چالش دوباره بر سر خانه‌مسافرها

پروژه خانه مسافرها باید به‌گونه‌ای اجرایی شود که موجب هم افزایی بیشتر در صنعت گردشگری باشد.

چالش دوباره بر سر خانه‌مسافرها

پروژه خانه مسافرها باید به‌گونه‌ای اجرایی شود که موجب هم افزایی بیشتر در صنعت گردشگری باشد.

به گزارش ، همشهری نوشت: «خانه مسافرها بلای جان گردشگری ایران شده‌اند.» این جمله هتلدارها در دیدار با محمد محب خدایی، معاون جدید گردشگری کشور بود و حالا مرتضی رحمانی موحد، معاون سابق گردشگری کشور که بانی اصلی راه‌اندازی خانه مسافرها بود به خبرگزاری مهر گفته است آنها که این حرف‌ها را می‌زنند گفته بودند این خانه مسافرها را به آنها بدهیم اما چون کیفیت و صلاحیت لازم را برای مدیریت آن نداشتند، چنین کاری نکردیم.

جدال هتلدارها با معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی از همان ابتدای بحث راه‌اندازی خانه مسافرها آغاز شده بود و منتقدان این رویکرد معاون سابق گردشگری معتقد بودند چون ماهیت خانه مسافرها مشخص نیست و تابع قوانین نیستند، منجر به تشدید آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

مرتضی رحمانی موحد اما از طرح خود دفاع کرده و گفته است که این حرف‌ها زننده و بدون ملاحظه است چون این حرف از سمت کسانی زده می‌شود که از جای دیگری به آنها آسیب وارد شده است.

معاون سابق گردشگری کشور در اظهارات خود برای دفاع از خانه‌مسافرها که تمام تمرکز خود را بر ایجاد آنها گذاشت و حتی سایت خانه مسافرها را نیز در معاونت گردشگری راه‌اندازی و از آن رونمایی کرد، اعتراف کرده است که راه‌اندازی خانه مسافرها به هتلداران کشور آسیب زده است. این سخن به‌معنای آن است که بخشی از صنعت گردشگری کشور با راه‌اندازی خانه مسافرها دچار خسران شده است.

ضرورت ساماندهی

محمد محب خدایی، معاون گردشگری اما معتقد است که خانه مسافرها نباید آسیبی به دیگر حلقه‌های زنجیره گردشگری ایران وارد کنند.

او با اعلام آنکه معاونت جدید گردشگری کشور موضوع خانه مسافرها را مورد بازبینی مجدد قرار داده است تا این فعالیت در کشور بسامان شود، گفت: وضعیت خانه مسافرها اکنون در دست بررسی است و نتیجه بازنگری در این طرح پس از پایان بررسی‌ها اعلام می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی افزود: پروژه خانه مسافرها باید به‌گونه‌ای اجرایی شود که موجب هم افزایی بیشتر در صنعت گردشگری باشد.

محب خدایی با تأکید بر اینکه نمی‌توان خانه مسافرها را از چرخه گردشگری کشور حذف کرد، گفت: نمی‌توان با موضوع خانه مسافرها صفروصدی برخورد کرد اما خانه‌مسافرها نباید به ابزاری تبدیل شوند که دیگر بخش‌های گردشگری کشور را تهدید کنند.او با اعلام اینکه هتل سازها در ایران هزینه‌های هنگفتی برای ساخت و بهره‌برداری از هتل‌ها متحمل شده‌اند، گفت: ساماندهی خانه مسافرها برای کاستن از تهدید دیگر بخش‌های صنعت گردشگری ضروری است.

خدایی با اعلام اینکه معاون سابق گردشگری کشور در موضوع خانه‌مسافرها زحمت کشیده است اما باید در اجرای قوانین نیز دقت کرد، افزود: خانه مسافرها باید شرایط اجرای مطلوب پیدا کنند نه آنکه اقدام به ایجاد واسطه‌گری جدید در صنعت گردشگری کشور کنند.

به گفته محب خدایی، معاونت گردشگری کشور، در موضوع ساماندهی خانه مسافرها، هتلداران کشور را نیز وارد کرده است تا با کمک و همراهی آنها مشکل خانه‌مسافرها در صنعت گردشگری کشور حل شود.

بازبینی پروژه خانه‌مسافرها

معاون گردشگری کشور با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی خانه‌مسافرها در چرخه گردشگری کشور اعلام کرد: باید بررسی شود که پروژه خانه مسافرها چه بازدهی و عملکردی داشته است و معاونت گردشگری نیز اکنون در تلاش برای آسیب شناسی این پروژه با هدف ساماندهی خانه‌مسافرهاست.

اگرچه معاون جدید گردشگری کشور به همشهری اعلام کرده است از هتلدارها برای ساماندهی خانه مسافرها درخواست یاری کرده اما با این حال مرتضی رحمانی موحد، معاون سابق گردشگری گفته است: جریان به‌وجود آمده در خانه مسافرها هیچ وقت با اعتراض افرادی که می‌خواهند مدیریت آنها را به‌عهده بگیرند متوقف نمی‌شود.او گفته است: خانه مسافر هم مصوبه و هم آیین‌نامه و ابلاغیه سازمان میراث فرهنگی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر