پایان نمایش عکس‌های جشنواره خیام در پردیس ملت

نمایشگاه آثار برگزیده سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام از روز دوشنبه اول آذر تا ۱۲ آذر در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

نمایشگاه عکس پردیس ملت

نمایشگاه آثار برگزیده سومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام از روز دوشنبه اول آذر تا 12 آذر در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس خیام، ارتقای کیفی عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و در عین حال، بزرگداشت حکیم عمر خیام عنوان شده است. کلوپ عکس فوکوس که نماینده فیاپ (فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی) در ایران است، این جشنواره را برگزار کرد.

طبق توضیح آقای علی سامعی، دبیر جشنواره به خبرنگار بنیتا، در سومین دوره این جشنواره 22194 قطعه عکس از هنرمندانی از 78 کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد و داورانی از کشورهای فرانسه، عمان و ایران، آثار برگزیده را انتخاب کردند. داوری این عکس‌ها در اواخر سال 2015 در گالری برگ انجام شد. دلیل گزینش گالری برگ نیز این بود که این گالری در عمارت عین‌الدوله واقع شده که 72 سال قبل کنفرانس تهران در آن‌جا برگزار شد. در آن نشست، روزولت، چرچیل و استالین در جلسه‌ای مهم برای آینده دنیا و جنگ جهانی تصمیم‌گیری کردند. حالا بعد از 72 سال، داوران منتخب جشنواره در همان مکان به مدت یک هفته گردهم آمدند و عکس‌های برتر را برگزیدند.

این جشنواره دارای 6 بخش بود: بخش «آزاد تک‌رنگ»، «آزاد رنگی»، «شهر من»، «محیط زیست»، «آئین‌ها، میراث فرهنگی و گردشگری» و «کشاورزی و صنایع غذایی». در مجموع 128 کار در بخش‌های مختلف جایزه گرفتند و در نمایشگاه‌ها نیز به نمایش درآمدند.

پردیس ملت

عکس‌های برنده به شکل تور، علاوه بر تهران، در چندین شهر ایران و 15 کشور مختلف دنیا از جمله ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، آرژانتین، یونان، چین و آفریقای جنوبی به نمایش درآمدند و بیش از 50 بار در شهرهای مختلف دنیا به دیوار نمایشگاه‌ها آویخته شدند. 

به برنده‌های این جشنواره، گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی اهدا شد و این افراد حداقل 14 گواهی شرکت در نمایشگاه‌های گروهی کشورهای مختلف را دریافت کردند.

کتاب جشنواره نیز مطابق معمول تمام ادوار و طبق قوانین فیاپ، به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود. در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز پنج‌شنبه 18 آذر در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، از این کتاب رونمایی شد. 

این تنها جشنواره ایرانی است که مطابق با استانداردهای FIAP و PSA و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ برگزار می‌شود. در دوره سوم آن، 15178 عکس از عکاسان ایرانی در مسابقه شرکت داشتند و عکس‌های فراوانی از کشورهای مختلف دنیا دریافت شد که از جمله آن‌ها می‌توان به 1103 عکس از کشور هند، 202 عکس از کشور روسیه، 1390 عکس از کشور چین، 112 عکس از آرژانتین و 144 عکس از کشور آلمان اشاره کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان