برج خلیفه دبی، شاهکار معماری جهان

برج خلیفه دبی، شاهکار معماری جهان دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - جهان گردی,گردشگری بی شک می توان گفت شهر دبی، یکی از لوکس ترین و معروف ترینشهرهایدنیا می باشد البته دبی در سالهای دور، تنها شهری معم ...

بی شک می توان گفت شهر دبی، یکی از لوکس ترین و معروف ترینشهرهایدنیا می باشد البته دبی در سالهای دور، تنها شهری معمولی بیش نبود اما در حال حاضر به یکی از شهرهای مهم دنیا تبدیل شده است. در این شهر که از امارت های امارات متحده عربی است و بعد از ابوظبی دومین امارت پرجمعیت است، جاذبه های شهری و معماری برج های آسمان خراش و بسیاری از مراکز تجاری ,تفریحی و ... دیده می شود که می توان آن ها را عوامل موثر در رونق دبی دانست .دبی از نظر اقتصاد نیز سرامد است، در این شهر شرکت های بزرگی فعالیت می کنند و تجار معروفی برای داد و ستد و تجارت همواره در حال رفت و آمد به دبی می باشند. دبی یکی از شهرهایی است که از نظر صنعت توریسم نیز جایگاه بالایی دارد، همواره گردشگران بسیاری به این آن سفر می کنند و از نظر گردشگری جاذبه های بسیاری دارد که باعث جذب گردشگران می شود. در این متن درباره یکی از برج های دبی که بسیار مشهور است و یکی از عوامل جذب گردشگر می باشد توضیح داده شده است ...

برج خلیفه، شاهکار دنیای معماری

برج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به "برج خلیفه" تغییر کرد. این برج عظیم و آسمان خراش رکوردهای بسیاری را به خود اختصاص داده است به طوری که در این برج طبقات بسیاری قرار دارد و برج خلیفه دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه‌ی برج واقع است. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل است. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار می‌کند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحد‌ها می‌دهد ,همچنین استفاده از طاق در نمای برج خلیفه نشان دهنده الهام گرفتن طراحان برج خلیفه از معماری اسلامی است. هزینه ساخت برج خلیفه بسیار بالا می باشد و برای ساخت برج خلیفه یک ملیارد دلار هزینه درنظر گرفته شده بود اما بر اساس گزارش مطبوعات امارات، هزینه آن بیش از این مبلغ است. به علاوه ساخت برج خلیفه 22 میلیون ساعت، کار برده است. 

طراحی داخلی برج خلیفه

دکوراسیون داخلی برج توسط جورجیو آرمانی طراحی شده است. برج دبی دارای 160 طبقه ی قابل سکونت است که 700 واحد آپارتمانی شخصی بین طبقات 45 تا 108 قرار گرفته است، یک استخر در طبقه ی 78 تعبیه شده است و تقریبا بقیه ی طبقات به شرکتهای تجاری اختصاص داده شده است.

سریعترین آسانسور جهان

سریعترین آسانسور جهان در این برج مستقر شده است که سرعت آن 18 متر در ثانیه است، سریعترین آسانسور بعد از برج دبی مربوط به برج تایپه 101 است که سرعتی معادل 16٫3 متر در ثانیه دارد. برج دبی شامل 52 آسانسور است که بصورت دو عرشه ای ساخته شده اند و هرکدام توانایی جابجایی 42 نفر را در یک زمان را دارند.

برای بیشتر دیدن و تجربه کردن

این متن تنها بخشی از توضیحات و دانستنیها درباره برج خلیفه می باشد برای خواندن مطالب بیشتر درباره برج خلیفه و دیگر جاذبه های دبی می توانید به سایت همگردی رجوع کنید سایت همگردی سایتی در زمینه گردشگری می باشد و شما می توانید برنامه انواع تورهای مسافرتی را در این سایت مشاهده کنید برای سفر به دبی و مشاهده این شهر زیبا می توانید به سایت همگردی رجوع کنید و انواع تور دبی را مشاهده کنید و یکی از این تورها را انتخاب کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان