آیفون ۸؛ آیا اپل خواسته جلوی سامسونگ کم نیاورد؟

روزی روزگاری می‌گفتند که سامسونگ برای رسیدن به آیفون ۷، گلکسی نوت ۷ را معرفی کرد؛ محصول نافرجامی که رسما سوژه‌ی رسانه‌ها شد. اما از قدیم هم گفتند، زمین گرد است و حالا این‌بار، کوه‌ به کوه نرسیده و آیفون ۸ به گلکسی S۸ رسیده است! چراکه گفته می‌شود که اپل برای رقابت با گلکسی S۸ و نوت ۸، عدد ۸ را جلوی آیفون‌های جدید خود قرار داده است!

آیفون 8؛ آیا اپل خواسته جلوی سامسونگ کم نیاورد؟
آیفون 8؛ آیا اپل خواسته جلوی سامسونگ کم نیاورد؟

روزی روزگاری می‌گفتند که سامسونگ برای رسیدن به آیفون 7، گلکسی نوت 7 را معرفی کرد؛ محصول نافرجامی که رسما سوژه‌ی رسانه‌ها شد. اما از قدیم هم گفتند، زمین گرد است و حالا این‌بار، کوه‌ به کوه نرسیده و آیفون 8 به گلکسی S8 رسیده است! چراکه گفته می‌شود که اپل برای رقابت با گلکسی S8 و نوت 8، عدد 8 را جلوی آیفون‌های جدید خود قرار داده است!

یکی از احتمالاتی که در مورد نام‌گذاری آیفون 8 بیان شده، رقابت اپل با محصولات پرچم‌دار امسال سامسونگ بود. با این اقدام اپل، رقابتی پویای بین شماره‌های 8 اپل و سامسونگ رقم می‌خورد. این که امسال، آیفون 8 و 8 پلاس دقیقا روبروی سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس قرار بگیرند و رقابتی تنگاتنگ شکل بگیرد.

این هارمونی نام‌گذاری به نفع اپل بود. چراکه معرفی آیفون‌های جدید با نام‌های 7s و 7s پلاس ممکن بود به‌طور ناخودآگاه در ذهن مشتریان تاثیر منفی بگذارد و عده‌ای را ترغیب به خرید محصول رقیب کند. محصولی که به لطف ظاهر جدیدتر و به عدد بالاتر در نام‌ خود، حس بهتری را به مخاطب منتقل کند.

در مراسم رونمایی آیفون‌های جدید شاهد اتفاقات عجیبی بودیم و اپل، امسال با سنت‌شکنی وارد میدان شد؛ اپل برای اولین بار از عدد رومی برای نام‌گذاری آیفون X (آیفون 10) استفاده کرد؛ تلفن هوشمندی که برای اولین بار در تاریخ این شرکت از صفحه نمایش کم حاشیه بهره می‌برد. هم‌چنین در نام آیفون‌های امسال دیگر شاهد پسوند S نیستیم.

با این حال هیچ‌وقت نمی‌توان در مورد رفتار شرکت‌ها به‌طور قاطع نظر داد و همیشه دلایلی مخفی و پشت‌پرده‌ای برای سیاست و استراتژی‌های یک شرکت‌ وجود دارد. از طرفی شرکت‌ها درصورت شنیدن اخبار درست و نادرست معمولا واکنشی نشان نمی‌دهند تا بدون دخالت، تصمیم را به مخاطبان واگذار کنند.

شما چه نظری دارید؟ آیا اپل خواسته با نام‌گذاری آیفون 8 جلوی سامسونگ کم نیاورد؟ یا تماماین اتفاقات شانسی و بدون‌ برنامه‌ریزی خاصی برای رقابت بوده است؟

منبع: TheVerge

18+
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان