیر زیادی بر هنر و فرهنگ کشورمان می گذارد و هنرمندان می توانند از نزدیک شاهد مراسم آیینی و دینی مهمی شوند.

پیاده‌روی اربعین تاثیر زیادی بر هنر و فرهنگ کشورمان می‌گذارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد داوودی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران از جمله هنرمندان دومین کاروان زیارتی «چهل چراغ» در پیاده روی اربعین بود که با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: من چندبار به کربلا رفته ام اما باید بگویم راهپیمایی اربعین یک اتفاق مهم و بی نظیر در جهان و سفری ویژه است. در واقع سفر به کربلا تبدیل به آیینی برای مردم شده است که می تواند موجب پیرایش وجودشان شود.

این فیلمبردار ادامه داد: از نجف تا کربلا مسیر مهمی برای جریان خروشان عواطف انسانی است و حتما هنرمندان با توجه به احساساتی که دارند با این موج همراه می شوند برهمین اساس همین کاروان «چهل چراغ» نشان داد که چقدر دلبستگی نسبت به مفاهیم معنوی نزد هنرمندان ایرانی وجود دارد.

وی افزود: به نظرم مراسم اربعین حسینی هر سال به شکل باشکوه تری برگزار و در این مراسم فضای خوبی برای هنرمندان ایجاد می شود تا از نزدیک با آداب و مراسم های دینی و آیینی آشنا شوند. به قول معروف «شنیدن کِی بود مانند دیدن» و از این جهت وقتی هنرمند و نویسنده ای از نزدیک شاهد عزاداری و عرض ارادت مردم می شود، بیشتر می تواند پی به اصل مطلب برود.

داوودی با اشاره به تاثیرپذیری و تاثیرگذاری متقابل هنرمندان، گفت: وقتی عده ای از هنرمندان در مراسم اربعین حاضر می شوند و به این سفر معنوی می روند، می توانند بعدها دریافت های خود را از طریق آثاری که تولید می کنند، منتقل کنند و این تاثیر زیادی بر هنر و فرهنگ کشورمان می گذارد در واقع هنرمند می تواند از نزدیک شاهد مراسم آیینی و دینی مهمی شود و آن را از طریق هنرش به مخاطبان منتقل کند، چون هنرمند با مردم سر و کار دارد.

این فیلمبردار در پایان از هنرمندان برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین دعوت و عنوان کرد: هنرمندان ایرانی نیاز دارند تا برای تماشا هم که شده در مراسم باشند زیرا این مساله تاثیر بالایی در نگاه هنری آنها می گذارد. البته هنرمندان کشورمان با توجه به اعتقاداتی که دارند حتما علاقمند به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) هستند و می توانند فضای علاقمندان را از نزدیک ببینند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان