۱۰ خوردنی ای که شکمتان را صاف می کند

&#۱۵۷۵;&#۱۵۹۴;&#۱۶۰۴;&#۱۵۷۶; &#۱۵۷۰;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۷;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰;&#۱۷۴۰; &#۱۷۰۵;&#۱۶۰۷; &#۱۵۷۶;&#۱۶۰۷; &#۱۵۷۵;&#۱۵۸۹;&#۱۵۹۱;&#۱۶۰۴;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۱; &#۱۵۸۸;&#۱۷۰۵;&#۱۶۰۵; &#۱۵۸۸;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; ۵ &#۱۶۰۵;&#۱۵۷۸;&#۱۵۸۵; &#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵; &#۱۵۷۰;&#۱۶۰۱;&#۱۵۸۷;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۳; &#۱۶۰۲;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۳;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۳; &#۱۶۰۸; &#۱۵۸۳;&#۱۷۴۰ ...

اغلب آنهایی که به اصطلاح شکم شان 5 متر در آفساید قراردارد و دیگر حال و حوصله ی آب کردنش را ندارند، در جوابِ ” سیرابی ” ، ضد حمله زده و پس از اینکه شکم را روی میز انداختند، می گویند: ” اعتبارِ بازارِ”.
افرادی هم هستند که سعی می کنند با این مسئله به صورت ورزشی برخورد کنند و هر 6 ماه یکبار مثل شیر ژیان به رکورد 3 دراز- نشست حمله می کنند، ولی سرِ حرکت دوم یاتاقان می سوازنند. بعضی ها هم که انگیزه ی بالاتری دارند، چنان رژیم غذایی وحشتناکی انتخاب می کنند که عملاً فرق چندانی با اعتصاب غذای نلسون ماندلا خدابیامرز در زمان آپارتاید ندارد.
دراین مطلب به بررسی غذاهایی می پردازیم که پروسه ی آب کردنِ شکم را تسریع می بخشند و محدودیت خاصی را هم در پی ندارند.

چربی های اشباع نشده

چیزی که از قبل می دانید این است که – مثل کربوهیدرات ها – بین چربی ها هم خوب و بد داریم. چیزی که عمراً نمی دانید، این است که چربی اشباع نشده یا همان چربی خوب، می تواند شکم را آب کند! چطور چنین چیزی ممکن است؟ افزایش قند خون می تواند موجب شود تا در قسمت میانی بدن تان چربی انباشته شود، اما چربی های اشباع نشده با کاهش دادن کلسترول بد خون، به خوبی از تجمع چربی جلوگیری می کنند.

در واقع براساس گزارشی که در مجله ی Diabetes Care چاپ شده است، کسانی که چربی های اشباع نشده مصرف می کنند، حتی بیشتر از کسانی که به همان میزان کالری مصرف دارند ولی رژیم غذایی شان چربی کمتری دارد، وزن کم می کنند.

مواد غذایی که دارای چربی های اشباع نشده هستند عبارتند از :

روغن زیتون طبیعی

پادشاه چربی های اشباع نشده روغن زیتون طبیعی است. روغن زیتون طبیعی خواص زیادی دارد: ضد التهاب، مناسب برای قلب و عروق و مغز و خیلی چیزهای دیگر. روزی دو قاشق از آن را مصرف کنید – روی ماهی یا سالاد بریزید و با چاشنی هایی مثل آبلیمو، سیر و غیره مخلوط کنید. از گرم کردن روغن زیتون جداً پرهیز کنید، زیرا ترکیبات شیمیایی آن دچار تغییراتی می شوند که باعث می شود مصرف آن برای بدن ضرر داشته باشد.

آووکادو

وزیر دست راست روغن زیتون طبیعی که تقریباً بیشتر خاصیت های آن را دارد. با این حال از آنجا که آووکادو چربی زیادی دارد، سعی کنید جلوی خود را بگیرید و بیش از نیم فنجان در روز مصرف نکنید.

بادام

نانوتکنولوژی باید جلوی بادام لنگ بیاندازد. بماند که حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است، اما در عین حال این یک ذره بادام، سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین E و همچنین منیزیم نیز هست، که کمک می کند قند خون خون تنظیم شده و بدن درحالت پایدار قرار بگیرد. اگر روزی 20 عدد بادام بخورید، دکترهای تغذیه باید مطب خود را ببندند و بروند مسافرکشی.

شکلات تلخ

آیا می دانستید که خوردن شکلات تلخِ درست و حسابی، فواید بسیاری برای بدن دارد؟ اگر جنبه داشته باشید و کیلویی نخورید، سیستم گوارشی تان را بهبود بخشیده و با چربی اضافی شکم نیز گلاویز می شود. هر چه میزان کاکائوی موجود در آن بیشتر باشد بهتر. به خرید که می روید دنبال شکلات تلخ 70-85% به بالا باشد.

اسفناج

ملوان زبل (Pop eye) با آن ساعدهای کت و کلفتش چندان هم خالی بند نبود. بله، سبزی اسفناج یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. اسفناج کالری بسیار پایینی دارد، اما سرشار از ویتامین هایی نظیر C و K بوده و دارای آهن، پتاسیم و منیزیم است. بعلاوه اسفناج منبع خوبی از کلسیم است که کمک می کند ماهیچه ها به خوبی منقبض شوند؛ همچنین از کابل های فیبر نوری مخابرات بیشتر فیبر دارد. آسان ترین راه برای جذب اسفناج چیست؟ آن را مزه ی ماست و سالاد کنید.

ماست

شاید شنیده باشید که مصرف یک کاسه ماست می تواند باعث رشد پروبیوتیک ها – باکتری های خوبی که در معده قرار دارند – شود. با خوردن یک کاسه ماست، باکتری های مزخرفی که باعث نفخ معده می شوند شرشان کم شده و شکم تان کمتر به سمت قلمبگی پیش روی می کند. این را یادتان باشد : ماست گوسفند از ماست گاو چرب تر است.

تخم مرغ

تخم مرغ خواص خوب و متعددی دارد، بزرگترینش این است که با خوردن تخم مرغ شکم تان پر می شود، بدون اینکه نفخ کند. این خاصیت را مرهون شراکت پرفایده ی آمینو اسیدها، پروتئین و چربی هستیم. متخصصین علوم غذایی خوردن یک تخم مرغ در روز را کافی می دانند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون و ماهی تُن که اصلاً اول اُمگا 3 بوده اند بعد دُم و باله در آورده اند و ماهی شده اند. خوردن این ها متابولیسم را تسریع می کند، بعلاوه سالمون و تُن دارای پروتئینی هستند که جلوی نفخ شکم را می گیرد. نتایج تحقیقاتی در استرالیا نشان داد، افراد چاقی که خودشان را به خوردن هر روزه ی ماهی عادت داده اند، موفق شده اند واکنش گلوکوز-انسولین خود را بهبود ببخشند. به زبان ساده یعنی اینکه : غذای دریایی کمک می کند تا هضم به آرامی صورت بگیرد و میل به غذا کمتر شود. اگر دوست داشتید، هفته ای 2 بار سالمون را در کنار روغن زیتون طبیعی، سیر و سبزیجات تازه امتحان کنید تا با نتایج خارق العاده ی آن شگفت زده شوید.

توت ها

توت ها با اندازه های کوچک شان حاوی مقادیر بالایی فیبر هستند. درواقع هر چه فیبر بیشتری بخورید، کالری کمتری جذب بدن تان می شود، زیرا فیبرها مثل تله خرس عمل کرده و ذرات غذا را گیر می اندازند و قبل از اینکه به طور کامل هضم شوند آنها را از سیستم گوارشی تان به بیرون می اندازند. اگر حرف ما خریدار دارد، به جای اینکه با درختِ توت جوک بسازید، روزی یک مُشت از هر نوع آن را بخورید تا سالم بمانید.

سیب

انصافاً کسی هست که نداند سیب حداقل دو جین خاصیت دارد؟ جدا از اینکه سیب منبع بزرگی از فیبر است و به هضم غذا و کاهش وزن کمک می کند، حاوی فنول – ماده ای که کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می دهد – است، برای درمان بعضی سرطان ها مفید است، از وقوع بیماری های قلبی جلوگیری می کند و تا حدودی ترمز قند خون را هم می کشد. برای فیض بردن از اثرات پرشمار سیب روزی یکی دو تایش را گاز بزنید.

 

نوشته شده توسط : میثم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان