همه چیز درباره پابلو اسکوبار

پابلو اسکوبار قاچاقچی اهل کلمبیا بود که جاه طلبی و بی رحمی او را تبدیل به ثروتمند ترین، قوی ترین و یکی از خشن ترین جنایتکاران تاریخ کرد.

همه چیز درباره پابلو اسکوبار

همه چیز درباره پابلو اسکوبار

پابلو اسکوبار قاچاقچی اهل کلمبیا بود که جاه طلبی و بی رحمی او را تبدیل به ثروتمند ترین، قوی ترین و یکی از خشن ترین جنایتکاران تاریخ کرد.

پابلو اسکوبار که بود؟

پابلو اسکوبار گویریا قاچاقچی مواد مخدری بود که توانست نهایتا کنترل 80 درصد از کوکائینی که به آمریکا ارسال می شد را به دست بگیرد. این تجارت باعث شد فوربس او را در رده 10 فرد ثروتمند دنیا قرار دهد. اوایل سال 1970 بود که اسکوبار وارد تجارت کوکائین شد او با دیگر کارتل های مواد مخدر وارد همکاری شد تا کارتل مدالین ( یکی از شهر های کلمبیا ) را تشکیل دهد. اسکوبار با حمایت مالی از پروژه های خیر خواهانه و باشگاه های فوتبال محبوبت زیادی بدست آورد اما بعدها مبارزات وحشت آفرینش باعث قتل هزاران نفر شد و نظر مردم درباره اش تغییر کرد. اسکوبار در سال 1993 توسط پلیس کلمبیا کشته شد.

همسر، پسر و دخترِ اسکوبار

در سال 1976، پابلو اسکوبار با ماریا ویکتوریا هنائو 15 ساله ازدواج کرد. این زوج دو فرزند داشتند: یک پسر به نام خوان پابلو اسکوبار و یک دختر به نام مانوئلا.

پسر اسکوبار در حال حاضر یک سخنران انگیزشی است که با نام سباستین مارروکین کار می کند. مارروکین معماری خوانده و در سال 2015 کتابی با نام ” پابلو اسکوبار: پدرم ” منتشر کرد که داستان زندگی و بزرگ شدن در کنار بزرگترین و جنایتکارترین قاچاقچی مواد مخدر را بیان می کرد. او همچنین ادعا می کند که پدرش مرتکب خودکشی شده است.

او در مصاحبه ای گفته: ” پدرم آدمی نبود که تقلید کند، او به ما راهی را نشان داد که به عنوان یک جامعه هرگز نباید در آن پا بگذاریم چون مسیر نابود کردن خود، ارزش ها و جایگاه هایی است که داریم. ”

ارزش سرمایه پابلو اسکوبار

اواسط سال 1980 ارزش دارایی های پابلو اسکوبار به 30 بیلیون دلار رسید و توسط فوربس به عنوان یکی از 10 فرد ثروتمند دنیا نام گرفت. پول او آنقدر زیاد بود که اسکوبار به کمپانی Learjet هزینه ای پرداخت کرد تا پول هایش را با پرواز جا به جا کند. در آن زمان اسکوبار 80 درصد کوکائینی که به آمریکا قاچاق می شد را در دست داشت. گزارش شده است که او روزانه 15 تن کوکائین به آمریکا ارسال می کرده است. این یعنی کارتل هفته ای 420 میلیون دلار درآمد کسب می کرد.

همه چیز درباره پابلو اسکوبار

با رشد ثروت و شهرت اسکوبار او در رویای تبدیل شدن به یک رهبر فرو رفت. او با روش هایی خود را مانندن رابین هود در میان مردم محلی معرفی می کرد و برای مردم فقیر پول زیادی را هزینه می کرد و به برنامه های اجتماعی کمک می کرد.

پابلو اسکوبار چگونه مرد؟

سازمان اجرای قانون کلمبیا بالاخره در تاریخ 2 دسامبر 1993 در محله ای واقع در شهر مدالین اسکوبار را به دام انداخت. بعد از یک آتش سوزی، اسکوبار و بادیگاردش تلاش کردند از روی پشت بام ها فرار کنند اما هر دو با گلوله پلیس کلومبیا کشته شدند.

پابلو اسکوبار چه زمانی و کجا به دنیا آمد؟

اسکوبار 1 دسامبر 1949 در شهر رونیگرو کلمبیا به دنیا آمد، بعدها خانواده اش به مناطق زاغه نشین انویگادو تغییر مکان دادند.

اسکوبار در سنین جوانی

اسکوبار کاملا از قشر متوسط جامعه بود: پدرش کشاورز بود و مادرش معلم مدرسه. از همان ابتدا اسکوبار مسیری متفاوت را برگزیده بود و سعی داشت خود را با جاه طلبیش بالا بکشد.

اسکوبار کارهای خلاف خود را با دزدی در خیابان ها شروع کرد و قبل از ورود به دنیای قاچاق ماشین دزدی می کرد. از اولین جاهایی که باعث پیشرفت اسکوبار شد جنگ مارلبرو بود جایی که او نقشی اساسی در کنترل قاچاق سیگار کلمبیا ایفا می کرد. این بخش از زندگی او مانند میدان تمرینی ارزشمند بود تا او را برای تبدیل شدن به سلطان قاچاقچیان آماده کند.

کوکائین و کلمبیا: صعود اسکوبار به قله قدرت

اینکه کلمبیا بر تجارت کوکائین در دنیا مسلط شد شانسی نبود. ابتدا در اوایل سال 1970 این کشور تبدیل به قطب اول قاچاق ماریجوانا شد. اما با رونق گرفتن بازار کوکائین، موقعیت جغرافیایی کلمبیا نشان داد که بزرگترین دارایی و نقش را ایفا می کند. این کشور در نوک شمالی آمریکای جنوبی بین پرو و بولیوی که مرکز کشت و رونق کوکائین هستند واقع شده است. این کشور با آمریکا که بزرگترین مشتری کوکائین بود بر این بازار تسلط یافت، قاچاق کوکائین از کلمبیا به آمریکا تنها نیازمند یک سفر کوچک به شمال بود.

اسکوبار خیلی سریع برای بدست آوردن کنترل بر تجارت کوکائین اقدام کرد. در سال 1975 فابیو رستروپو بزرگترین قاچاقچی شهر مدالین به قتل رسید. باور بر این است که قتل او به دستور اسکوبار انجام گرفته چون بلافاصله بعد از آن اسکوبار تمام تشکیلات فابیو را بدست گرفت و شروع به توسعه آن کرد طوری که دنیا تا به حال چیزی شبیه آن ندیده بود.

با رهبری اسکوبار مقادیر زیادی خمیر کوکائین از بولیوی و پرو خریداری می شد، سپس مورد فرآوری قرار میگرفت و به آمریکا ارسال می شد. اسکوبار با یک گروه کوچک کارش را شروع کرد و کارتل بدنام مدالین را راه اندازی کرد.

اثر کوتاه مدت اسکوبار در سیاست

اسکوبار در دوران جوانی به خانواده و دوستان خود گفته بود که می خواهد رئیس جمهور کلمبیا شود. او خود می دانست که مسیرش در بدست آوردن ثروت و حقانیت ریشه در جنایت دارد.

در سال 1982 اسکوبار به عنوان عضو جایگزین کنگره کلمبیا برگزیده شد. اما دلیل ثروت زیادش نمی توانست پنهان بماند و دو سال بعد از انتخابش مجبور به استعفا شد. وزیر دادگستری که پیشینه سرشار از جنایت اسکوبار را روشن کرده بود بعدها کشته شد.

پابلو اسکوبار چند نفر را کشت؟

پابلو اسکوبار مسئول کشته شدن هزاران نفر بود از جمله سیاستمداران، کارمندان دولت، روزنامه نگاران و مردم عادی. اسکوبار زمانی که فهمید شانسی برای تبدیل شدن به رئیس جمهور کلمبیا ندارد و آمریکا نیز به دنبال دستگیری و استردادش است، دروازه خشمش را به روی دشمنانش گشود به این امید که بتواند به سیاستمداران کلمبیا نفوذ کند. هدفش این بود که در ازای رها کردن تجارت مورد استرداد قرار نگیرد و عاملان قاچاق مواد مخدرش عفو شوند.

حملات تروریستی اسکوبار جان سه تن از نامزدهای ریاست جمهوری، یک وکیل عمومی، تعداد زیادی قاضی و بیش از 1٫000 پلیس را گرفت. همچنین گفته می شود مغز متفکر پشتِ بمبگذاری هواپیما در سال 1989 نیز اسکوبار بوده این حمله تروریستی باعث مرگ 100 نفر شد که دو نفرشان شهروند آمریکا بودند.

این جنایات اسکوبار بالاخره نظر مردم را نسبت به او تغییر داد و باعث فروپاشی اتحاد قاچاقچیان مواد مخدر شد.

زندان اسکوبار، لا کاتدرال و فرار از زندان

در ژوئن 1991، اسکوبار خود را تصمیم دولت کلمبیا به ریاست جمهوری سزار گاوریا کرد. در ازای تسلیم شدن خطر استرداد از او برداشته شد و به اسکوبار اجازه داده شد تا خود زندان لوکسش را بسازد که ” La Catedral ” نام داشت. این زندان خود ساخته توسط کارمندان خودِ اسکوبار محافظت می شد. این زندان لوکس واقعا یک بهشت بود و شامل کازینو، حوض آبگرم و نایت کلاب می شد.

در ژوئن 1992 اسکوبار وقتی فهمید مسئولان می خواهند به یک زندان استاندارد تر منتقلش کنند فرار را بر قرار ترجیح داد. شکار سلطان قاچاق کوکائین شروع شد و تا 16 ماه نیز ادامه داشت. در این طول پادشاهی اسکوبار رو به متلاشی شدن آورد، پلیس به کارتل هجوم برد و رهبران آن را کشت.

مدت کوتاهی پس از مرگ اسکوبار، خانواده اش در گرفتن پناهندگی آلمان نا موفق بودند و نهایتا به هتل بوگوتا پناه بردند.

همه چیز درباره پابلو اسکوبار

مامورا پلیس کلمبیا در حال هجوم به پشت بام های مخفیگاه اسکوبار.

بعد از مرگ پابلو اسکوبار

مرگ اسکوبار روند رو به زوال کارتل مدالین و سلطه مرکز کلمبیا بر تجارت کوکائین را تسریع کرد. دولت کلمبیا و دیگر بخش های دنیا مرگ او را جشن گرفتند. خانواده او نیز تحت محافظت پلیس قرار گرفت.

همچنان بسیاری از اهالی کلمبیا به سوگواری مرگ او می نشینند. بیش از 25 هزار نفر در خاکسپاری اسکوبار شرکت کردند. او از افراد فقیر مراقبت می کرد و برای آنها خانه ساخته بود. حتی برای او مقبره ای نیز ساخته شد و مردم برای دعا به آنجا می روند و مانند یک قدیس با محل دفنش رفتار می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان