سفیر ایران در سارایوو:

همکاری های تجاری و اقتصادی میان ایران بوسنی باید افزایش یابد

سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین بر لزوم گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان تهران و سارایوو تاکید کرد.

همکاری های تجاری و اقتصادی میان ایران بوسنی باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، با «میرکو شاروویچ» وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی و هرزگوین دیدار و گفتگو کرد.

شاروویچ در ابتدای این دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حادثه زلزله غرب ایران، این حادثه غم انگیز را به سفیر کشورمان تسلیت گفت و برای بهبودی سریع حال مجروحان ابراز امیدواری کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص اقدامات و فعالیت های اخیر بعمل آمده در جهت توسعه  سطح مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر کشورمان ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که حجم مبادلات میان ایران و بوسنی و هرزگوین در دو سال اخیر روند رو به رشدی را آغاز کرده است اما شتاب این روند مورد رضایت نیست و باید تلاش بیشتری کرد تا این روند شتاب  افزونتری یابد.

در ادامه به رفت و آمدهای هیئت های تجاری و نمایندگان شرکت های خصوصی دو کشور در ماه های گذشته و برگزاری نشست های مشترک در برهه فرارو اشاره شد و طرفین تاکید کردند که اینگونه سفرها زمینه ساز افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور خواهد شد.

مرور تفاهمنامه های امضا شده میان مقامات دو کشور در سالیان گذشته و همچنین بررسی راه های نهایی سازی برخی از تفاهمنامه ها از دیگر مباحث دیدار بود.

شاروویچ در این دیدار از اعلام آمادگی کشورش برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: اراده دولت بوسنی و هرزگوین بر این است که روابط خود در تمام زمینه ها از جمله مناسبات اقتصادی و تجاری را با کشور دوست ایران ارتقا ببخشد.

 وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی بوسنی همچنین با اشاره به ضرورت برطرف کردن برخی مشکلات موجود اظهار داشت: مقامات بوسنی و هرزگوین همه تلاش خود را برای رفع موانع به کار خواهند بست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان