در قالب همایش «از صفر تا سفر»؛

تجریبات سفر جهانگردان به اشتراک گذاشته می‌شود

جهانگردان ایرانی و خارجی در همایش از صفر تا سفر تجریبات سفر خود را با علاقه‌مندان به سفرهای هیجان‌انگیز در ایران به اشتراک می‌گذارند.

تجریبات سفر جهانگردان به اشتراک گذاشته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری همایش از صفر تا سفر پیش از ظهر دوشنبه 29 آبان ماه در پردیس ملت برگزار شد. در این برنامه، رضا پاکروان از جهانگردان ایرانی که دارای رکورد گینس در زمینه دوچرخه سواری است گفت: این همایش سوم و چهارم آذر ماه در همین مکان برگزار می‌شود در این برنامه که به صورت کارگاهی خواهد بود قصد داریم تا تجربیات سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم چون در طول 20 سالی که سفر کرده ام مدام ایمیل‌هایی به من می‌شد که می‌پرسیدند چطور می‌توانیم سفر کنیم و چطور می‌توانیم بخشی از پول خود را خرج سفرهای تفریحی کنیم. این سوالات به قدری زیاد بود که تصمیم گرفتم همایشی را در ایران برگزار کرده و تجریبات خود را در اختیار کسانی که علاقه مند به سفر کردن هستند، بگذارم.  

وی گفت: من در بورس انگلستان کار می‌کردم و سفری به ماداگاسکار باعث شد تا زندگی من تغییر کند و از آن به بعد سفرهای زیادتری کنم اکنون از این طریق کسب درآمد می‌کنم یعنی با فرش فیلم و عکس از سفرهایم درآمد کسب می‌کنم.

پاکروان ادامه داد: برخی از مردم می‌پرسند که وقتی شما کار روزانه دارید دیگر نمی‌توانید به سفر بروید اما باید حساب کرد که یک کارمند و یا یک فردی که شغل مشخصی دارد در ماه و در سال چقدر زمان تعطیلات دارد. به راحتی می‌توان این تعطیلات را مدیریت کرد و به سفر رفت. برخی دیگر می‌گویند که پول ندارند تا سفر کنند. در این باره هم راه‌های زیادی وجود دارد. می‌توان فیلم و عکس گرفت و از این طریق کسب درآمد کرد و یا راه‌های دیگری که بسیاری از افراد آن را طی کرده‌اند و می‌توانند در این همایش به علاقه مندان یاد بدهند.

وی ادامه داد: مردم ما دلشان می‌خواهد سفر کنند اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند و با چه ابزاری. من می‌خواهم آنچه که در این 20 سال یاد گرفته ام را بیان کنم. چون معتقدم هر کسی بنا به انگیزه و علاقه و توان خودش می‌تواند سفر کند. ما باید به این فکر کنیم که غیر از ترکیه و اصفهان می‌شود به مناطق دیگر هم سفر کرد و از یک جاده صاف و همیشگی کمی‌آن طرف‌تر رفت. شاید در سفر به خراسان جنوبی با افراد جدیدی آشنا شوید و یا در سیستان و بلوچستان مناطق زیبای دیگری ببینید. چرا می‌ترسیم به مناطق جدید سفر کنیم؟ چرا همیشه باید برویم شمال کشور را ببینیم؟ چرا دو گردشگر انگلیسی از رود کارون تا شط العرب را شنا می‌کنند اما ایرانی ها این کار را انجام نمی‌دهند.  

پاکروان بیان کرد: سفر کردن این اجازه را به ما می‌دهد که دیدگاه جدیدی را در زندگی داشته باشیم. بنابراین می‌خواهیم تا از جهانگردان خارجی نیز در این همایش دعوت کرده و تجریبات سفر آنها را به اشتراک بگذاریم. به همین دلیل از Luca Alfatti دعوت کردیم او عاشق ایران است و در انگلستان زندگی می‌کند اما ایتالیایی است او یکی از بهترین راهنمایان ماجراجوست. Timothee Vergne هم از قرقیزستان تا تهران را با دوچرخه سفر کرده و وقتی به ایران آمده به مشهد رفته است. آنها در کشورشان دارای سه قسمت اسم هستند که اسم وسط فرزندش را پس از سفر به مشهد «رضا» گذاشته است. او می‌داند که مشکلات سفر در ایران چیست. او هم می‌خواهد تا تجربه سفرهایش را به اشتراک بگذارد. ژاله فیروزبخت نیز از ایرانی هایی است که سفرهای زیادی داشته است و در این همایش درباره اینکه بانوان چطور می‌توانند سفرهای امن داشته باشند؛  صحبت می‌کند.  

وی افزود: ما افرادی که در ایران زیاد سفر می‌کنند را نیز انتخاب کردیم و با آنها حرف زدیم متوجه شدیم که باید چه موضوعاتی را در این همایش بیان کنیم. هدف ما این است که افراد معمولی سفرهای بهتری انجام دهند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر