به گزارش خبرگزاری مهر، مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: با توسعه امکانات سامانه پیامکی 195 و فراهم شدن امکان ثبت شکایت از پیامکهای انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشمارههای تبلیغاتی، تاکنون 221 هزار و 755 شکایت، در سامانه 195، ثبت شده است.
وی افزود: از تعداد شکایتهای پیامکی ارسالی، 95 هزار و 579 شکایت با قالب درست ارسال شده که از این تعداد 90 هزار شکایت به خطوط تلفن همراه شخصی، هزار و 676 شکایت به خطوط تلفن ثابت و 3 هزار و 445 شکایت به سرشمارههای تبلیغاتی مربوط میشود.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نتایج بررسی شکایتهای ثبت شده گفت: شکایتهای ثبت شده در سامانه 195 از سوی 36 هزار و 648 شاکی اعلام شده که پس از بررسی، حدود دو هزار و 978 خطی که پیامک انبوه مزاحم از آنها ارسال میشده، مسدود شده است.
حقی درباره قالب درست ارسال شکایت از پیامکهای انبوه به سامانه 195 اظهار کرد: مشترکان میتوانند شماره ارسالکننده پیامک را برای شمارههای تلفن ثابت به همراه کد مانند ********021 و *******026 و برای سرشمارههای تبلیغاتی به شکل ***1000، ***2000، ***3000 و ***5000 و برای شمارههای تلفن همراه شخصی به شکل *********09 برای سامانه 195 ارسال کنند.