۱۲ اکسسوری و زیورآلات زنانه که شما را مسن تر نشان می‌دهند

همه ما می‌دانیم اکسسوری و زیورآلات زنانه نقش مهمی در بهتر شدن یا نشدن ظاهرمان دارند. نوع مناسب این لوازم جانبی می‌تواند رنگ و جلوه زیبایی به پوشش ما ببخشد و نوع نامناسب آن حتی ترکیب لباس‌هایمان را هم ناخوشایند نشان می‌دهد

همه ما می‌دانیم اکسسوری و زیورآلات زنانه نقش مهمی در بهتر شدن یا نشدن ظاهرمان دارند. نوع مناسب این لوازم جانبی می‌تواند رنگ و جلوه زیبایی به پوشش ما ببخشد و نوع نامناسب آن حتی ترکیب لباس‌هایمان را هم ناخوشایند نشان می‌دهد. اما از آن بدتر زمانی است که با انتخاب‌های نادرست، باعث می‌شوند مسن‌تر به نظر برسیم. برای کمک به از بین بردن ظاهر و اعتمادبه‌نفستان، اکسسوری‌هایی انتخاب کنید که به قول متخصصان مد، محدودیت سن و زمان نداشته باشند. اقلامی که هم‌زمان با به‌روز و شیک بودن، در هر فصلی چشم‌نواز باشند و انگار برای ظاهر شما ساخته‌ شده‌اند.

گوشواره‌های سنگین

اکسسوری زنانه

وقتی به سن خاصی می‌رسید، احتمالاً بیشتر دلتان می‌خواهد از زیورآلات بزرگ و چشم‌گیرتری استفاده کنید. اما بهتر است زود سراغ گوش‌هایتان نروید. با بالا رفتن سن، کلاژن و کشسانی پوست کم شده و چروک می‌شود. ازآنجایی‌که این اتفاق برای لاله گوش عزیزتان هم می‌افتد، باید هنگام انتخاب گوشواره این نکته را در نظر داشته باشید. گوشواره‌های بزرگ و سنگین با کشیدن پوست ظاهر نامناسبی ایجاد می‌کنند. همچنین توجه بیشتری را به گردن جلب می‌کنند.

گوشواره‌های حلقه‌ای طلایی

اکسسوری زنانه

در دهه 90 تقریباً همه یک جفت گوشواره حلقه‌ای طلایی نسبتاً بزرگ داشته‌اند، پس بهتر است دیگر آن‌ها را کنار بگذارید. حلقه‌های بزرگ طلایی، زمانی شیک بودند اما امروز مدل‌های به‌روز شده آن‌ها را زیاد می‌بینیم. همان حلقه‌ها این بار با سنگ‌ها، فلزات و حتی چرم یا پارچه تزیین‌شده‌اند. از این تنوع در طرح و رنگ برای ظاهری شاداب‌تر استفاده کنید.

ست زیورآلات

اکسسوری زنانه

به نظر می‌رسد دیگر هماهنگی زیاد برای زیورآلات جالب نباشد. البته زمانی در نوجوانی، این هماهنگی مد شده بود. اما اگر دیگر 18 ساله نیستید، از ست‌های دقیقاً یک‌شکل پرهیز کنید. در عوض از ترکیب فلزات استفاده کنید. رنگ‌های مختلف، مدرن و به‌روز به نظر می‌رسند. برای زیر 40 ساله‌ها، ست‌های گوشواره و گردنبند یک‌شکل، به‌نوعی مد دهه 80 و 90 محسوب می‌شوند. اما استفاده از این ست‌ها برای زنان بالای 40 سال، کاملاً شیک و برازنده خواهد بود.

فلزات ناهماهنگ

اکسسوری زنانه

انتخاب رنگ فلز زیورآلات، باید مطابق و مناسب رنگ لباس باشد. اگر رنگ مایه پوشش یا پوستتان گرم است، از فلزات طلایی یا رز گلد استفاده کنید. اگر هم ‌رنگ اصلی ظاهرتان سرد است، زیورآلات نقره‌ای مناسب هستند. اگر رنگی متضاد لباس‌هایتان انتخاب کنید، جلوه هر دو را از بین می‌برید.

زیورآلات مروارید

اکسسوری زنانه

مروارید همیشه لوکس و کلاسیک بوده و خواهد بود. ولی در مد امروزی استفاده از آن تغییرات جالبی داشته است. یک یا دو رج مروارید بر گردن، نشانی از جوانی ندارد و جذابیت بانویی میان‌سال را القا می‌کند. اما چون نمی‌توان از زیبایی‌اش گذشت، می‌توانید آن را با دیگر سنگ‌ها و فلزات ترکیب کنید. فلزها یا زنجیرهای براق کوتاه یا بلند، ظاهر شیک و جذابی ایجاد می‌کنند.

گل سینه

اکسسوری زنانه

لازم نیست یادگارهای مادربزرگتان را دور بریزید. اما باید در روش استفاده از آن‌ها تغییر ایجاد کنید. از نظر استایلیست‌ها، گل سینه‌های روی یقه دیگر از مد افتاده‌اند. در عوض، می‌توانید از این زیورآلات برای بستن ژاکت یا کت‌های خود استفاده کنید. اضافه کردن جواهرات همیشه شما را خوش‌تیپ‌تر می‌کند.

عینک طبی

اکسسوری زنانه

اگر عینک خود را گوشه کیفتان انداخته‌اید، حتماً به آن نیاز ندارید. پس راهی برای نزدن عینک‌هایی با فریم بزرگ و ضخیم پیدا کنید، تا جوان‌تر به نظر برسید. اگر هم به عینک زدن احتیاج دارید، فریم‌های ظریف و در صورت امکان عینک‌های نیم فریم انتخاب کنید تا توجه کمتری به چشمانتان جلب شود.

تزئینات ناخن زیاد

اکسسوری زنانه

ناخن‌های تمیز و مانیکور شده برای هر سنی برازنده‌اند. اما رنگ و طرح نهایی لاک ناخن، نقش مهمی در جذابیت دست‌ها دارد. از طرح‌های رنگارنگ که پرشور و انرژی‌اند استفاده کنید و رنگ‌های روشن و پر زرق و برق را برای سال‌های دورتر خود نگه‌دارید.

لباس‌های پولک‌دوزی شده

اکسسوری زنانه

مانند هر چیز دیگری، برای لباس‌ها هم زمان و مکان مناسبی وجود دارد. لباس‌های پولک‌دار هم فقط برای مراسم خاصی قابل‌استفاده‌اند. بدون شک در مراسم رسمی و مهمانی‌های شبانه درخشش لباس‌های پولک‌دوزی شده، به چشم می‌آید. اما بهتر است سعی کنید لباس‌هایی انتخاب کنید که طرح و نقش ظریف و خاصی از آن با پولک یا سنگ‌دوزی‌های براق، تزیین‌شده باشد. اگر سرتاپا بدرخشید، نگاه‌ها سریع‌تر از روی شما برداشته می‌شود.

لباس‌های قدیمی

اکسسوری زنانه

لباس‌های قدیمی را جایگزین مدل‌های به‌روز شده‌ای کنید که از مد گذشته الهام گرفته‌اند. به‌جای لباس‌های گشاد و بدون برش، طرح‌های گل‌دار مات و یا شلوارهای فاق بلند 20 سال پیش، اکسسوری یا نمادهایی ریز و ظریف از گذشته، به‌ظاهر مدرن خود اضافه کنید.

نیم بوت‌های بندی

اکسسوری زنانه

بعضی سبک‌ها همیشه همراه نسل‌ها جلو می‌آیند و بعضی دیگر در دوره خود باقی می‌مانند و امروز دیگر قدیمی به نظر می‌رسند. اگر زمانی کفش‌های دکتر مارتنز (Dr. Martens) یا کترپیلار (Caterpillar) داشتید، به معنی این است که سن شما دیگر مناسب پوشیدن آن‌ها نیست. در حال حاضر نیم بوت‌های ظریف و زنانه‌تری برای شما طراحی‌شده‌اند، که در فصل‌های سرد خوش‌پوش و به‌روز باشید.

کفش‌های لژ دار سنگین

اکسسوری زنانه

کفش‌ یکی از لوازم جانبی تأثیر گذار در زیبایی پوشش است. بیشتر کفش‌های لژ دار هم به راحت بودن معروف‌اند. ولی مدل‌های قدیمی آن‌ها با لژ یا پاشنه‌های بزرگ و ضخیم هم جذاب نیستند. پس زیبایی را فدای راحتی نکنید. همیشه و در هر سنی کفش‌های ظریف انتخاب کنید.

اما درنهایت، همیشه انتخاب با شماست و سلیقه‌تان قابل‌احترام. هر سبک و استایلی که می‌پسندید داشته باشید و شیک بودن را بدون تأکید بر سن، بلکه با ظاهر زیبا و مناسب خود نشان دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر