۴۰ نکته طلایی برای خانم ها

&#۱۵۸۲;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۵; &#۱۶۰۷;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰; &#۱۵۹۳;&#۱۵۸۶;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۶;&#۱۵۴۸; &#۱۶۰۶;&#۱۷۴۰;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۶;&#۱۷۴۰; &#۱۶۰۶;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۷;&#۱۵۷۸; &#۱۵۷۶;&#۱۶۰۷; &#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵; &#۱۵۷۶;&#۱۷۱۱;&#۱۶۰۸;&#۱۷۴۰;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۳; &#۱۷۰۵;&#۱۶۰۷; &#۱۶۶۲;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۳;&#۱۵۷۵; &#۱۷۰۵;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۳;&#۱۶۰۶; &#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۷۱۱;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۶;&#۱۶۰۷; &#۱۵۷۶;& ...

خانم های عزیز، نیازی نیست به ما بگویید که پیدا کردن انگیزه برای تغذیه ی سالم و مرتب باشگاه رفتن کار سختی است. با این حال شما را به انتخاب آسان ترین راه تشویق نمی کنیم، اما بعضی از اوقات نکات ساده ی زندگی سلامت به درد بخور هستند. نکات و حقه های ریزی که زمان بر نیستند اما باعث سالم و خوش اندام ماندن تان می شود، زندگی تان را متعادل تر و طولانی تر می نماید. در این مقاله 40 نکته ی هوشمندانه را که نیاز به کار زیادی ندارند، برای فوق العاده به نظر رسیدن شما جمع آوری نموده ایم.

1) روی تاول ها چسب نواری بزنید
هنگامی که احساس می کنید که تاولی در حال شکل گیری است، به آرامی روی آن چسب نواری بچسبانید، به طوری که پوست چروک نشود. با این کار برای تاول تکیه گاه درست می کنید که کنده هم نمی شود. خیلی از دونده ها نیز این روش را تائید می کنند.
2) عادت های “نه چندان سالم” تان را تقسیم کنید
دلتان پاستیل، چیس یا چوب شور می خواهد؟ بسته های بزرگ را به بسته های کوچک تقسیم کنید تا وقتی هوس خوراکی شیرین یا شور می کنید، بیشتر از یک مقدار معین مصرف نکنید. یکی از بسته های کوچک را در کشوی میزتان بگذارید تا حین کار هم خوراکی داشته باشید.
3) با سشوار کشیدن، وزنه بزنید
یک حقه که همه ی خانم ها می توانند امتحان کنند: قبل از اینکه شروع به سشوار کشیدن بکنید، به دست تان وزنه های مچی وصل کنید. با توجه به طول و ضخامت مویتان، تقریبا 20 دقیقه طول می کشد تا مویتان کاملا خشک شود. با اضافه کردن وزنه به مچ دست تان، هم زمان با حالت دادن مویتان، عضله های تان را نیز تقویت می کنید.
4) زمانی که درد دارید، داد بزنید
بیرون ریختن درد نه تنها یک روش مقابله با درد است، بلکه آن را کاهش هم می دهد. محققان دریافته اند که افرادی که هنگام درد کشیدن فریاد می زنند، سطح تحمل بالاتر، درد کمتر و ضربان قلب پایین تر دارند.
5) زمان لیست موسیقی تان را با مدتی که قصد ورزش دارید تنظیم نمایید
با انجام این کار دیگر نیازی نیست هنگام ورزش، مرتب ساعت را نگاه کنید. هر وقت موسیقی تمام شد، ورزش تمام می شود!
6) سگتان را با خود بیرون ببرید
اگر به دنبال انگیزه ی اضافی ورزش هستید، سگ تان را با خودتان بیرون ببرید. پشمالو هم نیاز به ورزش دارد!
7) ناشتا یک لیوان آب ولرم و لیمو (و اگر جرات دارید، فلفل قرمز) بنوشید
این نوشیدنی صبحگاهی اعضای بدنتان را به کار می اندازد، و هم آب لیموی تازه، هم فلفل قرمز هر دو دارای خاصیت تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن و خواص ضد عفونی کننده می باشند. به علاوه آب لیمو بهترین ابزار برای کمک به هضم و از بین بردن باکتری های سیستم گوارشی می باشد.
8) پشت میز ورزش کنید
تمام روز پشت میز نشستن برای سلامتی تان مضر است، پس اگر یواشکی ورزش کنید، عالی است. یک روش برای تقویت عضله های شکم و استراحت دادن به ماهیچه های خسته ی پا برای تان داریم. جفت پاهای تان را روی زمین بگذارید، بدن تان را بالا بکشید و شکمتان را تو بدهید. یک پا را صاف بالا بیاورید. 10 ثانیه در همان وضعیت نگه دارید، پس از 10 ثانیه پایتان را به آرامی پایین بیاورید. برای هر پا 15 مرتبه این کار را تکرار نمایید.
9) خوابتان نمی برد؟ تقصیر گوشی تان است
خیره شدن به گوشی هنگام خواب باعث تاخیر در فرو رفتن به خواب عمیق و کوتاه شدن آن می شود. خواب عمیق برای ترمیم بدن و سلول هایش ضروری است. اینترنت تمام نمی شود، گوشی تان را کنار بگذارید و صبح به سراغش بروید.
10) روی بطری آب نقاشی کنید
برای این که مطمئن شوید که تمام روز آب می نوشید، با استفاده از یک ماژیک روی بطری آب ساعت های نوشیدن آب را به خودتان یاد آوری کنید.
11) قانون 30/2 را رعایت کنید
همه ی ما نشستن جلوی تلویزیون را دوست داریم، اما انجام بیش از اندازه ی این کار باعث بروز مشکلات جدی می شود. طبق یک تحقیق که روی 9000 نفر انجام شد، افرادی که روزانه بیشتر از 2 ساعت تلویزیون نگاه می کنند، بیشتر خوراکی های پرچرب و پر کالری مصرف می کنند. قانون 30/2 را امتحان کنید: تماشای تلویزیون را به 2 ساعت در روز محدود نموده و 30 دقیقه ورزش کنید.
12) و هم چنین قانون 20/20/20
اگر تمام روز و بدون استراحت پشت کامپیوتر هستید، قانون 20/20/20 را امتحان کنید، که طبق گفته های پزشکان، باعث کاهش قرمزی و خستگی چشم می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه، به 20 فوت (6 متر) دورتر نگاه کنید.

13) زیاد ورزش می کنید؟ زنجبیل بخورید.
اگر زیاد ورزش کرده اید، زنجبیل بخورید. می توانید آن را سرخ کنید، به آب میوه و یخ در بهشت یا چایی اضافه کنید. تحقیقات نشان داده اند که استفاده از 2 گرم زنجبیل در روز باعث 25% کاهش در گرفتگی عضلات می شوند. چرا؟ زنجبیل حاوی ترکیبات و روغن های ضد التهابی هستند که اثرات آرام بخش و ضد درد دارند.
14) هنگام ورزش صحبت کنید
تشویق زبانی بر افزایش میزان وزنه های که بلند می کنید موثر است، پس یکی از دوستان تان را به عنوان مشوق با خود به باشگاه ببرید.
15) قبل از غذا خوردن، غذا بخورید
اگر قرار است به جشن یا میهمانی ای بروید، و نگرانید که رژیم تان را بشکانید، قبل از رفتن 1 یا 2 پیمانه سبزیجات خام بخورید.
16) وعده های تان را با یک دفتر ثبت وقایع کنترل کنید
تحقیقات نشان داده که ثبت وعده های مصرف شده، روشی موثر برای مدیریت و کاهش وزن است.
17) مواد اولیه ی یخ در بهشت را پیش از مصرف آماده کنید و درون فریزر بگذارید
با این روش هر وقت هوس خوراکی شیرین کردید، مواد اولیه را از فریزر خارج نموده و داخل مخلوط کن بریزید.
18) برای تقویت سوخت و ساز، در اتاق سرد بخوابید
خوابیدن در اتاق سرد باعث افزایش درصد چربی قهوه ای (نوعی چربی که بیشتر به عنوان ماهیچه عمل می کند و به سوزاندن چربی و افزایش سوخت و ساز کمک می کند) می شود.
19) برای کلاس های تان از قبل ثبت نام کنید
ثبت نام کلاس های پیلاتس، ایروبیک، بدنسازی و غیره را از قبل ثبت نام کنید که بعدا به دلیل پولی که هزینه کرده اید، مجبور به رفتن شوید.
20) نیازمند افزایش روحیه هستید؟ یک فنجان کلروفیل مایع بنوشید
کلروفیل رنگ دانه ی تیره ای است که در گیاهان یافت می شود، و هم چنین تاثیرات شگفت انگیزی بر انسان دارد. این ماده ساختار مشابهی با هموگلوبین (عنصری که مسئول جا به جایی اکسیژن در بدن است) دارد، و فقط یک قاشق چای خوری در روز می تواند گلبول های قرمز تان را ترقی دهد، اکسیژن بیشتری جذب کند، انرژی را افزایش دهد، از بوی بدن جلوگیری کند، به سوخت و ساز کمک کند، سطح منیزیم، ویتامین، فولیک اسید، آهن، کلسیم و پروتئین را افزایش دهد و از سرطان جلوگیری کند.
21) یک پرتقال ببوئید
تحقیقات متعددی دریافته اند که عطر پرتقال باعث کاهش استرس و افزایش روحیه می شود. سعی کنید هر روز صبح برای صبحانه یک پرتقال تازه میل کنید (و پوستش را ببوئید)، یا چند بار در هفته روی مچ دست تان روغن پرتقال بچکانید.
22) از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
هیچ وقت از عضویت باشگاه استفاده نمی کنید؟ دارید پولتان را هدر می دهید. سریعا عضویت تان را لغو کنید و به ورزش کردن در خانه عادت کنید. می توانید از نکات و ویدئو های بسیار موجود که در شبکه های اجتماعی موجود استفاده کنید.
23) ” چگونه پاک کننده های خود را بسازید” را در اینترنت جستجو کنید
جدا این کار را انجام دهید. با این کار نه تنها در هزینه های تان صرفه جویی می شود، بلکه باعث می شود کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید.
24) سازمان دهی کنید
نکات و دستورات غذایی سالمی را که در اینترنت می یابید را یک جا جمع کنید تا هر وقت لازم بود به راحتی به سراغ شان بروید.
25) با چوب بستنی ورزش کنید
حرکات ورزشی ساده را روی چوب بستنی بنویسید و هر گاه احساس نیاز به تحرک کردید، یکی از آنها را بردارید و انجام دهید.
26) با شکم پر خرید کنید
هیچ وقت موقع گرسنگی خرید نکنید. چرا؟ چون همه چیز خوب به نظر می رسد، پس بدون شک چیز هایی را انتخاب می کنید که در مواقع عادی نمی خرید.
27) از زمان رفت و آمد تان برای استراحت استفاده کنید
رفت و آمد نباید پر استرس باشد. اگر از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنید، موسیقی های مدیتیشن گوش بدهید و چشمانتان را ببندید.
28) از قبل برنامه ریزی کنید
تمام لباسهایی که می خواهید در باشگاه بپوشید از شلوار گرفته تا جوراب و مچ بند، را از شب قبل بچینید، به این ترتیب روز بعد هم در وقت صرفه جویی می شود و انگیزه بیشتری هم پیدا می کنید.
29) هر وقت ورزش می کنید به خودتان جایزه بدهید
هر دفعه که ورزش می کنید، 1000 تومان در یک قلک بیندازید. با این کار هم احساس بهتری پیدا خواهید کرد و هم ظاهر بهتر. به علاوه اینکه کلی پول هم جمع می کنید.
30) از اپلیکیشن های کاهش وزن استفاده کنید
اپلیکیشن های زیادی برای شمردن کالری، کاهش وزن، و ثبت غذاهایی که می خوریم وجود دارد.
31) مچ های دست تان را زیر آب بگیرید
بعد از ورزش گرمتان است؟ مچ دست تان را زیر آب سرد بگیرید تا سریعا خنک شوید.
32) اگر اهل صبحانه هستید، تا 30 دقیقه بعد از بیدار شدن صبحانه بخورید
مطالعات نشان داده که این کار در سوخت و ساز بدن معجزه می کند.
33) در خانه غذا می خورید؟ از پیش دستی استفاده کنید
مطالعات نشان داده که این کار باعث گول زدن ذهن به تصور کردن حجم بیشتری غذا، در نتیجه خوردن کمتر می شود.
34) دندانهای سفید با پوست موز
ممکن است این پیشنهاد عجیب به نظر رسد، اما پوست موز دندانهایتان را سفید می کند! داخل پوست موز را به مدت 1 دقیقه روی دندانهایتان بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. بعد از آن با یک مسواک خشک دندانهایتان را پاک کنید. انجام این کار چند بار در هفته باعث سفیدی چشم گیر دندانهایتان می شود.
35) همیشه یک ساک آماده ی باشگاه داشته باشید
در ماشین یا زیر میز تان در شرکت. به این ترتیب هر وقت دلتان خواست ورزش کنید، بهانه ای نخواهید داشت.
36) حال تان خوب نیست؟ به تمرین تان استراحت بدهید
اگر بعد از 10 دقیقه ورزش، هنوزم گرمتان نیست، بایستید. البته ممکن است که ادامه دهید، چرا که ورزش ارتقا دهنده ی روحیه است.
37) باید بخوابید؟ یک کیوی بخورید
می دانیم که خوشمزه اند، اما تحقیقات نشان داده اند که خوردن کیوی فواید چشم گیری برای خواب دارد.
38) ناخن هایتان را با خمیر دندان سفید کنید
همه می دانیم که خمیر دندان جوش ها را از بین می برد، اما می دانستید که ناخن ها را نیز سفید می کند؟ برای تاثیر بیشتر، چند قطره آب لیمو (عامل سفید کننده ی طبیعی) نیز اضافه کنید.
39) از تصاویر الهام بخش برای پس زمینه ی کامپیوتر یا گوشی تان استفاده کنید
به این ترتیب هر وقت که گوشی تان را نگاه می کنید، انگیزه ی بیشتری پیدا می کنید.
40) رنگ آمیزی کنید
برای این که مدت زیادی جلوی در صرف امتحان کردن کلید های مختلف برای باز کردن در نکنید، بالای کلید های تان را با لاک رنگ کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان