ماهان شبکه ایرانیان

عوارض پزشکی اختلالات خوردن

عادت‌های نادرست خوردن سلامت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مقاله برخی از عوارض جدی اختلالات خوردن را بیان می‌کند

عوارض پزشکی اختلالات خوردن

عادت‌های نادرست خوردن سلامت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مقاله برخی از عوارض جدی اختلالات خوردن را بیان می‌کند.
اختلالات خوردن جزء اختلالات خطرناک است و باعث ایجاد مشکلات شدید پزشکی می‌شود. این مسئله افراد سراسر جهان اعم از مردان و زنان در تمام گروه‌های سنی را شامل می‌شود. اختلالات خوردن از طریق خوردن غذای بیش از حد و یا مواد غذایی ناکافی به وجود می‌آید. چنین مشکلی بر کاهش وزن یا افزایش وزن تاثیر می‌گذارد. اختلالات خوردن باعث ناراحتی زیادی برای بدن می‌شود و همچنین عدم تعادل احساسی و فیزیکی را ایجاد می‌کند. بی اشتهایی، اشتهای بیش از حد، و اختلال خوردن غذا، از جمله مشکلات بهداشتی هستند. اینها به طور عمده مشکلات بهداشتی مرتبط با سبک زندگی است که می‌توانند از طریق درمان‌های مربوط به اختلالات خوردن درمان شوند.

عوارض ناخوشایند بی اشتهایی

بی اشتهایی یک نوع اختلال خوردن است که در آن بیمار از ترس اضافه وزن، از خوردن غذا اجتناب می‌کند. چهره و پوست اینگونه افراد اغلب غیرمعمول به نظر می‌رسد که کم رنگ و لاغر شده‌اند. در اختلال بی اشتهایی، بیمار احساس گرسنگی می‌کند، اما حاضر به مصرف غذا یا مصرف بیش از 600-800 کالری نیست. در برخی موارد، بیمار به طور کامل گرسنه می‌شود. ترس از اضافه وزن ناخواسته نشان دهنده یک بیماری جدی روانی است و باعث تاثیر بر سلامت کلی شخص می‌شود.
بسیاری از موارد بی اشتهایی در دختران نوجوان مشاهده می‌شود و در زنان جوان بیشتر از مردان دیده می‌شود. در این نوع اختلال گرسنگی خود به خودی است که باعث آسیب رساندن به هر ارگان بدن می‌شود. علائم افراد مبتلا به ناراحتی به علت کم بودن مصرف غذا متفاوت است.

علائم اختلال بی اشتهایی

کاهش وزن سریع
رشد موی زیبا در صورت و بدن
بررسی ثابت در مصرف چربی و کالری
ورزش بیش از حد
مصرف رژیم های سختگیرانه

افسردگی

غذا خوردن و خوردن غذا و یا ترجیح دادن به تنهایی بخورید
استفاده از قر‌ های مختلف رژیم غذایی برای ایجاد انگیزه خود و از بین بردن کالری

خستگی

مو و پوست خشک
استخوان‌های شکننده

درمان

درمان بیماران مبتلا به بی اشتهایی به دنبال بازگشت به سلامت فرد و از بین بردن ترس از دست دادن وزن است. رژیم غذایی بیمار مبتلا به بی اشتهایی باید به شدت تغییر کند تا بدن سالم به دست آید. برخی از مواد غذایی می‌تواند به بیمار کمک کند تا برخی از قدرت‌های فیزیکی را به دست آورد و همچنین باعث ایجاد شخصیت عاطفی پایدار شود.

عوارض ناشی از اشتهای بیش از حد

بیماران مبتلا به اشتهای بیش از حد، در زمان مناسب از خوردن غذا خودداری می‌کنند و بعدها غذای فراوانی را مصرف می‌کنند. سپس این بیماران از روش‌های خیلی شدیدی برای خلاص شدن از چربی و کالری استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند به شدت به ارگان‌های داخلی بدن آسیب برساند. استفراغ مداوم سبب التهاب معده و تخریب مری می‌شود. این عوامل می‌تواند به گاستریت و پنومونی منجر شود. قرص‌هایی که برای این نوع اختلال استفاده می‌شود ممکن است باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست و مینای دندان شود.

علائم اختلال اشتهای بیش از حد

کاهش آب بدن
پارگی معده
زخم معده
یبوست
نوسانات وزن
تجزیه دندان ها
غده بزاقی متورم شده
عدم تعادل الکترولیتی
نازایی

درمان

اولین قدم برای درمان اشتهای بیش از حد این است که چرخه خوردن اضافی غذا را متوقف کند. این باعث می شود که بدن به عادات غذا خوردن عادی عادت کند که در نهایت منجر به ثبات وزن خواهد شد.

عوارض اختلال خوردن غذا

این اختلال شایع‎‌ترین نوع اختلالات خوردن در میان آمریکایی‌ها است. این اختلال در افرادی که تحت برنامه کاهش وزن قرار می‌گیرند رخ می‌دهد. اختلال خوردن غذا ممکن است در افراد دارای وزن طبیعی اتفاق بیفتد و منجر به چاقی شود.

علائم اختلال خوردن غذا

مصرف مقدار زیادی از مواد غذایی در یک وعده زمانی
خوردن به سرعت زمانی که گرسنه هستند یا حتی زمانی که گرسنه نیستند
خوردن غذا هنگامی که احساس افسردگی و خستگی می‌کنند
افزایش وزن و چاقی
اغلب احساس گناه پس از خوردن غذا
فشار خون بالا و کلسترول
بیماری‌های قلبی عروقی
افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

درمان

درمان عادات غذا خوردن همیشه می‌تواند به مردم کمک کند تا از چنین اختلالاتی غافل نشوند. درمان رفتارشناختی می‌تواند به افراد مبتلا به چنین اختلالاتی کمک کند تا عادت‌های غذایی ناسالم را کنار بگذارند. حتی قرص‌های ضد افسردگی می‌توانند به این افراد کمک کنند تا مشکل افسردگی و خستگی را برطرف کنند.
علل متعددی باعث اختلالات خوردن می‌شود. بنابراین درک علل و سازگاری با شیوه زندگی سالم می‌تواند از اختلالات خوردن مختلف جلوگیری کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان