ماهان شبکه ایرانیان

اپل واچ و اپل تی‌وی جدید با قابلیت‌های LTE و ۴K معرفی شدند

مراسم سه‌شنبه‌شب اپل، بیش از هر چیز تحت تأثیر معرفی سه آیفون جدید این شرکت قرار داشت اما این محصولات، تنها مواردی نبودند که در این مراسم از آن‌ها رونمایی شد. در واقع پیش از معرفی آیفون‌های جدید، از نسخه‌های جدید ساعت هوشمند اپل واچ و ست‌تاپ باکس اپل تی‌وی با قابلیت‌های بسیار خوب پرده‌برداری شد.

مراسم سه‌شنبه‌شب اپل، بیش از هر چیز تحت تأثیر معرفی سه آیفون جدید این شرکت قرار داشت اما این محصولات، تنها مواردی نبودند که در این مراسم از آن‌ها رونمایی شد. در واقع پیش از معرفی آیفون‌های جدید، از نسخه‌های جدید ساعت هوشمند اپل واچ و ست‌تاپ باکس اپل تی‌وی با قابلیت‌های بسیار خوب پرده‌برداری شد.

اپل واچ سری 3

اولین محصولی که در رویداد رسمی اپل در مورد آن صحبت شد، سری سوم از ساعت‌های هوشمند اپل واچ بود که برای اولین بار از ارتباط LTE پشتیبانی می‌کند. به این معنی که این بار بدون نیاز به اتصال به گوشی می‌توانید از عملکردهایی مانند پخش آنلاین موسیقی، برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام متنی استفاده کنید.

اپل تی‌وی

تیم کوک مدیرعامل اپل ساعت هوشمند شرکت خود را «ساعت شماره یک دنیا» معرفی می‌کند. ساعتی که از نظر کسب سود، بالاتر از برندهای قدرتمندی مثل Rolex، Fossil و Omega قرار گرفته است. علاوه بر آن کوک به رشد 50 درصدی سالانه در فروش اپل واچ اشاره کرده است.

اپل واچ سری 3 به همراه ارتباط سلولی، 399 دلار و بدون آن 329 دلار قیمت خواهد داشت. دو سایز مختلف 33 و 42 میلی‌متری نیز برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است. البته در بسیاری از بازارها، امکان تهیه این دستگاه با پلن‌های مختلفی که اپراتورهای موبایل ارائه می‌کنند نیز وجود خوهد داشت.

اپل تی‌وی

همه‌ی مدل‌های اپل واچ سری 3 از پردازنده‌ی دو هسته‌ای استفاده می‌کنند که به گفته‌ی اپل، 70 درصد از نسخه‌ی قبلی سریع‌تر بوده و به عملکرد دستیار Siri کمک خوهد کرد. این چیپ W2 می‌تواند ارتباط وای‌فای را تا 85 درصد سریع‌تر کرده و 50 درصد از نظر مصرف انرژی، به‌صرفه‌تر باشد که با توجه به استفاده از ارتباط سلولی و مصرف باتری بیشتر، می‌تواند بسیار مهم باشد. اپل مدت زمان نگهداری باتری برای این ساعت هوشمند را 18 ساعت اعلام کرده است.

جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی اپل می‌گوشید تیم توسعه‌ی اپل واچ برای امکان تطبیق این ساعت با LTE مجبور به طراحی مجددی شده‌اند. به جای استفاده از یک آنتن متعارف، نمایشگر این ساعت به عنوان آنتن عمل کرده و اگرچه کاربر نیاز به یک سیم‌کارت خواهد داشت، سری 3 از یک سیم‌کارت الکترونیکی کوچک‌تر استفاده می‌کند. با اینکه در این محصول قابلیت ارتباط سلولی مهیا شده، اپل توانسته همان سایز سری 2 را حفظ کند؛ البته پشت ساعت به اندازه‌ی 0٫25 میلی‌متر بزرگ‌تر شده است.

اپل تی‌وی

سری 3 اپل واچ در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری و با بندهای مختلفی از نظر رنگ و جنس عرضه می‌شود. نسخه‌ی دارای قابلیت سلولی از یک پیچ تنظیم قرمزرنگ و یک نمایشگر اختصاصی «explorer» بهره می‌برد که ارتباط سلولی دستگاه را نشان می‌دهد. اپل با شرکت Hermes نیز همکاری کرده و مدل‌های خاصی را با بند طراحی شده توسط این شرکت و صفحه‌ی اختصاصی تحت تأثیر برند Hermes عرضه می‌کند که قیمت آن از 1149 دلار شروع خواهد شد.

البته اپل اولین شرکتی نیست که یک ساعت هوشمند با قابلیت LTE می‌سازد. ساعت هوشمند Gear S3 سامسونگ و نسخه‌ی دوم Watch Urbane ال‌جی نیز قابلیت‌های LTE و GPS را به طور هم‌زمان داشته‌اند. اما به هر حال، جمع کردن تمام این امکانات روی دستگاه کوچکی مثل یک ساعت، باعث نگرانی‌های بیشتر در مورد مصرف باتری دستگاه می‌شود. باید ببینیم عملکرد اپل واچ سری 3 واقعاً از نظر باتری چگونه خواهد بود.

اپل تی‌وی 4K

اما علاوه بر اپل واچ، در مراسمی که از آن صحبت کردیم، ست‌تاپ باکس جدید اپل تی‌وی با یک قابلیت مهم و البه قابل پیش‌بینی معرفی شد: اپل تی‌وی جدید قابلیت پخش فیلم‌ها و سریال‌ها با رزولوشن 4K Ultra HD را دارد. با کمک این مدل جدید، اپل می‌تواند ابزار خود را هم‌سنگ ست‌تاپ باکس‌هایی مثل Roku، Amazon و Chrome قرار دهد که همگی توانایی پخش 4K را دارا بودند. این دستگاه از 22 سپتامبر (31 شهریور) قابل ت هیه بوده و نسخه‌ی 32 گیگابایتی آن، 179 دلار و نسخه‌ی 64 گیگابایتی 199 دلار قیمت دارد. پیش‌سفارش اپل تی‌وی نیز از فردا آغاز خواهد شد.

علاوه بر 4K، تپل این بار از HDR نیز استفاده کرده و از هر دو تکنولوژی Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی‌ها باعث ایجاد تصاویری روشن‌تر و با طیف رنگ گسترده‌تر خواهند شد. اگر در مورد این موارد اطلاعاتی نداریم، خیلی کوتاه می‌توانیم بگوییم که تغییری که این تکنولوژی‌ها ایجاد می‌کنند، حتی می‌تواند از بحث 4K بودن نیز بالاتر باشد.

رابط کاربری اپل تی‌وی نیز از ابتدا طراحی شده، حالا برای رزولوشن 4K بهینه‌سازی شده است و یک کنترل از راه دور Siri جدید نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در مراسم اپل، استودیوهای هالیوودی مختلفی معرفی شدند که در حال آماده‌سازی فیلم‌های 4K برای ارائه روی iTunes Store هستند و کاربرانی هم که نسخه‌های اصلی HD فیلم‌ها را خریداری کرده بودند، می‌توانند بدون صرف هزینه‌ی جدید، فیلم خود را به 4K HDR تبدیل کنند.

اپل تی‌وی

سخت‌افزار اپل تی‌وی جدید بسیار قدرتمندتر از مدل گذشته شده و این بار از یک پردازنده‌ی A10X Fusion (همان چیپی که در آی‌پد پرو از آن استفاده شده) به همراه 3 گیگابایت رم بهره می‌برد. قدرت پردازنده‌ی این مدل دو برابر مدل پیشین است. بهبود سخت‌افزار می‌توانند باعث شود که دستگاه توانایی پخش محتوای 4K با 60 فریم در ثانیه را داشته باشد. ضمن اینکه حالا دیگر اپل تی‌وی می‌تواند یک ابزار قوی برای بازی کردن هم باشد. بعضی توسعه‌دهندگان مانند استودیوی بازی‌سازی ThatGameCompany نیز در حال تولید بازی‌های اختصاصی از جمله یک بازی با نام Sky برای ست‌تاپ باکس اپل هستند.

منبع: TheVerge

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان