علم پشت پرده رنگ حنا

شما ممکن است تعداد زیادی از زنان خاورمیانه و برخی کشورهای آسیایی که با حنا تاتوهای جذابی را روی دستشان ایجاد کرده‌اند را دیده باشید

علم پشت پرده رنگ حنا

شما ممکن است تعداد زیادی از زنان خاورمیانه و برخی کشورهای آسیایی که با حنا تاتوهای جذابی را روی دستشان ایجاد کرده‌اند را دیده باشید. آیا این زیبایی خالکوبی موقتا چشمان شما را گرفت و به علت لکه‌های حنا شما تعجب کردید؟ اگر جواب شما بله است، این مقاله به شما می‌گوید که چگونه با حنا پوست خودرا رنگ کنید.
عروس‌های زیبا از بسیاری از کشورهای آسیایی و کشورهای خاورمیانه و همچنین برخی از کشورهای آفریقایی عاشق تاتو با حنا هستند. خالکوبی با حنا مانند خالکوبی دائمی نیست که شما می‌توانید انجام دهید. حنا یک رنگ طبیعی است که به طور موقت پوست را رنگ می‌کند و به یک طرح پیچیده کمک می‌کند. شما می‌توانید طرح‌های حنا و اطلاعات مربوط به مراقبت از رنگ حنا را در اینترنت پیدا کنید. با این حال، وب سایت‌های بسیار کمی وجود دارند که اطلاعات مربوط به علم پشت پرده حنا را ارائه می‌دهند. در این مقاله ما در رابطه با اینکه حنا چگونه کار می‌کند و پوست ما را چگونه رنگ می‌کند. بحث خواهیم کرد. بنابراین بدون تاخیر زیاد، حقایقی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

حنا چیست؟

نام‌های مختلفی برای این گیاه گلدار به نام حنا وجود دارد. حنا از نام عربی «حینا» مشتق شده است. برگ این گیاه برای رنگ پوست، ناخن، مو و حتی چرم یا پشم از زمان قدیم استفاده می‌شود. این شکل از هنر خال کوبی در طول جشنواره‌ها و جشن‌ها مخصوصا در مراسم عروسی استفاده می‌شود. برگ‌های حنا زمانی که خرد شده پوست را رنگ نمی‌کند. آنها تنها پس از انتشار مولکول‌های موجود در برگ‌ها، پس از شکستن آنها با مایع مضر اسیدی مانند چای، رنگ را منتشر می‌کنند. بنابراین، برگ حنا خشک می‌شوند و به یک پودر تبدیل می‌شوند تا یک خمیر را ایجاد کند. این خمیر بر روی پوست یا مو برای رنگ آمیزی استفاده می‌شود. این رنگ کاملا طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد. عوارض جانبی اگر وجود داشته باشد، تنها زمانی اتفاق می‌افتد که حنا طبیعی با مخلوط‌هایی مانند کارمن، پریگلول، رنگ نارنجی، کروم، نیترات نقره و غیره مخلوط شود، که به تغییر رنگ لکه‌های روی پوست کمک می‌کند.

حنا چگونه کار می‌کند؟

پس از استفاده از حنا، رنگ‌های را بر روی پوست ایجاد می‌کند. رنگ لکه‌ها به نوع پوست فرد و مقدار زمانی که حنا بر روی پوست است بستگی دارد. رنگ بر روی پوست به علت قوانین مولکول موجود در برگ حنا است. این قوانین مولکول‌ها بیشتر در دمبرگ‌ها متمرکز می‌شوند. همانطور که در پاراگراف قبل ذکر شد، مولکول‌های موجود دربرگ تنها زمانی آزاد می‌شوند که برگ‌ها با مایع اسیدی خرد شوند. هنگامی که نیاز به خال کوبی کردن با حنا است، پودر با آب لیمو، چای یا مایعات اسیدی مخلوط کنید. ترکیب تشکیل شده مورد استفاده قرار می‌گیرد برای اعمال طرح‌های زیادی وجود دارد. چند قطره از روغن‌های ضروری مانند اکالیپتوس، اسطوخودوس یا درخت چای به ترکیب حنا اضافه شود. این روغن‌ها شامل مواد مونوترپن هستند که به بهبود ویژگی‌های رنگ آمیزی کمک می‌کنند.
پوست ما از تعدادی از لایه‌های سلولی تشکیل شده است. لایه بیرونی پوست کرونیوم نامیده می‌شود. این لایه، لایه‌های پایین پوست را از خاک و سایر عوامل عفونی محافظت می‌کند. این لایه پوست در قسمت‌های خاصی از بدن مثل کف دست و پا به ویژه پاشنه ضخیم است و ممکن است در قسمت‌های دیگر مانند پوست گوش نیز نازک باشد.
لایه بیرونی پوست از کراتین ساخته شده است که همچنین ناخن‌ها و موها را تشکیل می‌دهد. هنگامی که حنا بر روی پوست یا مو اعمال می‌شود، مولکول‌ها به اندازه کافی کوچک است تا بتواند به سلول‌های پوست نفوذ کند.بنابراین به ستون‌های سلول‌های پوست وارد می‌شوند و مانند یک قطره جوهر بر روی کاغذ بافت نفوذ نمی‌کند. بنابراین، لکه‌ها به طور کامل و واضح و کامل در لایه فوقانی پوست باقی مانده‌اند. حنا در سلول‌هایی که در تماس نزدیک با رنگ هستند تیره‌تر و سلول‌های پوستی دورتر از رنگ، دارای سایه‌های روشن‌تر هستند.

حنا باعث تیره‌تر شدن کدام قسمت پوست می‌شود؟

همانطور که قبلا گفتم لایه بیرونی پوست که در معرض مستقیم با حنا است تاریک ترین رنگ را می‌گیرد. این به این معنی است که قسمت بالای پاها، کف پا و کف دست‌ها، مناطقی است که با حنا تیره‌تر می‌شود. رنگ حنا بسیار تیره و تقریبا سیاه و سفید بر روی پاهای خود پیدا کنید. این ممکن است حدود 3 تا 6 هفته طول بکشد تا رنگ به طور کامل از پاها محو شود. هنگامی که حنا بر روی دست استفاده می‌شود، رنگ آن سایه قهوه‌ای تیره است. ممکن است حدود 10 تا 12 روز طول بکشد تا محو شود. وقتی حنا بر روی کف دست قرار می‌گیرد، در نزدیکی دست و انگشتان، کمی تیره‌تر از بالای دست است. در اینجا، رنگ به زودی پوشانده نمی‌شود و حدود 15 روز طول می‌کشد تا کاملا محو شود. بهترین مکان برای تاتو حنا بر روی دست کف دست و پا است. این به این علت است که کف دست ها و پاها حدود 50 لایه است. این به مولکولهای حنا کمک می‌کند تا عمق نفوذ کنند.

کدام قسمت پوست رنگ روشنتری از حنا می‌گیرند؟

حنا بر روی سینه‌ها، مچ پا و کمر رنگ روشن‌تری را ایجاد می‌کند. حنا بر روی مچ دست رنگ کمتری می‌گیرد. رنگ به سرعت در حدود یک هفته یا بیشتر محو می‌شود. رنگ بر روی شانه‌ها، پشت، عقب و همچنین در کمر بسیار روشن است. این به این دلیل است که این مناطق کمترمولکول‌های رنگی را جذب می‌کنند. همچنین این مناطق به علت عرق چرب و مرطوب است. اما رنگ سایه قهوه‌ای برای مدت طولانی باقی می‌ماند. به جای آن، حنا وقتی بر روی گردن و صورت استفاده می‌شود، رنگ زیادی را از خود نشان می‌دهد.

چرا حنا با گذشت زمان رنگ تیره‌تری را ایجاد می‌کند؟

پس از حذف حنا خشک شده از پوست شما، متوجه خواهید شد که رنگ ابتدا پرتقالی است. در حدود 48 ساعت، بسته به نوع پوست شما رنگ تیره‌تر شده و به رنگ قهوه‌ای تیره تبدیل می‌شود.ا ین به این دلیل است که هوا به رنگ آمیزی حنا کمک می‌کند تا رنگ را تیره کند. شما حتی می‌توانید چیزی قلیایی بر روی پوست خود اعمال کنید تا فرایند اکسیداسیون بهتر انجام شود. این به شما کمک می‌کند که یک سایه تیره‌تر از حنا داشته باشید.

چرا حنا نمی‌تواند مثل قبلا تاتو بسازد؟

حنا همیشه مانند یک خال کوبی نیست، زیرا مولکول‌های حنا در واقع تنها سلول‌های پوستی مرده مانند لایه بیرونی را رنگ می‌کند. این سلول‌های پوست به ندرت از بین می‌روند. بنابراین، همانطور که لایه پوستی از بین می‌روند، مولکول‌های حنا با هم از بین می‌روند. بنابراین، به عنوان سلول‌های مرده پوست، حنا شروع به محو شدن می‌کند. اگر شما برش، کبودی روی پوست خود داشته باشید و از حنا استفاده کنید، این رنگ برای همیشه باقی خواهد ماند. این به این دلیل است که حنا به لایه پوستی زیرین نفوذ کرده است. در مورد خالکوبی، جوهر رنگ لایه پوستی است که باعث می‌شود که برای همیشه بمانند. همانطور که می‌بینید، علت این که لکه‌های حنا نقاشی بسیار پیچیده نیست. اگر حنا برای مدت طولانی در تماس با پوست باقی بماند، رنگ تیره‌تر را که برای مدت زمان طولانی باقی می‌ماند، رنگ حنا حدود 1 تا 3 هفته در دست و پا باقی می‌ماند و در عرض یک هفته از ناحیه‌هایی مانند قفسه سینه، پشت، کمر و غیره محو می‌شوند.
همانطور که پوست تحت لایه برداری طبیعی قرار می‌گیرد، لکه‌های حنا با گذشت زمان از بین می‌روند و ناپدید می‌شوند. لذت بردن از تاتو‌های جدید حنا زمانی که دوست دارید. یکی از چیزهایی است که مطمئنا، شما هرگز با طرح‌هایی که به طور موقت برای بدن خود انتخاب می‌کنید، خسته نمی‌شوید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان