ماهان شبکه ایرانیان

۱۱ چیزی که همیشه نگه می دارید، اما باید دور بریزید

&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۸;&#۱۶۰۴;&#۱۷۴۰;&#۱۶۰۶; &#۱۶۰۲;&#۱۵۸۳;&#۱۶۰۵; &#۱۶۰۵;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۲;&#۱۵۷۶;&#۱۵۷۸; &#۱۵۷۵;&#۱۵۸۶; &#۱۵۸۲;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۳; &#۱۶۰۸; &#۱۵۷۵;&#۱۵۹۰;&#۱۵۹۱;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۵;&#۱۵۷۶; &#۱۵۸۶;&#۱۵۸۳;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰;&#۱۷۴۰;&#۱۵۴۸; &#۱۵۸۱;&#۱۵۸۹;&#۱۶۰۸;&#۱۶۰۴; &#۱۵۷۵;&#۱۵۹۱;&#۱۶۰۵;&#۱۷۴۰;&#۱۶۰۶;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۵۷۵;&#۱۵۸۶; &#۱۶۰۵;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۸;&# ...

اولین قدم مراقبت از خود و اضطراب زدایی، حصول اطمینان از مرتب بودن محیط اطراف تان است. دیدن خانه تان پر از خرت و پرت، تاثیر منفی ای بر روحیه تان دارد و در عوض محلی که برای رسیدن به آن لحظه شماری کنید، محیط زندگی تان را به تبدیل به مکانی می کند که دوست دارید از آن فرار کنید. در ماه یک روز را به “پاک سازی” اختصاص دهید تا خانه تان پر از خرت و پرت نشود.

در ادامه اشیایی را معرفی می کنیم که باید از خانه تان پرت کنید بیرون!

  1. روزنامه های قدیمی

مجله های قدیمی که دور و اطراف خانه تان است را بیرون بیندازید، چرا که به احتمال زیاد صد سال دیگر هم به سراغ شان نمی روید. به دنبال جاهایی بگردید که بتوانید روزنامه ها و مجله های تان را اهدا کنید، مثل سالن های آرایش، کتابخانه، بیمارستان، مطب دکتر، یا مراکز بازیافت سطح شهر. اگر یک مقاله ی بسیار جالب در یکی از آنهاست، از آن مقاله یک تصویر دیجیتال تهیه نمایید و در کامپیوترتان نگه دارید.

  1. رسید، قبض و مدارک

رسید وسایلی را که قصد برگرداندن شان را ندارید و یا گارانتی آنها به اتمام رسیده، دور بیندازید. اگر احساس می کنید که باید این رسید ها و قبض ها را نگه دارید، از تمامشان تصویر دیجیتالی تهیه کنید و از آنها در کامپیوتر تان منظم نگه داری کنید.

  1. لباس

از قانون دو سال استفاده کنید. هر لباسی را که دو سال است نپوشیده اید، دور بیندازید. می توانید آنها را به نیازمندان نیز اهدا نمایید.

  1. کتاب

قفسه ی کتاب تان را نگاه کنید، و کتابهایی که مدت ها است که به آنها دست نزده اید و یا قصد خواند شان را ندارید را جمع کنید. واقع بین باشید. اگر یک سال است که به کتاب ها دست نزده اید، دیگر هم نخواهید زد. در عوض یا آنها را به کتابخانه ها اهدا کنید و یا به فروشندگان کتاب دست دوم بفروشید تا دیگران از آنها استفاده نمایند.

  1. دارو و ویتامین

یک نگاهی به ظرف دارو های تان بیندازید و دارو های منقضی، داروهایی که مدت زیادی است که در ظرف اند و یا داروهایی که دیگر از آنها استفاده نمی کنید را دور بیندازید. ابتدا دقت کنید که آیا روش های از بین بردن دارو روی قوطی نوشته شده است یا خیر، اگر اطلاعاتی نوشته نشده است، از داروخانه ی محل تان بپرسید که چگونه آن ها را از بین ببرید. اگر داروخانه ها ایده ای ندارند، سازمان غذا و داروی آمریکا پیشنهاد می دهند که آنها را با فضولات گربه تان و یا تفاله ی چایی مخلوط کنید تا توجه کمتری جلب کند.

  1. لوازم آرایش و عطر

سراغ کیف لوازم آرایش تان بروید و از شر لوازم آرایشی که از آنها استفاده نمی کنید خلاص شوید. رژ لب هایی که دیگر دوست شان ندارید، سایه های چشم هایی که از مد افتاده اند و غیره.

  1. زیورآلات

یک نگاه به زیورآلات تان بکنید و آنهایی که شکسته و خراب اند را دور بیندازید و بقیه ی زیورآلاتی که استفاده نمی کنید را یا با زیورآلات دوستان تان تعویض کنید.

  1. مواد غذایی

نگاهی به کمد مواد غذایی و یخچال تان بیندازید و مواد غذایی ای که نیاز به دور انداختن دارند، مواد کهنه، غیر عادی و فاسد را پیدا کنید. این کار را به جای هر ماه، هر هفته انجام دهید تا سورپرایز نشوید!

  1. بعضی از خاطرات

بسیاری از متخصصان سازماندهی می گویند که باید در امر پاکسازی بی رحم باشید و تمام خاطرات، مانند کارت و هدیه هایی را که استفاده نمی کنید، را بیرون بریزید. اما به نظر ما لازم نیست که این کار را انجام دهید، می توانید بعضی از آنها را در جعبه های کوچک نگه دارید و یا با آنها تابلوی خاطرات درست کنید.

  1. دفترچه

همه در اطراف خانه کلی دفترچه یادداشت پر شده دارند. دفترچه ها را نگاه کنید و آن هایی که دیگر استفاده نمی کنید و یا نیاز ندارید را دور بیندازید.

  1. وسایل الکترونیکی بلا استفاده

وسایل الکترونیکی ای دارید که دیگر از آنها استفاده نمی کنید؟ و یا شاید وقت نمی کنید که موبایل یا لپ تاپ قدیمی تان را دور بیندازید. می توانید آنها را به مغازه های دست دوم بفروشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان