۱۰ عدد از برترین رموز باستان -قسمت اول

&#۱۶۰۷;&#۱۶۰۶;&#۱۷۱۱;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۵;&#۱۷۴۰; &#۱۷۰۵;&#۱۶۰۷; &#۱۵۸۹;&#۱۵۸۱;&#۱۵۷۶;&#۱۵۷۸; &#۱۵۷۵;&#۱۵۸۶; &#۱۵۷۸;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۹;&#۱۷۴۰;&#۱۶۰۱; &#۱۵۸۳;&#۱۶۰۶;&#۱۷۴۰;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰; &#۱۵۷۵;&#۱۵۹۱;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۱; &#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۵۷۶;&#۱۶۰۷; &#۱۶۰۵;&#۱۷۴۰;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۶۰۵;&#۱۷۴۰; &#۱۵۷۰;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۳;&#۱۵۴۸; &#۱۵۸۹;&#۱۵۸۵;&#۱۶۰۱; &#۱۶۰۶; ...

10 عدد از برترین رموز باستان -قسمت اول

 

هنگامی که صحبت از توصیف دنیای اطراف مان به میان می آید، صرف نظر از مشکلات اجتماعی، انسان های قرن 21 می اندیشند که با ریاضیات، تکنولوژی، فیزیک و علوم دیگر، دنیا را تحت اختیار دارند. اما وجود رموز باستان زیر در دنیا، این تفکر آدمی را به سخره می گیرد.

 

1- نسخه ی خطی ووینیش (Voynich) (شمال ایتالیا)

Beinecke_DL_2002046-178

در کتابخانه ی دانشگاه Yale آمریکا یک سند خطی اسرار آمیز وجود دارد. نوشته های روی آن با هیچ سیستم زبانی یا نوشتاری همخوانی ندارد و هیچکس تا کنون نتوانسته آن را رمز گشایی نماید. پوستی که متن این سند روی آن نوشته شده است، تقریبا مربوط به قرن 15 میلادی می باشد. و گفته می شود که احتمالا در دوره ی رنسانس در شمال ایتالیا نوشته شده است.

این سند به نام ویلفرید ووینیش، کلکسیون دار لهستانی ای که در سال 1912  این “متن نامفهوم”  را خریداری نمود، نام گذاری شده است. و سوال اصلی این است که این سند از کجا آمده است؟ آیا اصلا می توانیم اصالت و نویسنده ی این سند را کشف نماییم؟ برخی معتقدند که خود ووینیش به قدری دانش داشته تا یک مدرک جعلی درست کند. اما هیچ کس نمی تواند یک سیستم نوشتاری و زبان کامل غریبه به بشریت را از خودش در بیاورد، درست است؟

 

2- کره های سنگی کاستاریکا

Stone.spheres.640.1414

این کره های کامل تراش خورده ی طبیعی که در میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده اند، هم چنان تعجب مححقان را بر می انگیزد. مردم بومی این کره ها را “Las Bolas” می نامند و در افسانه ها می گویند که از آتلانتیس آمده اند. این کره ها که از گدازه های محلی ساخته شده اند در اکثر نقاط Diquís Delta وجود دارند.

این کره ها برای اولین بار در اواخر قرن 19  اوایل قرن 20 میلادی دوباره کشف شدند، و تاریخ آن ها به سال 600 و حداکثر 1000 میلادی و پیش از زمان ورود اسپانیایی ها به کاستاریکا برمی گردد. نظریه هایی مبنی بر تخریب قسمت اعظم این کره ها توسط اسپانیایی ها وجود دارد. اگر این آثار از بین نمی رفت، امروز چه مقدار اطلاعات بیشتری می داشتیم؟


مقالات مرتبط: 14 هتل عجیب دنیا و 24 نکته ی عجیب درباره ی سیب که نمی دانستید!


3- باقی مانده های کوکائین و تنباکو روی مومیایی ها

RAMmummy

سال 1992: همه چیز از مونیخ شروع شد و یک باستان شناس که مسئول آزمایش کردن مومیایی بود تا متوجه شود مصریان باستان از چه مواد مخدری استفاده می کردن و میزان این مصرف تا چه حد بوده است. این باستان شناس موفق به کشف اثرات کوکائین و تنباکو در مومیایی ها شد.

از آنجایی که نیکوتین و کوکائین گیاهانی هستند که تنها و تنها در قاره ی آمریکا یافت می شود، محققان به این فرضیه رسیدند که مصری ها با مردم قاره ی آمریکا ارتباطات فرهنگی داشتند. اگر این موضوع صحیح باشد، مصریان قرن ها پیش از اروپاییان نیمکره ی غربی را کشف نموده اند.

 

4- ناهمواری های دریای بالتیک (سوئد)

the_baltic_sea_anomaly_by_vaghauk-d4fmkwr

باز هم داستان آدم فضایی ها. فسیلی که در سال 2011، کف دریای بالتیک کشف شد، به وضوح یک بشقاب پرنده (UFO) است که با زمین برخورد نموده است. در غیر این صورت چه می تواند باشد؟ شاید یک جسم شکل گرفته توسط طبیعت و بر اثر عوامل جغرافیایی؟ خیر!

مجله ی Live Science می گوید که پیتر لیندبرگ، سرپرست تیم غواصی که ادعای کشف این بشقاب پرنده را دارد، مکان دقیق این کشف را اعلام نکرده است. و شواهد ضد و نقیضی برای پشتیبانی از ادعایش ارائه نموده و اعلام کرده است که به زودی در قالب یک مستند، اطلاعات بیشتری فاش خواهد کرد. با این وجود استاد زمین شناسی دانشگاه Volker Brüchert  استکهلم می گوید که این ناهمواری ممکن است یک تخته سنگ بازالت زیر یخچال ها باشد.

 

5- هرم امپراتور اول چین و ارتش سرخ (چین)

terracotta_clay_army

مقبره ی اولین امپراتور چینی کین شین هوانگ دی (Qin Shi Huang Di)، در سال 1974 کشف و در میراث فرهنگی یونسکو ثبت گردید. این مکان به محض کشف هزاران سرباز ساخته شده از گل رس سرخ، ارتش سرخ نام گرفت. تا کنون تنها چهار چاله در این مجموعه گسترده حفر شده است و تخمین زده می شود که 8000 عدد از این سرباز ها وجود داشته باشند. علی رغم کشفیات عظیم انجام شده، مقبره ی خود امپراتور هنوز پیدا نشده است.

ادامه دارد

نوشته شده توسط: مینا داودی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر