ماهان شبکه ایرانیان

۱۲ راه برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه

&#۱۵۸۷;&#۱۵۸۵;&#۱۵۹۱;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۵۸۷;&#۱۷۴۰;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۷; &#۱۷۴۰;&#۱۷۰۵;&#۱۷۴۰; &#۱۵۷۵;&#۱۵۸۶; &#۱۵۸۸;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰;&#۱۵۹۳; &#۱۵۷۸;&#۱۵۸۵;&#۱۷۴۰;&#۱۶۰۶; &#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۸;&#۱۵۷۵;&#۱۵۹۳; &#۱۵۸۷;&#۱۵۸۵;&#۱۵۹۱;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۶۰۵;&#۱۷۴۰;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۵۷۶;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۸;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۵۷۵;&#۱۵۸۷;&#۱۵۷۸;&#۱۵۴۸; &#۱۵۷۰;&#۱۶۰۵;&# ...

سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع سرطان میان بانوان است، آمارهای متفاوتی در این رابطه منتشر شده که  همه آنها نشان از اهمیت این نوع از سرطان دارد. در برخی از آمارها اشاره شده که از هر 8 نفر یک نفر به این سرطان مبتلا شده و برخی آمارها در ایران نشان می‌دهد که این عدد باز هم بزرگتر و از هر 4 نفر یک نفر به دام این سرطان افتاده است. نگران نباشید، این سرطان به راحتی قابل پیشگیری است و کافیست که از سن 30 تا 35 سال به بالا همیشه نظارت مستمر به سلامتی خود داشته باشید. در این مقاله به 12 موردی که می تواند شانس ابتلا به این سرطان را کاهش دهد، خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

  1. شیر دادن طبیعی

برنامه ریزی کنید تا به نوزاد­تان به صورت طبیعی شیر دهید. بر اساسا برخی تحقیقات، خانم­هایی که به صورت طبیعی شیر می­‌دهند کمتر در معرض سرطان سینه هستند. احتمالا، شیر دهی طبیعی مادر، تخمک گذاری را قطع می کند و باعث کاهش خروجی استروژن می شود. دلیل دیگر: “شیر دهی طبیعی مادر ممکن است به بلوغ کامل سلول های پستان کمک کند و در نتیجه کمتر در معرض جهش و سرطانی شدن باشد.” دکتر زجووسکی، کلینیک رند آمریکا.

  1. فعالیت کنید

یک جا ننشیند، تکان بخورید! در یک مطالعه عمومی شامل 25000 زن که در نروژ انجام گرفت، نتیجه گیری شد که زنانی که بیشتر و مرتب ورزش می­‌کنند، یک سوم بیشتر از زنانی که ورزش نمی­‌کنند به خطر سرطان فائق آمده­‌اند. (مجله پزشکی نیو انگلند، 1 مه 1997.) اگر شغل­تان به گونه‌­ای است که پشت میز می­‌نشینید، ورزش بسیار پر اهمیت است.


مقاله مرتبط: همیشه به دردهای ناحیه سینه باید توجه ویژه داشت و به دکتر مراجعه کرد، همچنین نباید از دردهای دیگر غافل شد، حتما به مقاله 7 دردی که نباید نادیده گرفته شوند مراجعه کنید.


  1. وزن طبیعی را حفظ کنید

اضافه کردن وزن، مخصوصا در اطراف کمر، با افزایش خطر سرطان سینه همراه است. (مجله بین المللی چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط، مه 2000) طبق یک مطالعه، که زنان 50 سال به بالا که بیش از 20 پوند چاق شده‌اند، دو برابر بیشتر در خطر ابتلا به سرطان پستان بوده‌­اند. (مجله موسسه ملی سرطان آمریکا، 1996 88: 650-60) طبق گفته ی کاترینا کلاگهورن، متخصص تغذیه انکولوژی در دانشگاه مرکز جامع سرطان پنسیلوانیا در فیلادلفیا، چربی بدن ممکن است هورمون‌های غده آدرنال را پس از یائسگی به استروژن تبدیل کند. کم کردن وزن پیش از یائسگی، خطر کمتر.

  1. ضیافت فیبر

بسیاری از افراد مقدار ناچیز 12 گرم در روز فیبر دریافت می­کنند. “تحقیقات ما نشان می‌دهد که دو برابر نمودن این مقدار، خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد.” بر اساس گفته ی دکتر کوهن، جراح زیبایی. دلیل این امر؟ رژیم سرشار از غلات، میوه و سبزیجات هم شامل فیبر محلول و هم فیبر نامحلول می‌باشد (مدلی که در بدن حل نمی‌شود) که به استروژن می­‌چسبد و آن را از بدن خارج می کند. فیبر هم چنین باعث افزایش باکتری‌های سوزاننده‌ی استروژن در بدن می‌شود.

  1. ماهی بخورید

طبق نظر کلاگهورن، ماهی سالمون، ماهی اسقومری و دیگر ماهی‌­های آب سرد، شامل امگا-3 ها، همان اسید­های چرب که چربی خون را کاهش می‌دهد و در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می کند، از به وجود آمدن تومور­های پستانی جلوگیری می نماید.


مقاله مرتبط: تغذیه مناسب مهمترین عامل برای حفظ سلامت بدن است. به مقاله 11 خوراکی ای که متخصصان تغذیه همیشه در یخچال شان دارند  و مقاله خوراکی‌هایی که ما را به کشتن می‌دهند سر بزنید.


  1. روغن زیتون یا کانولا مصرف کنید

طبق مطالعه‌ی انجام شده روی 60000 زن در سوئد، محققان نتیجه گرفتند که زنانی که ¾ قاشق غذاخوری چربی اشباع نشده مصرف می کنند، خطر سرطان پستان را به ½ می‌رسانند. (آرشیو پزشکی داخلی  12 ژانویه 1998(. کلاگهورن می‌گوید، احتمالا این روغن‌ها به متعادل کردن چربی‌های بدن کمک می نماید که در نهایت بر سطح استروژن تاثیر می‌گذارد. مارگارین، کره و دیگر اسید‌های چرب ترانس دار را با چربی‌های اشباع نشده جایگزین نمایید و آووکادو و بادام بخورید.

  1. تا حد امکان از خوردن گوشت های کبابی اجتناب کنید

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که خط های سیاه هوس انگیز روی گوشت‌ها خطر را فریاد می زنند. (سرطان، 1 اوت 1994). دکتر کلاگهون توضیح می‌دهد؛ هنگامی که چربی درون پروتئین حیوانی (حتی برش های باریک) با دمای خیلی بالا حرارت داده می شوند، در بدن تشکیل آمین هتروسیکلیک می دهد که تشکیل تومور پستانی را تحریک می‌کند.

  1. هورمون درمانی جایگزین را محدود نمایید

زنان باید هورمون درمانی جایگزین مرسوم را به پنج سال محدود کنند. مصرف استروژن تا بیش از 4 سال پس از یائسگی خطر سرطان سینه را تا 20% افزایش می­‌دهد. اما تحقیقات اخیر نشان می­‌دهند که خطر سرطان سینه در میان زنانی که ترکیب استروژن/پروژستین (نام پروژسترون مصنوعی) مصرف می­‌کنند، نسبت به کسانی که استفاده نمی­‌کنند، خطر سرطان تا 40% افزایش می­‌یابد (مجله انجمن پزشکی آمریکا، 26 ژانویه 2000). هورمون درمانی جایگزین به مدت کمتر از 5 سال، خطر را افزایش نمی‌دهد.

  1. سابقه ی وجود سرطان در خانواده (حتی از سمت پدر­تان) را بدانید

حدود 5 تا 10 درصد سرطان ها ارثی هستند. خانواده­ی پدری­تان نیز به اندازه­ی سمت مادری در این امر نقش دارد. سابقه­ی سرطانی خانواده‌­تان را بیابید، حتی سرطان­‌های دیگر. مرد­ها هم می­توانند حامل ژن­های عامل سرطان پستان باشند. اگر سابقه­‌ی خانواده‌­تان نگران­تان می کند، با یک پزشک مشورت نمایید.


مقاله مرتبط:همانطور که می‌دانید استرس سیستم دفاعی بدن شما را به شدت کاهش می دهد، به مقاله یک تکنیک عجیب برای کاهش استرس سر بزنید. همچنین خواندن مقاله 7 خوراکی برای بهبود سیستم دفاعی بدن در پاییز نیز خالی از لطف نیست.


  1. از قرار گرفتن در معرض تابش و آلودگی زیست محیطی اجتناب نمایید

روش­‌های تصویربرداری پزشکی، از جمله توموگرافی کامپیوتری، از دوزهای بالای اشعه استفاده می­‌کند، که با خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است. با انجام این آزمایش‌­ها فقط در مواقع ضروری، در معرض تابش قرار گرفتن را به حداقل برسانید. با این که مطالعات بیشتری مورد نیاز است، برخی محققان ارتباطی بین سرطان سینه و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یافت شده در برخی محیط‌­های کاری، بخار­های بنزین و دود خودرو‌ها نشان داده­‌اند.

  1. مشروبات الکلی

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه ی الکل خطر سرطان سینه را تا 21% افزایش می دهد. به جای مشروبات الکلی می توان از آبمیوه‌های طبیعی مانند آب انگور استفاده کنید، رزوراترول یافت شده در پوست انگور به کاهش سطح استروژن کمک می کند که باعث کاهش خطر سرطان می شود.

  1. سیگار نکشید

شواهد زیادی وجود ارتباط میان سیگار کشیدن و سرطان سینه را، به خصوص در زنان در دوران نزدیک به یائسگی، تایید می کنند. به علاوه سیگار نکشیدن یکی از بهترین اقداماتی است که در جهت سلامت کلی بدن­تان انجام می دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان