باکس آفیس آخر هفته: Justice League با فروش ناچیز اکران می‌شود؛ Wonder غوغا می‌کند

به نظر می‌رسد معروف‌ترین ابرقهرمان‌ها در این آخر هفته قدرت‌های خود را از دست دادند و فیلم پرهزینه‌ی وارنر Warner و دی‌سی اینترتینمنت DC Entertainment به نام «لیگ عدالت» Justice League با فروش ناچیز و مأیوس‌کننده‌ی ۹۶ میلیون دلاری در آمریکای شمالی اکران شد، درحالی‌که فیلم «اعجوبه» Wonder با ذوق‌زده کردن بچه‌مدرسه‌ای‌ها در تمام آمریکا، توانست ۲۷

به نظر می‌رسد معروف‌ترین ابرقهرمان‌ها در این آخر هفته قدرت‌های خود را از دست دادند و فیلم پرهزینه‌ی وارنر Warner و دی‌سی اینترتینمنت DC Entertainment به نام «لیگ عدالت» Justice League با فروش ناچیز و مأیوس‌کننده‌ی 96 میلیون دلاری در آمریکای شمالی اکران شد، درحالی‌که فیلم «اعجوبه» Wonder با ذوق‌زده کردن بچه‌مدرسه‌ای‌ها در تمام آمریکا، توانست 27.1 میلیون دلار فروش را رقم بزند.
«لیگ عدالت» Justice League پایین‌ترین اکران در میان عنوان‌های دنیای دی‌سی DC در داخل آمریکا را تجربه کرد، درحالی‌که باید همچنان با موفقیت‌های پی‌درپی رقیبش مارول استودیوز Marvel Studios رقابت کند. این فیلم ابرقهرمانی در خارج از آمریکا فروش بهتری دارد که در آن توانست در 65 مارکت 185.5 میلیون دلار فروش داشته باش، ازجمله 51.7 میلیون دلار در چین که فروش جهانی آن را به 281.5 میلیون دلار رساند (انتظار می‌رفت جمع فروش جهانی این فیلم بالاتر از 325 میلیون دلار باشد). این فیلم فروش قابل‌توجهی در آمریکای جنوبی ازجمله برزیل دارد که در آن بزرگ‌ترین اکران تاریخ را رقم‌زده است (14.2 میلیون دلار).تخمین زده می‌شد که «لیگ عدالت» Justice League در آمریکای شمالی حداقل 110 میلیون دلار فروش داشته باشد. حتی آن‌هم شروع قابل قبولی برای یک فیلم ابرقهرمانی نبود که می‌خواست با دورهم جمع‌کردن بتمن Batman، سوپرمن Superman، واندر وومن Wonder Woman، فلش The Flash، آکوامن Aquaman و سایبورگ Cyborg، با مجموعه‌ی «انتقام‌جویان» The Avengers مارول Marvel رقابت کند. (در سال 2012 «انتقام جویان» The Avengers با فروش 204.7 میلیون دلاری که در آن زمان رکورد محسوب می‌شد، در داخل آمریکا اکران شد و پس‌ازآن «انتقام‌جویان: عصر اولتران» Avengers: Age of Ultron در سال 2015 در اکران خود 191.3 میلیون دلار فروخت).
جف گلدستاین، رئیس پخش داخلی وارنر، گفت: “راهی که برای موفقیت در باکس آفیس پیش روی ماست با آنچه فکر می‌کردیم متفاوت است. با وجود هفته‌ی شکر گذاری بسیار پرسود، شانس این‌ را داریم که مخاطبان خود را نگه‌داریم و درنهایت در سطح خوبی قرار بگیریم.”«لیگ عدالت» با دریافت بازخوردهای ضعیف و امتیاز معمولی B+ در سینمااسکور، فاصله‌ی زیادی با فروش 122.7 میلیون دلاری «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok از مارول در داخل آمریکا که دو هفت پیش اکران شد، دارد. این اولین بار در تاریخ سینماست که دو فیلم ابرقهرمانی بزرگ با فاصله‌ی کمی از هم اکران می‌شوند (در تابستان، معمول است که فیلم‌های بزرگ از تمام ژانرها با فاصله‌ی تنها یک هفته از هم اکران شوند). «ثور» Thor در سطح بین‌المللی در بسیاری از مناطق اکران بهتری نسبت به «لیگ عدالت» داشت.
در «لیگ عدالت» که در آمریکای شمالی در 4051 سالن سینما به نمایش درآمد، بن افلک Ben Affleck، هنری کویل Henry Cavill، گل گدوت Gal Gadot، ازرا میلر Ezra Miller، جیسون موموآ Jason Momoa، امبر هرد Amber Heard، امی آدامز Amy Adams، جی. کی. سیمونز J.K. Simmons، جسی آیزنبرگ Jesse Eisenberg و ویلم دفو Willem Dafoe بازی می‌کنند.پس از موفقیت «واندر وومن» Wonder Woman حضور گدوت Gadot در «لیگ عدالت» بار تبلیغی زیادی داشت، اما بسیاری از مخاطبان زن کنار ایستادند. بر اساس آمار PostTrak 63 درصد تماشاگران این فیلم در سالن‌های سینما مرد بودند (در مقایسه با حضور 57 درصدی مردان برای تماشای «ثور» Thor).
«واندر وومن» Wonder Woman با 103 میلیون دلار فروش در این تابستان اکران شد. در میان سایر عناوین دنیای دی‌سی DC، «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» Batman vs. Superman: Dawn of Justice ساخته‌ی زک اسنایدر Zack Snyder در 2016 با فروش 166 میلیون دلاری در داخل آمریکا اکران شد، درحالی‌که «جوخه‌ی انتحار» در همان سال فروش 133.7 میلیون دلاری را رقم زد. مجموعه‌ی دنیای دی‌سی از 2013 و با اکران 116.6 میلیون دلاری «مرد پولادین» شروع شد.
«لیگ عدالت» با چالش‌های متعددی روبرو بود. مهم‌ترین آن‌وقتی بود که اسنایدر کارگردانی آن را به سازنده‌ی «انتقام‌جویان»، جاس ویدون Joss Whedon محول کرد تا بتواند با یک تراژدی خانوادگی کنار بیاید. ویدون Whedon که فیلم‌نامه‌ی «لیگ عدالت» را به همراه کریس تریو Chris Terrio نوشته است، بر فیلم‌برداری دوباره‌ی بعضی صحنه‌ها تأکید داشت که باعث شد بودجه‌ی نهایی تولید این فیلم در بازه‌ی 250 میلیون دلار تا 300 میلیون دلار قرار بگیرد.

فیلم «اعجوبه» Wonder به کارگردانی استیون شباسکی Stephen Chbosky که در جایگاه دوم قرار گرفت با دریافت بازخوردهای قوی و امتیاز عالی A+ در سینمااسکور بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شد. این فیلم 20 میلیون دلاری که بر اساس یک داستان کودکان نوشته‌ی آر. جی. پالاچیو R.J. Palacio ساخته شده است، درباره‌ی یک پسر جوان با صورتی دفرمه شده است که برای اولین بار به مدرسه می‌رود (این کتاب سرآغاز جنبش Choose Kind بود).
لاینزگیت Lionsgate، پارتیسیپنت مدیا Participant Media، والدن مدیا Walden Media و مندویل فیلمز Mandeville Films در پروژه‌ی «اعجوبه» Wonder باهم همکاری کردند و در آن جولیا رابرتز Julia Roberts، جیکوب ترمبلی Jacob Tremblay بازیگر فیلم «اتاق» Room و اون ویلسون Owen Wilson بازی می‌کنند.
تیم بازاریابی لاینزگیت Lionsgate دانش‌آموزان را به شدت مورد هدف قرار داد و خریداران زیادی، بلیط آن را به صورت گروهی تهیه کردند که به سودآوری این فیلم منجر شد. عملکرد «اعجوبه» در این زمان که بسیاری از فیلم‌های رده‌ی میانی به خاطر رقابت شدید با نتفلیکس و سایر بسترها در باکس آفیس گم می‌شوند، قابل توجه است.

تیم پالن، مدیر برند سازی و رئیس بازاریابی بین‌المللی لاینزگیت، گفت: “ما کتاب زیبایی داشتیم که جای خود را در برنامه‌ی درسی بسیاری از مدارس باز کرده بود و ما فیلم زیبایی داریم که در سینمااسکور امتیاز A+ گرفت. وقتی تمام منابع را در اختیار داشته باشید می‌توانید به جاهای دور دست سفر کنید.”
«ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok با 21.8 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار گرفت و در سومین آخر هفته‌ی خود جمع فروش داخل آمریکا را به 247.7 میلیون دلار رساند. در خارج از آمریکا با فروش 24.8 میلیون دلاری توانست جمع فروش جهانی خود را به 738.1 میلیون دلار برساند.
کمدی تعطیلات پارامونت Paramount به نام «خونه بابا 2» Daddy’s Home 2 با 14.8 میلیون دلار فروش در مقام چهارم قرار گرفته و جمع فروش ده روزه‌ی خود در داخل آمریکا را به 50.6 میلیون دلار رساند.

«قتل در قطار سریع‌السیر شرق» Murder on the Orient Express از فاکس Fox هم در دومین آخر هفته‌ی خود با فروش 13.8 میلیون دلاری و رسیدن به جمع فروش داخلی 51.7 میلیون دلار، در جایگاه پنجم لیست باکس آفیس این آخر هفته قرار گرفت. این فیلم با فروش 20.7 میلیون دلاری در خارج از آمریکا به جمع فروش بین‌المللی 96.5 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 148.2 میلیون دلار دست یافت. چین با 30.4 میلیون دلار فروش و انگلستان با 23.1 میلیون دلار فروش بزرگ‌ترین مارکت‌های خارجی این فیلم محسوب می‌شوند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر