ماهان شبکه ایرانیان

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ضعف مدیریتی شستا محور انتقادات از وزیر تعاون در جلسه غیرعلنی

نماینده مردم درود و ازنا ضعف مدیریت شستا را مهمترین انتقاد نمایندگان از وزیر تعاون در جلسه غیرعلنی خواند.

ضعف مدیریتی شستا محور انتقادات از وزیر تعاون در جلسه غیرعلنی

مجید کیانپور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: روسای کمیسیون های اجتماعی، اقتصادی، آقای مصری از کمیسیون برنامه و بودجه و یکی از اعضای کمیسیون بهداشت دیدگاه های خود را نسبت به وضعیت صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی ارائه دادند.

نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آینده صندوق های بازنشستگی موجب نگرانی نمایندگان است، به همین دلیل این جلسه تشکیل شد. فاصله سن بازنشستگی و سن امید به زندگی در کشور ما افزایش یافته است لذا اگر فکری به حال صندوق های بازنشستگی و مستمری بگیران نشود با چالش های جدی رو به رو خواهیم بود. قرار بود سود حاصل از شرکت های زیرمجموعه شستا به پرداخت مستمری و بیمه بازنشستگان اختصاص یابد اما امروزه صندوق های بازنشستگی این توان را ندارد زیرا شرکت ها، هلدینگ ها و زیرمجموعه های اقتصادی با چالش های جدی به لحاظ تحریم های اقتصادی رکود حاکم بر بازار و عدم مدیریت مواجه هستند.

کیانپور اظهار داشت: نمایندگان معتقد بودند برای حل مشکلات صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی باید شرکت های زیرمجموعه آنها به بخش خصوصی واگذار شود. متاسفانه امروز شرکت های زیرمجموعه شستا خصولتی هستند و مدیرانی که وظیفه توسعه این شرکت ها را بر عهده دارند بیشتر مدیر نگهداری هستند تا مدیر توسعه و بهره وری.

وی تاکیدکرد: روسای کمیسیون ها و نمایندگان معتقد بودند باید مدیریت شرکت های زیرمجموعه شستا به سمت توسعه و افزایش بهره وری برود و مدیران نگهداری جای خود را به مدیران توسعه ای بدهند.

نماینده مردم درود و ازنا اظهار داشت: به نظر من بهتر است که صندوق های بازنشستگی شرکت های خود را واگذار کرده و از محل عایدات خود سرمایه گذاری جدید کند. ادامه این روند آینده خوبی را برای بازنشستگان نوید نمی دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان