شرکت ایرانخودرو به تازگی با صدور یک بیانیه پرآب و تاب، خبر از تولید و فروش دنا پلاس توربو داده است. تولید این محصول به دلیل پاسخ به انتظارات روزافزون مشتریان این شرکت صورت گرفته و ایرانخودرو با استفاده از تکنولوژی روز خودروسازان اروپایی، تیپ جدیدی از دنا پلاس را تولید کرده است!
دنا پلاس داستان ما از همان پیشرانه معروف EF7 استفاده کرده و به لطف توربوشارژ قدرت آن به 150 اسببخار رسیده است. همچینین گشتاور دنا پلاس به 215 نیوتنمتر در 2200 تا 4800 دور در دقیقه میرسد. میانگین مصرف سوخت دنا پلاس توربو در شهر 5.7 لیتر بوده و مصرف سوخت آن به شکل ترکیبی، تنها 7.33 لیتر اعلام شده است. اما باید توجه داشت که این ارقام در مدل معمولی دنا پلاس، به ترتیب 6.2 و 7.74 لیتر بوده و کاهش تقریبی میزان مصرف سوخت دنا پلاس، با توجه به افزودن توربوشارژ به سیستم پیشرانهای آن کمی غیر منتظره است!
علاوهبراین دنا پلاس توربو از رینگهای جدید 16 اینچی برخوردار بوده و در محیط داخلی شاهد تغییراتی نسبت به مدل معمولی دنا پلاس هستیم. در محیط داخلی مدل توربو شارژ دنا پلاس از فرمان چرمی با دوخت قرمز، تغییر دسته دنده و زیرپایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ استفاده شده است!
شاید در نگاه اول دنا پلاس تغییرات قابل قبولی داشته و افزایش توان آن موجب جلب نظر مشتریان ایرانی شود؛ اما باید به یاد داشت که همین چند وقت پیش سورن توربو عرضه شد و با وجود استقبال مشتریان؛ خیلی زود تبدیل به یک پروژه شکست خورده شد.
مشکلات فنی سورن توربو باعث شد که ایرانخودرو فروش آن را متوقف کرده و برای تعمیر و برطرف کردن مشکلات آن به تکاپو بیافتد. به گفته برخی از تعمیرکاران نمایندگیهای ایرانخودرو اصلا قرار نبوده که این خودرو با این مشخصات عرضه شود و فعلا در مرحله آزمایش بوده است! بنابراین پس تبدیل مشتریان سورن توربو به موش آزمایشگاهی و مشاهده مشکلات پیشرانه خودروی مذکور؛ احتمالا مشکلات گذشته برطرف شده و همان سیستم برای دنا پلاس توربو در نظر گرفته شده است.
حالا باید منتظر اعلام قیمت نهایی دنا پلاس توربو توسط ایرانخودرو باشیم. خودرویی که قطعا مثل همیشه با استقبال مشتریان مواجه شده و احتمالا در همان ساعات اولیه پیش فروش خودروی مذکور؛ شاهد تکمیل ظرفیت آن باشیم.