ماهان شبکه ایرانیان

کوچک شاه؛ خطرناک ترین گذرگاه در جهان !

کوچک شاه؛ خطرناک ترین گذرگاه در جهان ! چهارشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - جهان گردی,گردشگری «گذرگاه کوچک شاه» اسم یه گذرگاه تو اسپانیاست که به زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شه

«گذرگاه کوچک شاه» اسم یه گذرگاه تو اسپانیاست که به زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شه. این گذرگاه یه مسیر متروک اول دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلورِ که به دستور پادشاه اسپانیا برای جابجایی کارگران، خدمتکاران و نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شده. به خاطر اینکه شاه هم برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرده اسم این گذرگاه به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

گذرگاه کوچک شاه

عرض کل این مسیر کمتر از یک متره و بعضی جاها به کمتر از 50 سانتی متر هم میرسه. این عرض کم مسیر در حالیه که ارتفاع این مسیر از سطح رودخانه گادالهورس 107 متره. ال کامینیتو دل ری به خاطر اتفاقات زیاد و تعداد کشته شدگان بسیار زیاد، خطرناک ترین گذرگاه دنیا لقب گرفته و به خاطر همین موضوع  تا سال 2000 عبور ازاین مسیر ممنوع اعلام شده بوده، اما ماجراجویانی که تنها به دنبال خطرن این هشدارها رو جدی نگرفته و باز هم ازش گذر کردن تا اینکه مسیر دوباره ایمن سازی و بازگشایی شد چون این مسیر خطرناک، گردشگاه و منطقه‌ی مورد علاقه کوهنوردان از سراسر جهان و به لطف تغییرات و ایمن سازی دقیق و کامل توسط مقامات اسپانیایی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا شناخته شده.
ال کامینیتو دل ری، جزء مناطق افسانه‌ای و جذاب برای عاشقان ماجراجویی و ترس به حساب میاد. گذرگاه و مسیری پرفراز و نشیب که بر فراز رودخونه ای آروم پیچ و تاب خورده و ماجراجویانش رو به سفری جادویی و البته ترسناک دعوت می کنه. البته الان از لحاظ ایمنی خیلی مطمئنِ و بعد از مرمت و بازسازی که روی این مسیر انجام شده، عاشقان آدرنالین رو نا امید کرده چون قراره به جای گذشتن از خطرناک ترین گذرگاه، وارد گذرگاهی زیبا بشن که چشم هارو خیره می کنه و واقعا مسحور کننده است. 
به طور میانگین بین 4 تا 5 ساعت زمان لازمه تا بازدید کنندگان و گردشگران، تمام مسیر 4  مایلی گردشگاه ال کامینیتو دل ری رو طی کنن. امکان گذر از این مسیر در 6 روز هفته هم امکان پذیره.
شما هم می تونین با همگردی همراه باشین تا با دیدن تصاویری که تو این بلاگ قرار دادیم کمی از هیجانشون رو تجربه کنین.

گذرگاه کوچک شاه

گذرگاه کوچک شاه

گذرگاه کوچک شاه

کوچک شاه

گذرگاه کوچک شاه


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان