به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در جلسه ای که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم، مسئولان اداره نظارت بر اماکن عمومی، اتحادیه صنف مؤسسات اتومبیل کرایه و اتاق اصناف برگزار شد موضوع ساماندهی سرویس مدارس استان قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس این طرح، وظایف مدیران مدارس، راهور، تاکسیرانی، رانندهها، شهرداری، شورای شهر و بخشداریها بر اساس دستورالعمل احصا و به دستگاهها و افراد مربوطه ابلاغ شده است.
همچنین در این دستورالعمل شرایط راننده اعم از اعتبار گواهینامه، سن راننده، ملاحظات اخلاقی و انتظامی و شرایط ماشین اعم از معاینه فنی، تجهیزات، کمربند ایمنی و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است.
در راستای اجرای آییننامه و دستورالعمل نیز، تیم بازرسی متشکل از راهور، سازمان تاکسیرانی و معاون اولیا و مربیان مدارس به صورت منظم و نامحسوس بازرسیها را انجام میدهند.
مطابق با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم نیز مدارس موظف شدهاند که مجهز به دوربین مداربسته در ورودی و محوطه خارج از مدرسه باشند.
برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس، تهیه کارت سلامت جسمی و روانی برای رانندگان، تجهیز سرویسها به وسایل ایمنی مانند کپسول اطفاء حریق، چاپ و نصب برچسبهای سرویس مدارس، استعلام وضعیت رانندگان سرویسها از راهور، ارسال دستورالعمل و آییننامه برای اتوبوسرانی و تاکسیرانی از جمله مصوبات در دست اجرای این طرح است.