نکاتی درمورد سفر

نکاتی درمورد سفر یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - دانستنی ها,مقالات آموزشی نکاتی درمورد سفر قبل از سفر، جمع کردن وسایل مورد نیاز و بستن چمدون، یکی از سخت ترین کارهاست

نکاتی درمورد سفر

قبل از سفر، جمع کردن وسایل مورد نیاز و بستن چمدون، یکی از سخت ترین کارهاست. شاید بارها براتون پیش اومده که بعد از کلی بررسی بازم چیزی رو فراموش کردین که خیلی مهم بوده، برای جلوگیری از این اتفاق بهترین راه، آماده کردن لیستی از لوازم ضروری و مورد نیازه، لوازمی که نه تنها واقعا برای سفرضروری هستن، بلکه باعث سنگین شدن چمدانتون هم نشه. مهم ترین اصل برای این که بدونیم چه چیزهایی در چمدونمون جا دارن، اینه که نسبت به جایی که میریم و مدلی که سفر می کنیم، آگاهی داشته باشیم، به طور مثال برای یه سفر تفریحی بردن لباس رسمی لازم نیست، یا اینکه اگه قراره در هتل اقامت داشته باشین، واقعاً نیازی نیست سشوار خودتون رو ببرید.


برای این که سفری سبک داشته باشین، نحوه چیدمان وسایل در چمدان خیلی مهمه، که بهترین راه لوله کردن لباس هاست به این صورت که  شلوارهای جین رو از وسط در راستای طول تا کنید، طوری که دو پاچه ی شلوار روی هم قرار بگیرن، بعد از کمر شلوار شروع به لوله کردن کنید تا پایین. برای تی شرت و پیراهن ها، اونا رو روی یه سطح صاف، به رو، پهن کنید، طوری که پشت لباس به سمت شما باشه. آستین ها را به عقب، به سمت خودتون تا بزنید تا مستطیل شکل شه، بعد مستطیل را از طول یه تا بزنید و لوله کنید. حالا که تمام لباس ها مرتب و تاشده آماده ی چیدن در چمدان هستن، باید طوری اونا رو کنارهم در چمدان بگذارید که مثل تکه های پازل به هم بچسبند و فضای خالی برای تکان خوردن نداشته باشن. برای پر کردن فضاهای خالی هم می تونین از کفش یا جوراب استفاده کنین.


بعد از شناسایی لوازم مورد نیاز، بهتره که لوازم خیلی ضروری مثل گذرنامه، بلیط ، پول، کارت اعتباری و ... رو در کیف دستی جدا که بهترین دسترسی رو بهش داشته باشین، قرار بدین. در نهایت سعی کنید در هنگام سفر لباسی راحت بپوشید که خستگی سفر رو کمتر کنه.

یکی از دیگر مسائلی که لازمه در طول آماده کردن مقدمات سفر به اون توجه ویژه داشته باشید تفکیک لوازم و تجهیزاتی هست که در طول تور مسافرتی به اونها احتیاج پیدا خواهید کرد. دقت کنید که چمدانتون رو به نحوی بچینید که تمام وسائل ضروری رو همراه خودتون داشته باشید. اگر در فصل های بهار تابستان  و پائیز به مناطق ساحلی و یا کشورهایی که احتمال بارندگی در اونها وجود داره سر می زنید حتما یک بارونی و یک جفت کفش مناسب کتونی رو در لیست تجهیزات تور مسافرتی خود لحاظ کنید.

همواره دقت داشته باشید که لوازم آرایشی و مواد مایعی مثل شامپو، لوسیون بدن و یا عطر رو در یک کاور مخصوص قرار بدید. این کاور یک کیف نایلونی زیپ دار هست که از نشت این مایعات به تجهیزات سفر شما ممانعت به عمل میاره.

دقت داشته باشید که در طول سفر همواره یک ست لباس مجلسی رو به همراه داشته باشید. این لباس می تونه در مواقع ضروری مثل مهمانی های شام و یا شرکت در مراسمات رسمی به دردتون بخوره. به همراه داشتن یک کیف دستی مناسب هم در طول تورمسافرتی برای شما الزامی است. تمام مدارک شناسایی، پول، کارت های بانکی، داروها، لوازم آرایشی ضروری باید در این ساک دستی قرار داده بشن و همواره در طول تور مسافرتی همراه شما باشن.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان