«بروس استریلی» (Bruce Straley)، طراح و کارگردان بازیهای بزرگ استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog)، این استودیو را ترک کرده است. بروس استریلی کارگردانی عناوینی مثل «آنچارتد 2»، «آنچارتد 4» و همچنین «آخرین ما» (The Last of Us) را برعهده داشت.
استریلی در سال 1999 به ناتی داگ پیوسته بود. او میگوید که در لیست کارمندان ناتی داگ، شمارهی پانزده را در در اختیار داشته: «از همان روز اول میدانستم که همکارانم بااستعدادترین، باانگیزهترین و بااشتیاقترین کسانی هستند که در این صنعت کار میکنند.»
کارگردان آنچارتد 2 در پیام خداحافظی خود ادامه داده است: «وقتی زمان زیادی را با کسی میگذرانید، آن هم زیر فشار سنگین ساخت یک اثر خلاق و ددلاینها، آن فرد را تمام و کمال میشناسید. بالا و پایینهای مختلفی را هم دیدهام، ولی اینکه ببینم افراد بیشتر از چیزی که فکر میکنند توانش را دارند، رشد کنند، آن هم از نظر فنی، خلاقانه و شخصی، جذابترین بخش شغل من بوده.»
بروس استریلی از معدود اعضای ناتی داگ است که حتی قبل از اینکه سونی این استودیو را بخرد، در ناتی داگ مشغول به کار بوده. استریلی به عنوان اولین پروژههای خود در ناتی داگ روی مجموعهی Jak and Daxter کار کرده است. کارگردان آنچارتد 2 در نامهی خودش از «جیسون روبین» و «آندی گاوین» به خاطر آموزش او در طراحی بازی تشکر میکند.
استریلی به عنوان کارگردان هنری روی اولین قسمت مجموعه بازیهای آنچارتد یعنی Uncharted: Drake’s Fortune کار کرد؛ عنوانی که یکی از اولین انحصاریهای بزرگ پلیاستیشن3 بود. او سپس در کنار «ایمی هنیگ» (Amy Hennig) کارگردانی آنچارتد 2 را برعهده گرفت و سپس به همراه «نیل دراکمن» کارگردانی The Last of Us و آنچارتد 4 را برعهده داشت.
میدانیم که فشار بالای کار در استودیوی ناتی داگ دلیلی اصلی جدایی استریلی از این استودیو است. پس از اتمام پروژهی آنچارتد 4، استریلی درخواست یک مرخصی طولانی مدت را کرده و سونی هم با این موضوع موافقت کرده بود. مطمئن هستیم که بروس استریلی در صنعت بازی باقی خواهد ماند؛ او نوشته است: «به دنبال کشفهای تازهای هستم و به زودی دربارهی آنها با شما صحبت خواهم کرد.»
منبع: Polygon