ماهان شبکه ایرانیان

گجت‌های جدید گوگل معرفی شدند

در مراسم چهارم اکتبر (دوازده مهر) گوگل، علاوه بر اسمارت‌فون‌های پیکسل ۲ و ۲ ایکس‌ال و کروم‌بوک جدید موسوم به پیکسل‌بوک، گجت‌های جدید گوگل با عناوین و کاربردهای مختلف خود معرفی شدند

در مراسم چهارم اکتبر (دوازده مهر) گوگل، علاوه بر اسمارت‌فون‌های پیکسل 2 و 2 ایکس‌ال و کروم‌بوک جدید موسوم به پیکسل‌بوک، گجت‌های جدید گوگل با عناوین و کاربردهای مختلف خود معرفی شدند. این ابزارها شامل یک هدفون به نام Pixel Buds، هدست واقعیت مجازی Daydream View، دوربین Google Clips و اسپیکرهای Google Home در دو نسخۀ Mini و Max می‌شوند. در این مطلب به معرفی این گجت‌های جدید گوگل خواهیم پرداخت.

گجت‌های جدید گوگل : اسپکیرهای گوگل Home

گجت‌های جدید گوگل هوم مینی

گوگل دو بلندگوی (اسپیکر) هوشمند با عنوان گوگل هوم معرفی کرده که یکی از آن‌ها گوگل هوم مکس و دیگری، گوگل هوم مینی نام دارد. همان‌طور که از نام این ابزارها می‌توان حدس زد، نسخۀ مکس یک بلندگوی واقعاً بزرگ و البته نسبتاً سنگین است. ظاهر این اسپیکر که در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد بیش از هر چیز یادآور iPod Hi-Fi اپل است که در سال 2006 عرضه می‌شد. این محصول 399 دلاری را می‌توان پاسخ گوگل به محصولات شرکت‌هایی مثل Sonos، Bose و HomePod اپل که به زودی عرضه می‌شود دانست.

گجت‌های جدید گوگل هوم مکس

اما نسخۀ مینی از گوگل هوم، یک محصول 48 دلاری است که پیش‌سفارش آن از همان روز معرفی ممکن شده و به طور مستقیم، بازار هدف Echo Dot، محصول شرکت آمازون را هدف گرفته است. گوگل هوم مینی در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز عرضه می‌شود و ظاهر جذابی دارد. اسپیکری شبیه به یک تکه سنگ که حدود 4 اینچ قطر و یک و نیم اینچ ارتفاع دارد. صدای تولید شده از این بلندگوی کوچک برای پوشش دادن یک اتاق متوسط مناسب است. با یک ضربه روی گجت، می‌توان پخش موسیقی را متوقف یا از سر گرفت و با ضربه به چپ و راست آن می‌توان میزان بلندی صدا را افزایش یا کاهش داد. برای شارژ اسپیکر از پورت میکرو USB استفاده می‌شود و پشتیبانی از بلوتوث هم طبیعتاً وجود دارد.

گجت‌های جدید گوگل : دوربی گوگل Clips

گجت‌های جدید گوگل کلیپس

گوگل کلیپس یک دوربین است اما نه دقیقاً یک دوربین مانند آن چیزی که شما از یک دوربین انتظار دارید. کلیپس هیچ صفحه نمایشی ندارد. حتی فشار دادن دکمۀ شاتر نیز در این دستگاه برای عکس گرفتن اجباری نیست. در واقع کلیپس می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های یادگیری ماشین، چهره‌ها را شناسایی کرده و یاد گرفته و منتظر لحظات جالب برای ضبط آن‌ها بماند. این محصول کوچک ظاهر بسیار ساده و جالبی نیز دارد. ابعاد فوق‌العاده کوچک، یک لنز در قسمت جلو و یک گیره در پشت که می‌تواند به عنوان پایۀ نگه‌دارنده یا حتی گیره‌ای برای چسباندن دوربین به جیب پیراهن از آن استفاده کرد.

گجت‌های جدید گوگل کلیپسهمه چیز در کلیپس، روی خود دوربین اتفاق می‌افتد. عکس‌های ثبت شده روی دوربین ذخیره شده و فقط هر وقت که شما بخواهید، به گوشی منتقل می‌شوند. حتی برای تشخیص چهره‌ها نیز از قدرت پردازش‌گر موجود روی کلیپس استفاده می‌شود و داده‌ای به سرورهای گوگل ارسال نخواهد شد. برای چنین ابزاری، مشخصات دقیق سخت‌افزاری آنقدرها اهمیت ندارد اما به هر حال ضرری ندارد که ذکر کنیم در کلیپس از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با 130 درجه محدوده دید استفاده شده و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. ارتباطات و ارسال عکس‌ها نیز با استفاده از Wi-Fi direct انجام می‌گیرند. فعلاً این دستگاه با گوشی‌های پیکسل، آیفون‌ها و گلکسی‌های اس7 و اس8 هماهنگ می‌شود و در آینده گوشی‌های دیگری نیز پشتیبانی خواهند شد.

گجت‌های جدید گوگل کلیپس

کلیپس رد بین گجت‌های جدید گوگل، یک محصول کاملاً جدید است که با توجه به نوآوری کاربرد آن، نمی‌توان در حال حاضر رقیبی را برای آن نام برد. دوربینی که به جای گرفتن عکس‌ها با کیفیت بسیار بالا، سعی در ثبت تصاویری دارد که شما در حالت عادی، امکان ثبت آن‌ها را ندارید. باید ببینیم این دوربین خاص با ظاهری شبیه به اسباب‌بازی و قیمت 249 دلاری خود، مورد استقبال کاربران – به خصوص والدین، که بازار هدف اصلی گوگل برای کلیپس هستند – قرار می‌گیرد یا خیر.

گجت‌های جدید گوگل : هدفون تو گوشی Pixel Buds

گجت‌های جدید گوگل گوگل بادزمعرفی یک گوشی بدون جک 3٫5 میلی‌متری هدفون و پس از آن، معرفی یک هدفون جدید، بی‌سیم و البته گران‌قیمت با قابلیت‌هایی مثل استفاده از کنترل‌های لمسی، قابلیت جفت شدن سریع با گوشی و هماهنگی بالا با دستیار دیجیتال همان کاری است که اپل در مورد AirPods انجام داده و حالا گوگل دقیقاً همین مسیر را با معرفی ابزاری دیگر از خانوادۀ پیکسل‌ها و نام Pixel Buds طی می‌کند. حتی از نظر قیمت هم بین دو محصول اپل و گوگل تفاوتی وجود ندارد و گوگل هم از برچسب قیمتی 159 دلار استفاده کرده است. البته دو محصول تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. ا زجمله اینکه Pixel Buds در واقع یک هدفون کاملاً بی‌سیم نیست و با سیم‌هایی، دور گردن قرار می‌گیرد. ضمن اینکه علاوه بر هماهنگی و پشتیبانی خوب این هدفون‌ها از دستیار گوگل، قابلیت‌های ویژه‌ای نیز برای اینکه بتوان از Pixel Buds به عنوان مترجم شخصی نیز استفاده کرد، در این ابزار کوچک قرار داده شده است.

گجت‌های جدید گوگل : عینک واقعیت مجازی Google Daydream View

گجت‌های جدید گوگل هدست واقعیت مجازی دی دریمشاید بتوان کم‌ترین سورپرایزها در بین معرفی گجت‌های جدید گوگل در رویداد معرفی پیکسل 2 را مربوط به هدست واقعیت مجازی جدید Daydream View دانست. در واقع گوگل این بار تنها ابزاری را که در سال گذشته معرفی کرده بود به‌روزرسانی کرده و از بعضی جنبه‌ها، مشخصات آن را بهبود بخشیده است. علاوه بر بهبودهای درونی، جنس بدنه، ظاهر و رنگ این هدست نیز گزینه‌های جدیدتر و می‌توان گفت زیباتری پیدا کرده است. این هدست با قیمت 99 دلاری، گران‌تر از نسخۀ 79 دلاری سال گذشتۀ گوگل و ارزان‌تر از Gear VR سامسونگ خواهد بود که 129 دلار قیمت دارد.

گجت‌های جدید گوگلدر مجموع، به نظر می‌رسد پیام معرفی گجت‌های جدید گوگل این باشد که این غول نرم‌افزاری، تصمیم خود را برای ورود قدرتمند به عرصۀ تولید سخت‌افزار گرفته و با معرفی ابزارهایی که بعضاً به طور کاملاً مشخص، باید به رقابت مستقیم با شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ بپردازند، از همین ابتدا قدرت‌های عرصه‌ی تکنولوژی را به مبارزه دعوت کرده و به چالش می‌کشد.

نقد و بررسی گوگل پیکسل 2 و 2 اکس ال

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان