سامسونگ در IFA ۲۰۱۷ برلین با دستی پر ظاهر شد

با اینکه هفته گذشته، کمپانی سامسونگ رویداد بسیار مهمی را در شهر نیویورک برگزار، و در جریان آن جدیدترین تلفن پرچمدار خود (گلکسی نوت ۸) را رونمایی کرد، اما با این وجود نمایشگاه IFA ۲۰۱۷ برلین را از دست نداد و با دستی پر قدم به بزرگترین نمایشگاه حوزه تکنولوژی اروپا گذاشت

با اینکه هفته گذشته، کمپانی سامسونگ رویداد بسیار مهمی را در شهر نیویورک برگزار، و در جریان آن جدیدترین تلفن پرچمدار خود (گلکسی نوت 8) را رونمایی کرد، اما با این وجود نمایشگاه IFA 2017 برلین را از دست نداد و با دستی پر قدم به بزرگترین نمایشگاه حوزه تکنولوژی اروپا گذاشت. محصولات جدیدی که سامسونگ در IFA 2017 رونمایی کرد، شامل پوشیدنی‌های جدید این کمپانی کره‌ای، و همچنین تلویزیون، مانیتور و لوازم خانگی جدیدی بودند که در ادامه قصد داریم نگاهی اجمالی به این محصولات جدید داشته باشیم. با ما همراه باشید.

همان گونه که اطلاع دارید، نمایشگاه IFA هر ساله در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود و شرکت‌های مختلف فعال در حوزه تکنولوژی، جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه تلفن‌های هوشمند، صوتی و تصویری و لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و … در این نمایشگاه به جهانیان معرفی می‌کنند. غول کره‌ای سامسونگ هم که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند و لوازم خانگی ست، همیشه حضور فعال و جدی در این نمایشگاه داشته و محصولات جدید خود را در دو کنفرانس خبری مجزا (یکی برای لوازم الکترونیکی و دیگری برای معرفی موبایل‌های جدیدش) معرفی کرده است. ظاهراً امسال رویه سال‌های گذشته را تغییر داده و برای معرفی محصولات جدیدش، یک کنفرانس چهار ساعته برگزار کرد. این کنفرانس روز چهارشنبه در Tempodrom در مرکز برلین برگزار شد.

سامسونگ در IFA 2017Your new normal، شعار امسال سامسونگ در IFA 2017

محوریت سخنرانی امسال سامسونگ در IFA 2017 پیرامون “your new normal” بود. دیوید لویس (David Lowes) رئیس بخش بازاریابی اروپایی سامسونگ در پاسخ به اینکه اصولاً “your new normal” به چه معناست، عنوان کرد، «این به معنای توانایی خلق، ثبت و ضبط و به اشتراک‌گذاری لحظات در هر لحظه است. به معنای تلویزیونی به عنوان اثری هنری؛ به معنای شستن لباس‌ها به بهترین شکل، تنها در عرض 30 دقیقه؛ به معنای داشتن یک مربی ورزشی بر روی مچ دستتان؛ به معنای ابداعات ساده‌ای است که جنبه‌های مختلف زندگی شما را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که تا پیش از این هرگز نمی‌توانستید آنها را پیش‌بینی کنید، اما از این بعد هم نمی‌توانید بدون آنها زندگی کنید.»

اما مهمترین اخبار و محصولات جدید سامسونگ در IFA در نمایشگاه امسال مربوط به معرفی سه پوشیدنی جدید بود: ساعت هوشمند Gear Sport، دستبند سلامتی Gear Fit 2، و ایربادهای وایرلس Icon X 2018. تأکید هر سه پوشیدنی در مورد ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی است. به عنوان مثال می‌توانید با Gear Sport و Fit 2 Pro در دریا و آب‌های شور شنا کنید.

سامسونگ در IFA 2017Icon X 2018 با عمر باتری بهتر، رقیبی برای AirPods اپل

ظاهراً رقابت سامسونگ تمامی ندارد و در هر حوزه‌ای در حال رقابت باهم هستند. رقابت این دو غول حوزه تکنولوژی در زمینه معرفی «هدفون‌های وایرلس» به ماه ژوئن 2016 باز می‌گردد، که در آن زمان نسل اول هدفون‌های Icon X برخلاف AirPods اپل مجهز به سنسور ضربان قلب بودند. اما مدل‌های نسل اول هدفون‌های ساخت سامسونگ از یک ایراد بزرگ رنج می‌بردند: عمر باتری حدوداً 90 دقیقه‌ای داشت که برای شارژ مجدد هم حتماً باید در محفظه باتری قرار می‌گرفت. خوشبختانه کمپانی کره‌ای در مدل جدید معرفی شده در IFA 2017، مشکل باتری را برطرف کرده است. حالا Icon X 2018 جدید می‌تواند با وجود استریم صدا از تلفن، عمر باتری 5 ساعته داشته باشد، و کیس باتری (که خودش با کابل USB-C قابل شارژ است) می‌تواند این هدفون‌های نصف زمان سابق شارژ کند. در واقع هدفون‌های Icon X می‌توانند در حالت “standalone یک ساعت بیشتر کار کنند. در عین حال، هنگام جفت شدن با تلفن می‌توان فایل‌های موزیک را درون حافظه داخلی 4 گیگابایتی هدفون بارگذاری کرد. برگ برنده دیگر، فعال کردن ویژگی Running Coach با ضربه زدن به هدفون است که فیدبکهای صوتی را در حین انجام فعالیت‌های ورزشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین هدفون‌های جدید Icon X از دستیار هوشمند بیکسبی (Bixby) سامسونگ پشتیبانی می‌کنند؛ بدین منظور فقط کافی ست روی این ایربادها را ضربه زده و نگه دارید تا به کنترل صوتی بر روی تلفن گلکسی متصل به هدفون دسترسی یابید.

سامسونگ در IFA 2017نیاز به گفتن ندارد که نباید انتظار استفاده از بیکسبی در آیفون داشته باشید؛ درست به مانند نسل قبل، هدفون‌های Icon X 2018 تنها برای کار تلفن‌های ساخت سامسونگ (که اندروید 4،4 و بالاتر را اجرا می‌کنند) طراحی شده‌اند. البته می‌تواند فایل‌های صوتی خود را از هر دیوایس بلوتوثی استریم کنید. نسخه 2018 هدفون Icon X در رنگ‌های مشکی، خاکستری و صورتی عرضه خواهد شد. سامسونگ هنوز هیچ اطلاعاتی از تاریخ عرضه و قیمت هدفون‌های جدید خود منتشر نکرده است.

ساعت هوشمند Gear Sport، ضد آب با قابلیت پخش فایل‌های اسپاتیفای

سامسونگ در IFA 2017به جرئت می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های کاربردی ساعت‌های هوشمند، قابلیت پیگیری سلامتی است. در این حوزه شرکت‌های فعال و مطرح بسیاری وجود دارد که یکی از آنها سامسونگ است. ساعت هوشمند Gear Sport سامسونگ با داشتن ویژگی‌های خارق‌العاده تصمیم دارد تا یکی از بهترین‌ها باشد. با اینکه بروزرسانی و آپگرید آن به اندازه ساعت هوشمند Gear S3 نبوده، اما به‌روزرسانی‌های مهمی هستند. Gear Sport نیز به مانند Fitbit Ionic و نسل دوم اپل واچ، از مقاومت در برابر آب 5 ATM بهره‌مند است. به کمک این ویژگی که در حال بدل شدن به یکی از استانداردهای محصولات پوشیدنی ست، به‌راحتی می‌توانید تا عمق 50 متری هر نوع آبی شنا کنید.

سامسونگ در IFA 2017با اینکه S3 کاملاً از نام Gear Sport حذف شده، اما می‌توان آنرا مابین Gear S3 معمولی و نسخه LTE ساعت S3 سال گذشته دانست. با اندازه 42 میلیمتری، هم اندازه S2 بوده و طبیعتاً از Gear S3 46 میلیمتری کوچکتر است. سنسور ضربان قلب، GPS و حاشیه کنترل کننده قابل چرخش جزو ویژگی‌های مشترک Gear Sport با Gear S3 است. علاوه بر اینها، برخلاف Gear S3 که قرار بود موزیک‌های اسپاتیفای را به‌صورت آفلاین پخش کند و هرگز چنین اتفاقی رخ نداد، در Gear Sport شاهد این ویژگی خواهیم بود. Gear Sport توانایی ذخیره کردن 500 آهنگ اسپاتیفای را خواهد داشت.

سامسونگ در IFA 2017از دیگر ویژگی‌های مثبت این ساعت، عرضه اپلیکیشن­های پایش تناسب اندام و سلامتی به همراه Gear Sport است که عملکردی مشابه اپلیکیشنهای پایش سلامتی ساعت‌های Gear S2 و S3 دارند. مثلاً، اپلیکیشن جدید Speedo می‌تواند وضعیت شنای کاربر را پیگیری کند؛ در عین حال اپلکیشن بهبود یافته Under Armour وضعیت کالری جذب شده را پایش می‌کند.

سامسونگ در IFA 2017این ساعت می‌تواند به اکوسیستم سامسونگ متصل شود، و می‌توان برای کنترل دیوایس اینترنت اشیا از Samsung Connect بهره برد. همچنین می‌تواند ریموت مچی برای هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ بکار رود. اما از دستیار دیجیتال بیکسبی سامسونگ پشتیبانی نمی‌کند. با اینکه هنوز قیمت خاصی برای Gear Sport تعیین نشده، اما انتظار می‌رود قیمتی در حدود 200 تا 300 دلار داشته باشد. همچنین زمان عرضه این ساعت هوشمند هنوز مشخص نشده، اما ظاهراً پاییز امسال می‌توانید آنرا خریداری کنید.

سامسونگ در IFA 2017ویژگی‌های برجسته:

  • صفحه‌نمایش 1/2 اینچی دایره‌ای امولد
  • سیستم‌عامل تایزن
  • بندهای 20 میلیمتری
  • حافظه داخلی 4 گیگابایتی
  • بلوتوث 4،2؛ Wi-Fi؛ NFC
  • GPS/GLONASS/Beidou
  • باتری mAh 300
  • مقاومت در برابر تا عمق 50 متر (5 ATM)، گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار و ضربه MIL-STD-810G
  • سازگار با اندروید 4،4 و iOS 9.0 یا بالاتر

سامسونگ در IFA 2017دستبند سلامتی Gear Fit 2 Pro

کمپانی سامسونگ دستبند سلامتی Gear Fit 2 را سال گذشته معرفی کرد و به خاطر طراحی خاص و ویژگی‌های بیشمار، نظر بسیاری را به خود جلب کرد. اما یک نقص بسیار بزرگ داشت، ضد آب نبودن آن باعث می‌شد تا نتوانید از این دستبند در حین دوش گرفتن و شنا کردن استفاده کنید.

سامسونگ در IFA 2017اما ظاهراً کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته با ارائه ویژگی جدید و قابلیت‌هایی بسیار مشابه ساعت‌های هوشمند در محصولی بنام Gear Fit 2 Pro، به رقابت با بهترین دستبندهای پیگیری سلامتی کمپانی‌های مشهوری چون گارمین و فیت بیت بپردازد. مهمترین بروز رسانی‌های صورت گرفته در دستبند جدید سامسونگ، افزودن شدن قابلیت مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متر، GPS داخلی و ذخیره‌سازی آفلاین موزیک‌های اسپاتیفای است. در واقع می‌توان آنرا نسخه کوچکتر ساعت Gear Sport قلمداد کرد. سامسونگ قول بهبود عملکرد سنسور ضربان قلب و پیگیری سلامتی را در این دستبند امسال خود را داده که خبر خوبی ست، چراکه محصول سال گذشته در این زمینه عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت. Fit 2 Pro می‌تواند ضربان قلب را هر ثانیه اندازه‌گیری کند، اما به‌صورت پیش فرض هر 10 دقیقه یکبار است. علاوه بر اینها، ویژگی Auto Pause به قابلیت‌های پیگیری سلامتی افزوده شده است. اما بازهم مانند ساعت هوشمند گیر اسپرت، از دستیار بیکسبی پشتیبانی نمی‌کند. با قیمت 200 دلاری اندکی گران قیمت است، و ظاهراً 15 سپتامبر روانه بازار می‌شود.

سامسونگ در IFA 2017ویژگی‌های برجسته:

  • صفحه‌نمایش لمسی 1/5 اینچی سوپرامولد با محافظ گوریلا گلس 3
  • سیستم‌عامل تایزن
  • حافظه داخلی 4 گیگابایتی و پشتیبانی از موزیک‌های اسپاتیفای
  • مقاومت در برابر تا عمق 50 متر (5 ATM)، گواهی مقاومت در برابر گرد و غبار MIL-STD-810G
  • بلوتوث 4،2؛ Wi-Fi؛ NFC
  • GPS/GLONASS/Beidou
  • پایش ضربان قلب
  • بارومتر (فشارسنج)
  • باتری mAh 200
  • سازگار با اندروید 4،4 و iOS 9.0 یا بالاتر

لازم به ذکر است، سامسونگ علاوه بر سه پوشیدنی جدید یاد شده، از محصولات جدید دیگری نیز رونمایی کرد که عبارتند از:

نسخه 43 اینچی Frame TV سامسونگ که در نمایشگاه‌های هنری و موزه‌های چون Prado استفاده خواهند شد.

تلویزیون جدید Q8F QLED (که نسخه فلت تلویزیون خمیده Q8C این شرکت است) در اندازه 55 و 65 اینچی در اروپا عرضه خواهد شد.

سامسونگ در IFA 2017سامسونگ با مشارکت پاناسونیک و شرکت 20th Century Fox، در حال توسعه تکنولوژی HDR 10+ هستند.

رونمایی یک مانیتور 49 اینچی QLED گیمینگ که دو ماه پیش آن را معرفی کرده بود.

سامسونگ در IFA 2017معرفی تکنولوژی ماشین لباسشویی QuickDrive سامسونگ که به گفته این کمپانی زمان شستشو را به نصف کاهش داده و تا 20 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

جاروبرقی بی‌سیم PowerStick Pro با عمر باتری 40 دقیقه و قدرت مکش 150 وات به همراه 5 اکسسوری و دسته Flex Handle با قابلیت چرخش 50 درجه.

سامسونگ در IFA 2017به یخچال Family Hub زبان‌های جدیدی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی افزوده خواهد شد. همچنین می‌تواند با Samsung Connect کار کند.

منبع: cnet

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان