منتظر چه اتفاقاتی در نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ باشیم: ال‌جی، سونی، سامسونگ و ایسوس

بالاخره زمان برگزاری نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ که هر سال در اروپا و شهر برلین برگزار می‌شود رسید. این نمایشگاه که یک هفته به طول خواهد انجامید به رقابت غول‌های فنّاوری در فصل تابستان می‌پردازد و مقدمه‌ای بر شروع فصل مدارس است. اما سؤال اصلی اینجاست؛ امسال باید منتظر چه اتفاقاتی در نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ باشیم؟

بالاخره زمان برگزاری نمایشگاه IFA 2017 که هر سال در اروپا و شهر برلین برگزار می‌شود رسید. این نمایشگاه که یک هفته به طول خواهد انجامید به رقابت غول‌های فنّاوری در فصل تابستان می‌پردازد و مقدمه‌ای بر شروع فصل مدارس است. اما سؤال اصلی اینجاست؛ امسال باید منتظر چه اتفاقاتی در نمایشگاه IFA 2017 باشیم؟

IFA بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی در اروپا است و گاه و بیگاه بهانه‌ای می‌شود برای معرفی‌های بزرگ! اخباری که در این مدت درز پیدا کرده‌اند نیز سرنخ خوبی از اتفاقات امسال نمایشگاه IFA 2017 به دست ما داده‌اند. در این مطلب به مرور برخی از این شایعات (یا واقعیت‌ها!) خواهیم پرداخت.

نمایشگاه IFA 2017

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2017

سامسونگ هفتۀ گذشته گوشی جدید Galaxy Note 8 را معرفی کرده پس نباید انتظار گوشی جدید از سری Galaxy در نمایشگاه IFA 2017 را داشته باشیم. در عوض انتظار می‌رود که سامسونگ در IFA دو ساعت هوشمند جدید به کلکسیون اسمارت واچ‌های خود اضافه کند. سامسونگ در گیرودار معرفی گلکسی نوت 8 قول ساعت هوشمند Gear Fit 2 Pro را به طرفداران خود داده است. این ساعت هوشمند نسبت به ورژن قبلی خود تغییراتی داشته و ظاهراً ضد آب طراحی شده است. همچنین انتظار می‌رود سامسونگ یک ساعت هوشمند ورزشی جدید نیز در نمایشگاه IFA 2017 معرفی کند. جزئیات زیادی از این ساعت هوشمند که Gear Sport نام دارد در دست نیست؛ اما انتظار داریم که این مدل بیشتر روی فعالیت‌های مربوط به تناسب‌اندام تمرکز داشته باشد.

نمایشگاه IFA 2017

ایسوس نمایشگاه IFA 2017

کمپانی ایسوس در ماه جولای از ZenFone AR پرده‌برداری کرده است که از پلتفرم Tango AR گوگل استفاده می‌کند. همچنین در ماه آگوست چهار مدل جدید ZenFone دیگر نیز از طرف کمپانی ایسوس به بازار معرفی شده‌اند. به همین دلیل است که در نمایشگاه IFA 2017 انتظار معرفی ZenFone جدید از ایسوس نداریم. با این حال ایسوس معمولاً در نمایشگاه‌های IFA از ساعت‌های هوشمند جدید خود پرده‌برداری کرده است. پس انتظار داریم این بار هم ایسوس به پیروی از رسم قدیمی خود، به معرفی یک ساعت هوشمند جدید بپردازد. به علاوه ایسوس از جدیدترین سخت‌افزارهای خود نیز در IFA پرده‌برداری خواهد کرد.

با این حال ایسوس همیشه ما را سورپرایز کرده است. در نمایشگاه IFA سال  بود که این کمپانی یک زوتر جدید معرفی کرد! پس این بار هم امکان دارد ایسوس با معرفی دستگاهی کاملاً متفاوت و جدید همه‌ی ما را سورپرایز کند.

نمایشگاه IFA 2017

موتورولا

انتظار داریم که موتورولا با گوشی جدید خود یعنی X4 در نمایشگاه IFA 2017 حاضر شود. پیش از این اخباری در مورد دوربین دوگانه، صفحه‌نمایش منحنی و چیپ Qualcomm Snapdragon 630 از گوشی جدید موتورولا منتشر شده‌اند. به نظر X4 یک جایگاه پایین‌تر از پرچم‌داران کمپانی موتورولا یعنی سری Z قرار دارد.

نمایشگاه IFA 2017

سونی

حدس می‌زنیم که سونی با دو گوشی جدید در نمایشگاه IFA 2017 حاضر شود: Xperia XZ1 و XZ1 Compact. اخبار پخش شده نشان می‌دهند که سونی هنوز هم به همان طراحی قدیمی خود وابسته است و شایعاتی مبنی بر صفحه‌نمایش 5٫2 اینچی، نمایشگر Full HD، یک پردازنده‌ی Snapdragon 835 و دوربین 19 مگا پیکسلی نیز به گوش رسیده است. به نظر می‌رسد سونی از فنّاوری‌های جدید دوربین‌های دوگانه و بدون قاب دوری می‌جوید. فنّاوری‌های که سایر رقبا به خوبی از آن‌ها استفاده می‌کنند!

نمایشگاه IFA 2017

ال‌جی

تقریباً اطمینان داریم که ال‌جی در نمایشگاه نمایشگاه IFA 2017 از گوشی جدید خود یعنی V30 پرده‌برداری خواهد کرد. در این مدت اخبار زیادی در رابطه با V30 منتشر شده‌اند و به نظر می‌رسد این گوشی جانشین شایسته‌ای برای مدل قبلی خود یعنی V20 باشد. V30 از صفحه‌نمایش شش اینچی OLED بدون قاب، دوربین‌های دوگانه و حسگر اثرانگشت در پشت گوشی بهره می‌برد. این معرفی می‌تواند سر و صدای زیادی در نمایشگاه نمایشگاه IFA 2017 به راه بی اندازد و شروع فصلی فوق‌العاده برای ال‌جی باشد.

نمایشگاه IFA 2017

لنوو

کمپانی لنوو دوست دارد هر سال در نمایشگاه IFA خط تولید دستگاه‌های Yoga خود را به روز رسانی کند. به همین جهت است که فکر می‌کنیم امسال هم از این قاعده مستثنا نیست. سال گذشته لنوو Yoga 910 را در IFA معرفی کرد. کاملاً عاقلانه است که فرض کنیم Yoga 910 یک جانشین خواهد داشت. حتی ممکن است این جانشین به آخرین پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل مجهز باشد. همچنین باید منتظر معرفی چند مدل لپ‌تاپ جدید از لنوو نیز در نمایشگاه IFA 2017 باشیم.

نمایشگاه IFA 2017

مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت معمولاً حضور پر جنب و جوشی در نمایشگاه‌های IFA ندارد اما ممکن است امسال سال متفاوتی برای این کمپانی باشد. مایکروسافت در IFA به معرفی هدست واقعیت مجازی خود خواهد پرداخت و از همکاری‌های جدید خود با کمپانی‌هایی نظیر Dell، Lenovo و HP نیز پرده‌برداری خواهد کرد.

چند PC جدید که مجهز به آخرین سری پردازنده‌های اینتل هستند نیز قرار است منتشر شوند و هنوز هم منتظریم خبری در مورد لپ‌تاپ‌های مجهز به ARM از مایکروسافت و کوالکام بشنویم. ایسوس، HP و لنوو قرار است این لپ‌تاپ‌ها را روانه‌ی بازار کنند و امیدواریم خبر جدیدی در مورد آن‌ها بشنویم.

نمایشگاه IFA 2017

همۀ چیزهای دیگری که قرار است ببینیم

نمایشگاه IFA همواره عرصه‌ی بزرگی برای کمپانی‌هایی بوده است که لوازم‌خانگی تولید می‌کنند. با اینکه لوازم‌خانگی همیشه آن‌قدرها جذاب نیستند، اما انتظار می‌رود که شاهد معرفی تلویزیون‌های جدیدی که از سیستم‌های 4K و HDR استفاده می‌کنند در نمایشگاه IFA 2017 باشیم. لوازم‌خانگی هوشمند در کنار اسپیکرها و هدفون‌ها همواره در این نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. هدفون‌های بی‌سیم این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند پس امکان دارد که خبرهای جدید از آن‌ها در نمایشگاه امسال به گوش برسد. در نمایشگاه IFA 2017 گجت های زیادی نیز در معرض نمایش و معرفی قرار می‌گیرند. پس باید منتظر برگزاری این نمایشگاه باشیم تا ببینیم دنیای فنّاوری چه‌حرف‌هایی برای گفتن دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان