ماهان شبکه ایرانیان

بنیاد آسیا: ۶۱ درصد "مردم افغانستان" نسبت به آینده بدبین هستند

بنیاد آسیا، مدعی شده که ۶۱ درصد مردم این کشور فکر می‌کنند افغانستان در مسیر نادرست پیش می‌رود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، بنیاد آسیا، گزارش سالانه خود در مورد اوضاع افغانستان را منتشر کرد و در آن مدعی شده که 61 درصد مردم این کشور فکر می‌کنند افغانستان در مسیر نادرست پیش می‌رود.

این گزارش بر بنیاد ارزیابی تهیه شده که در آن یک هزار و 12 مرد و زن و از تمامی ولایات افغانستان با درنظر گرفت قومیت، در مورد امنیت، اقتصاد، دولتداری، انتخابات، رسانه‌ها، مسایل زنان و دیگر موارد نظر داده‌اند.

در این گزارش آمده است که میزان خوشبینی مردم نسبت به آینده، در سال جاری اندکی افزایش یافته اما هنوزهم 61 درصد شهروندان کشور تصور می‌کنند کشور در مسیر درست حرکت نمی‌کند.

گزارش نشان می‌دهد که 32.8 درصد شهروندان افغانستان فکر می‌کنند این کشور مسیر درست را طی می‌کند، درحالی که این آمار در سال گذشته 29.3 درصد بوده است. در گزارش سال گذشته این بنیاد 65 درصد مردم تصور می‌کردند افغانستان مسیر اشتباه را طی می‌کند، اما این رقم امسال 61 درصد شده است.

یافته‌های بنیاد آسیا، نشان می‌دهند که بیش از 67 درصد مردم به رهبران مذهبی اعتماد دارند و همچنان 65.7 درصد مردم گفتند که به رسانه‌ها اعتماد دارند.

در همین حال 35.4 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفتند که به نمایندگان پارلمان باور دارند و حدود 36 درصد مردم نیز گفتند که به وزیران دولت افغانستان اعتماد دارند.

در گزارش آمده که فساد هنوز‌هم از مشکلات عمده مردم افغانستان به شمار می‌رود و 69.8 دصد مردم این پدیده را بزرگ‌ترین مشکل زندگی روزمره شان عنوان کرده‌اند.

در این نظر سنجی 52.3 درصد اشترک کنندگان گفتند که گفت‌وگوهای صلح با طالبان امکان پذیر است و تقریبا 63 درصد مردم فکر می‌کنند که صلح با طالبان امنیت را در کشور تأمین می‌کند.

بنیاد آسیا در این گزارش مدعی شده که از میان 32.8 درصد کسانی که نسبت به آینده خوشبین هستند، 40.6 درصد را پشتون‌ها، 29.3 درصد را تاجیک‌ها، 26.2 درصد را هزاره‌ها و 25.8 درصد را ازبک‌ها تشکیل می‌دهند.

این گزارش درحالی از افزایش خوش‌بینی مردم نسبت به آینده خبر می‌دهد که در سال جاری حملات تروریستی بر اماکن مذهبی و حرکت‌های مدنی در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته و فعالیت گروه داعش نیز در شمال این کشور نگران کننده خوانده می‌شود.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان