ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

روابط‌عمومی‌ها فرهنگ‌ساز توسعه پایدار باشند

زهرا جواهریان گفت: تحقق توسعه پایدار نیازمند مشارکت، اطلاع رسانی وفرهنگ سازی واحدهای روابط عمومی است.

روابط‌عمومی‌ها فرهنگ‌ساز توسعه پایدار باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا جواهریان مدیر کل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سازمان محیط زیست کشور که یکی از سخنرانان سیزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی‌گفت: در سطح جهان مقرر شده از سال 2015 به مدت 15 سال اهداف توسعه پایدار در تمام کشورهای دنیا اجرایی شود که شامل 17 هدف کلان و 169 هدف خرد بوده و 230 شاخص برای آن تعریف شده است. تحقق توسعه پایدار نیازمند مشارکت، اطلاع رسانی وفرهنگ سازی واحدهای روابط عمومی‌است که این موضوع به گسترش آموزش و ارتقاء شاخص‌های توسعه ای کشورکمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند درتحقق اهداف و نیل به  سمت توسعه پایدار نقش داشته باشند، بر ضرورت همکاری و آموزش بخش‌های غیردولتی و فعالیت انجمن‌های مردم نهاد، بخش‌های خصوصی و تشکل‌های جامعه مدنی تاکید کرد و گفت: با توجه ضرورت جلب مشارکت مردم در این راه، آموزش روابط عمومی‌ها برای ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان و هدایت افکار عمومی‌به سمت تحقق اهداف توسعه پایدار و حفاظت از منابع زیست محیطی واقلیمی‌کشورها، نقش مهمی‌دارد.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سازمان محیط زیست کشور در ادامه گفت: در واقع روابط عمومی‌سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی وخصوصی با توجه به ارتباطات گسترده ای که با اقشار مختلف مردم دارند از طریق اطلاع رسانی به افکارعمومی‌می‌توانند زمینه ی بهبود اقدامات توسعه ای وارتقاء شاخص‌های رشد فرهنگ سازی را درزمینه‌های مختلف  فراهم  کنند.

جواهریان در ادامه با توجه به  نقش و اهمیت حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از عوامل مهم  در توسعه پایدار کشورها گفت: روابط عمومی‌سازمان‌ها به دلیل ارتباطاتی که با بخش‌های مختلف جامعه دارند میتواننددر این زمینه  نقش روشنگری داشته باشند. به عنوان نمونه موضوع آب و مدیریت مصرف و همچنین راه‌های کاهش آلودی هوا و حفظ اقلیم، مواردی هستند که در برنامه‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی روابط عمومی‌سازمان‌ها می‌تواند جای گرفته و نقش تعیین کننده ای ایفا کند.

وی موضوع گردشگری سبز را نیز نیازمند همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف دانست وگفت: هدف از این طرح کاهش آسیب رساندن به اقلیم و طبیعت بوده واینکه مردم از طریق اقدامات و فعالیت‌هایی که روابط عمومی‌پوشش میدهد نسبت به این موضوعات آگاه شده و به مشارکت وهمراهی افکارعمومی‌منجر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان