وداع جانت یلن با بانک مرکزی آمریکا

جانت یلن پس از این که برای دومین دور برای ریاست بانک مرکزی آمریکا انتخاب نشد، اعلام کرد از حضور در هیات مدیران بانک مرکزی استعفا خواهد کرد.

وداع جانت یلن با بانک مرکزی آمریکا

به گزارش ایسنا، جانت یلن نخستین زنی است که ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده گرفت و با وجود این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم گرفت جروم پاول را جانشین وی کند، می‌توانست تا سال 2024 به عنوان یک مدیر در بانک مرکزی بماند.

اما یلن که به عنوان نایب رئیس بانک مرکزی در دوران بن برنانکه، به عنوان مدیر در زمان ریاست آلن گرین‌اسپان و به عنوان رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو خدمت کرده بود، اعلام کرد مایه مباهات و افتخار وی بوده که بیش از سه دهه در بانک مرکزی خدمت کرده است.

یلن گفت در حالی که آماده ترک هیات مدیران می‌شوم، خوشحالم که سیستم مالی بسیار قوی‌تر از یک دهه قبل شده و بهتر می‌تواند بی‌ثباتی‌های آتی را تحمل کند و از اهداف اقتصادی خانواده‌ها و شرکت‌های آمریکایی حمایت کند. همچنین خشنودم که اقتصاد از زمان بحران بهبود قابل توجهی یافته است.

وی خاطر نشان کرد که اقتصاد آمریکا طی هشت سال گذشته 17 میلیون شغل ایجاد کرده و به اهداف دوگانه بانک مرکزی آمریکا برای حداکثر اشتغال و ثبات قیمت نزدیک شده است.

نرخ بیکاری آمریکا در 4.1 درصد قرار دارد که نزدیک به پایین‌ترین رکورد 17 سال اخیر است. با این‌همه تورم هنوز به هدف دو درصدی بانک مرکزی آمریکا نرسیده است.

جانت یلن اظهار کرد: وی مطمئن است که پاول به ماموریت بانک مرکزی عمیقا متعهد است و تا زمانی که جانشین وی سوگند یاد کند در بانک مرکزی خواهد ماند.

بر اساس گزارش مارکت واچ،  انتظار می‌رود سنا پاول را به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا تایید کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان