یک مسوول صنعت نفت خبر داد

تامین ۹۵درصدی مواد اولیه تجهیزات نفتی با اجرای طرح بومی‎سازی

تامین 95درصدی مواد اولیه تجهیزات نفتی با اجرای طرح بومی‎سازی
به گزارش شنبه تارنمای وزارت نفت، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران درباره قراردادهای گروه نخست طرح بومی‎سازی کالاهای پرمصرف صنعت نفت که به ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته‎های تکمیلی درون‎چاهی مربوط می‎شود، افزود: تا پیش از اجرای این طرح با وجود ظرفیت‎های داخلی مناسب، تا 50 درصد مواد اولیه ساخت این تجهیزات از طریق واردات تامین می‎شد.
به گفته «رامین قلمبر»، در این گروه تاکنون حدود 20 درصد کالاهای موضوع قرارداد آماده و تحویل داده شده است.
قلمبر اضافه کرد: حدود پنج درصد واردات مواد اولیه فقط در مواردی صورت گرفته که به هر دلیل، امکان تامین آن از داخل کشور فراهم نبوده است.
به گزارش ایرنا، طرح بومی‎سازی 10 گروه کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با دستور وزیر نفت و با هدف تقویت توانمندی‎های داخلی و اتکای بیشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ایرانی، از اواخر سال 1393 در دستور کار قرار گرفت.
این 10 گروه کالا شامل ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درون‎چاهی، پمپ های درون چاهی، انواع مته‎های حفاری (صخره‌ای، الماسی، مغزه‌گیری)، انواع شیرهای کنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، انواع لوله‎ها، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، ماشین های دوار (توربین، کمپرسور و پمپ‎ها شامل پمپ‎های گریز از مرکز)، فولادهای آلیاژی CRYOGENICS، ابزارهای اندازه گیری حفاری و ساخت پیگ‎های هوشمند است. در این میان، ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته‎های تکمیلی درون‎چاهی یکی از گروه‎های کالایی است که به سرانجام رسیده و بخشی از کالاهای موضوع قراردادهای آن ساخته و تحویل داده شده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام:
اقتصام*2022 *1961*
تنظیم: میثم طاهری* انتشار: مریم مسعود
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر