ماهان شبکه ایرانیان

جلیسه مطرح کرد؛

قرار نیست طرح های تخفیف فروش کتاب استمرار زیادی داشته باشد

مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به طرح تخفیف فروش در کتابفروشی ها گفت: قرار نیست این طرح استمرار زیادی داشته باشد و باید هرچه سریع تر به سمت اصلاح زیر ساخت های این حوزه برویم

قرار نیست طرح های تخفیف فروش کتاب استمرار زیادی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه صبح و گفتگو با ارتباط تلفنی با مجید غلامی مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب و علیرضا بهرامی ناشر و شاعر از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

جلیسه در ارتباط با این برنامه، با اشاره به لزوم اعطای یارانه به مصرف کننده کتاب گفت: مردم 20 تا 25 درصد برای خرید کتاب تا سقف یکصد هزار تومان از طریق کتابفروشی ها تخفیف دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه آخرین حلقه چرخه را در نظر می گیریم و خریدار را برای خرید کتاب تهییج می کنیم، افزود: وقتی این اتفاق رقم بخورد، هیچ یک از حلقه های این چرخه اعم از تولید کننده تا فروشنده کتاب، بی نصیب نمی مانند. این چرخه منطقی است؛ ما مبلغ اندکی را به خریدار کمک می کنیم و عملا خریداران 80 درصد هزینه می کنند اما با این طرح، کتب بر حسب نیاز خریداری می شود.

مدیرعامل خانه کتاب در ادامه گفت: اساسا قرار نیست این طرح استمرار زیادی داشته باشد و باید هرچه سریع تر به سمت اصلاح زیر ساخت های این حوزه برویم؛ کتابخوانی مقوله ای فرهنگی و پیچیده است و خانواده و آموزش و پرورش نیز باید درگیر و پیگیر این مسئله شوند!

غلامی لزوم گسترش فرهنگ مطالعه را متذکر شد و افزود: شبکه ی فروش ما قوی نیست و ویترین کتاب ها ضعیف است. در بسیاری نقاط کشور کتابفروشی نداریم و شبکه توزیع مناسبی نیز وجود ندارد و شاید نهایتا 20 تا 30 پخش وجود داشته باشند.

در ادامه این برنامه علیرضا بهرامی گفت: این طرح از نظر بنده بعنوان یک جشن کتاب و مشوقی برای یک مقطع زمانی استفاده می شود؛ چراکه اقبال عمومی به کتاب و سطح مطالعه مطلوب نیست.

وی افزود: بر اساس آئین نامه های این طرح، قرار نیست تخفیف به همه کتاب ها تعلق گیرد و کتب کنکوری و دانشگاهی خاص و کتاب هایی که چندان بر بالا رفتن سطح مطالعه عمومی تاثیر گذار هستند در این طرح حمایت نمی شوند.

بهرامی در عین حال به تخلف های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این طرح ساز و کارهایی صورت گرفته تا تخلف به حداقل برسد اما مدل اقتصادی این طرح نیز مبتنی بر بازه زمانی مشخص است و معتقدم یارانه دادن به مصرف کننده دارای پشتوانه علمی نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان