جاهای دیدنی تهران/ بوستان سنگی جمشیدیه

بوستان سنگی جمشیدیه یکی از بوستان‌های مشهور تهران است. مساحت آن ۱۰ هکتار است. محل آن خیابان شهید باهنر (نیاوران است) و به کوه کلک‌چال راه دارد.

پارک جمشیدیه

بوستان سنگی جمشیدیه یکی از بوستان‌های مشهور تهران است. مساحت آن 10 هکتار است. محل آن خیابان شهید باهنر (نیاوران است) و به کوه کلک‌چال راه دارد. 

مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری نظرسنجی‌ای انجام داده که طبق آن، بوستان جمشیدیه پس از پارک ملت دومین بوستانی است که ساکنان تهران به میهمانان غیرتهرانی خود معرفی می‌کنند.

کاربران در سایت تریپ‌ادوایزر هم توجه ویژه‌ای به این بوستان داشته‌اند و رتبه آن در این سایت در میان جاهای دیدنی تهران 16 است. یکی از گردشگران بلژیکی درباره‌اش نوشته است: «برای رفتن به این پارک در قسمت بسیار شمالی تهران، با مترو خط 1 تا آخرین ایستگاه بروید. آن‌جا می‌توانید سوار تاکسی خطی شوید، اما آنها شما را تا پارک نمی‌برند. تنها با ماشین‌های دربست می‌توانید به پارک بروید. شما می‌توانید از ایستگاه مترو هم دربست بگیرید. البته قیمت دقیق را پیشاپیش بپرسید چون برخی رانندگان تاکسی آن قدرها روراست نیستند! به پارک که وارد می‌شوید، یک جاده سنگی هست که می‌توانید روی آن راه بروید. در پارک شیرهای آّ زیادی هست که می‌توانید از آنها آب تمیز بنوشید. همچنین مغازه‌های کوچکی هم هست. راه رفتن در آن‌جا لذت‌بخش است. آن‌جا دید خوبی نسبت به شهر دارید، پارکینگش هم مناسب است و می‌توانید تا انتهای پارک پیاده راه بروید.»
بوستان جمشیدیه

یک کاربر اهل دبی هم نوشته است: «اولین چیزی که در این پارک توجه شما را جلب می‌کند این است که هوای آن خنک‌تر از شهر است. همه‌جایش زیر سایه درختان است و افراد زیادی هستند که زیر درختان نشسته و پیک‌نیک می‌کنند. دومین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند شیب زیاد آن است. تفاوت ارتفاع در این پارک 70 متر است. شاید به نظر زیاد نرسد، اما زانوهای شما قطعا این تفاوت را حس خواهند کرد. به نظرم برای دید بهتر به تهران به این‌جا نیایید چون می‌توانید دید فوق‌العاده‌ای از برج میلاد داشته باشید. این‌جا برای پیاده‌روی، هوای خنک، ریلکس کردن، گل‌ها، دور هم جمع شدن با خانواده و این‌ها بیایید.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر